Επιχειρήσεις

Ακρίβεια: Στο ραντάρ των γαλλικών αρχών οι μεγάλες αυξήσεις τιμών από Nestle, Danone

Πάνω απο 10% η αύξηση στις τιμές των προϊόντων τους στη Γαλλία.

Η Nestle και η Danone είναι μεταξύ των εταιρειών των οποίων οι τιμές των προϊόντων τους στη Γαλλία έχουν αυξηθεί περισσότερο από 10% φέτος, αναφέρει σε δημοσίευμα το πρακτορείο Reuters, προσθέτοντας ότι ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ δήλωσε στις 9 Ιουνίου ότι είχε εξασφαλίσει δέσμευση από 75 εταιρείες τροφίμων για μείωση των τιμών.

Ο Σύνδεσμος Εθνικών Βιομηχανιών τροφίμων της Γαλλίας ANIA, έθεσε όρους για να συμφωνήσουν οι εταιρείες σε μειώσεις τιμών. Σύμφωνα με αυτούς, οι εταιρείες που είχαν αυξήσει τις τιμές πάνω από 10% κατά τον τελευταίο γύρο διαπραγματεύσεων και παράλληλα το κόστος των εισροών τους μειώθηκε πάνω από 20% από την 1η Μαρτίου, να μειώσουν τις τιμές. Δεν είναι σαφές πόσες εταιρείες πληρούσαν αυτά τα κριτήρια ή ποιες.

Στις περισσότερες χώρες οι έμποροι λιανικής και οι παραγωγοί τροφίμων προσαρμόζουν συχνά τις τιμές των προϊόντων, η Γαλλία έχει ορίσει με νόμο ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (τρίμηνο) για να πραγματοποιούνται τέτοιες διαπραγματεύσεις, μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 1ης Μαρτίου κάθε έτους. Στη συνέχεια, οι τιμές δεσμεύονται για ένα ολόκληρο έτος, εκτός εάν οι συμφωνίες one-to-one περιλαμβάνουν ρήτρες ελέγχου.

Οι τιμές των προϊόντων της Nestle, που ειναι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο και της  Danone έχουν αυξηθεί σημαντικά περισσότερο από 10% από την αρχή του τρέχοντος έτους σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.

Οι Γάλλοι αγοραστές έχουν πληρώσει περισσότερο από 20% περισσότερα για τα προϊόντα Nestle κάθε μήνα από τον Ιανουάριο σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία, και οι αυξήσεις των τιμών κορυφώθηκαν στο 36,6% τον Μάιο. Η Nestle, της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν από τους κύβους Maggi και τις σοκολάτες Kit Kat, αρνήθηκε να σχολιάσει. Παρομοίως, τα καταστήματα πωλούσαν προϊόντα που παρασκευάζονται από την ιδιοκτήτρια γιαουρτιού Activia Danone κατά 11,2% έως 16,7% περισσότερο από πέρυσι το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η Danone δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

Τα δεδομένα NielsenIQ δείχνουν τις τελικές τιμές που χρεώνουν οι λιανοπωλητές από τους αγοραστές και δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα μόνο τις τιμές που ζητούν οι εταιρείες τροφίμων από τα καταστήματα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu