Ανάμεσα στους επενδυτές της StiQ είναι και η οικογένεια Μπούση, ομογενών από τις ΗΠΑ με ισχυρή παρουσία στο επιχειρείν των σούπερ μάρκετ
Στα 10 εστιατορικά hubs από 5 που έχει τώρα στην Αττική στοχεύει μέσα στους επόμενους μήνες η StiQ Kitchen, μια start up που εκμεταλλεύθηκε την άνθιση του online delivery τα προηγούμενα χρόνια με αποτέλεσμα, πέρα από τα κέρδη της να έχει συγκεντρώσει χρηματοδότηση 10 εκατ. ευρώ.
Στην παρούσα φάση η εταιρεία έχει παρουσία μόνο σε online πλατφόρμες delivery όπως η efood, η wolt και η Box, παραδίδοντας μέσω των 10 περίπου brands της ποικιλία έτοιμου φαγητού από διαφορετικές κουζίνες: ιταλικό, κινέζικο, burger, σουβλάκι, υγιεινό φαγητό κλπ.
Αυτά τα hubs παραγωγής φαγητού βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, στη Γλυφάδα, το Παλαιό Φάληρο, το Περιστέρι και το Χαλάνδρι, όπου βρίσκονται και τα γραφεία της εταιρείας.
Συνολικά τον Μάρτιο του 2024, η StiQ παραδίδει σε όλη την Αττική φαγητό, καφέ και γλυκό από 12 brands, με ονόματα όπως Aυγό, Pastaholic, Γυρόμπαλο, ακόμα και Σουπίτσα για τους λάτρεις της σούπας.
Αυτές τις ημέρες μόλις ξεκίνησε και η ένταξη στο πορτφόλιο της StiQ ενός brand με την υπογραφή του γνωστού σεφ Δημήτρη Κατριβέση, για τη δημιουργία μιας ειδικής σειράς burger και περουβιανού φαγητού από ακριβό κρέας, επιδιώκοντας να μπει ακόμα περισσότερο και στα πιο premium προϊόντα διατροφής.
Στόχευση για το 2024 είναι η επέκταση της αλυσίδας, μέσω των hubs της σε περιοχές της Αττικής όπως ο Πειραιάς, όπου υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση, τα βόρεια προάστια, όπως η Κηφισιά και στα νότια σε περιοχές όπως η Βούλα και η Βουλιαγμένη, προκειμένου να γίνουν 10 οι πολυχώροι της εταιρείας.
Κέντρο τεχνητής νοημοσύνης για φαγητό
Άλλο σχέδιο της StiQ είναι και η κατασκευή ενός AI κέντρου με εστίαση το φαγητό, ένα προωτοποριακό για την Ελλάδα project, για το οποίο έχει ξεκινήσει ο αρχικός σχεδιασμός και αναμένονται μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα ακόμα περισσότερες διευκρινίσεις.
Κατά πληροφορίες του financialreport.gr, η εταιρεία από τη στιγμή που ξεκίνησε την λειτουργία της τον Οκτώβριο του 2022 καταγράφει μηνιαίως ρυθμό ανάπτυξης 15-17%.
Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, «η ανάπτυξη που είχε εν μέσω πανδημίας το online delivery και μαθαίνοντας παράλληλα και για τις σκοτεινές κουζίνες στο εξωτερικό, αποφασίσαμε να ιδρύσουμε μια εταιρεία στην οποία θα συνυπήρχαν το ποιοτικό φαγητό με την τεχνητή νοημοσύνη, προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσουμε τον χρόνο παράδοσης. Θα χαρακτηρίζαμε την εταιρεία μια εταιρεία τεχνολογίας με όχημα το φαγητό, όχι σαν μια καθαρή εταιρεία delivery».
«Σε αυτό είχαμε από πολύ νωρίς χρηματοδότες όπως έναν Έλληνα επιχειρηματία από την Σαουδική Αραβία, αλλά και την οικογένειά του ομογενή επιχειρηματία του Μιχάλη Μπούση. Η οικογένεια, εξάλλου, του επενδυτή της ποδοσφαιρικής ομάδας ΟΦΗ και ιδιοκτήτη σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ βοήθησε και με mentoring την Stiq, καθώς ο αδελφός του ο George είναι από τους πιο γνωστούς επενδυτές στο οικοσύστημα των start up στις ΗΠΑ» τονίζεται από τους ιδρυτές της εταιρείας.
ΑΙ, data και τεχνολογία στην υπηρεσία του φαγητού
Σύμφωνα, επίσης, με τους ιδρυτές της, η StiQ είναι ανάμεσα στις τρεις πιο αναπτυσσόμενες start up στην Ευρώπη το 2023, συνδυάζοντας παράλληλα την τεχνητή νοημοσύνη, τα δεδομένα και την τεχνολογία: «Χρησιμοποιούμε τα δεδομένα από τις παραγγελίες, προκειμένου να προωθούμε στους πελάτες μας τα νέα brands, τα οποία σχεδιάζουμε συνεχώς. Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να ελαχιστοποιήσουμε τον χρόνο παράδοσης εν μέσω απεργιών, καύσωνα κλπ. Γενικά η τεχνολογία είναι κάτι το οποίο μας έχει βοηθήσει να μάθουμε καλύτερα τους πελάτες μας και να αναβαθμίζουμε συνεχώς την ποιότητα των υπηρεσιών μας» αναφέρεται από πηγές της επιχείρησης.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα ευρήματα από την διετή σχεδόν παρουσία της StiQ στην Αττική δείχνουν ότι η πιο αναπτυσσόμενη τάση είναι το healthy φαγητό, στο οποίο μάλιστα γίνονται και οι μεγαλύτερες παραγγελίες από τους πελάτες της εταιρείας, ενώ αρκετά από τα projects της StiQ τα επόμενα χρόνια θα περιστρέφονται γύρω από αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τα όσα ακούγονται τα τελευταία χρόνια για την έλλειψη εργαζομένων στην εστίαση, η StiQ δεν αντιμετωπίζει στην παρούσα φάση πρόβλημα με την εξεύρεση προσωπικού: «Η επιτυχία της εταιρείας έχει λειτουργήσει σαν word of mouth για να έρχεται ο κόσμος να εργαστεί μαζί μας. Οι άνθρωποι αυτοί αισθάνονται ότι είναι μέρος αυτού του επιτεύγματος. Οπότε όχι, δεν έχουμε ζήτημα έλλειψης εργαζομένων» σημειώνεται από τα στελέχη της StiQ.
Ο ρόλος του George Bousis
Ο George Bousis λειτούργησε σαν μέντορας στην προσπάθεια της StiQ Kitchen, τόσο μέσω της τεχνογνωσίας του, όσο και μέσω χρηματοδότησης από την οικογένεια Μπούση, η οποία είναι από τις πιο γνωστές ομογενών στην Αμερική, έχοντας την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Cermak στο Σικάγο.
Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι o George Bousis είναι CEO των εταιρειών Protagonist και Raise και στενός φίλος του Elon Musk, ο οποίος είχε έρθει και στο γάμο του στη Μύκονο το 2022.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bloomberg: Η γερμανική χαλυβουργία Thysenkrupp σχεδιάζει 11.000 απολύσεις
- Στεγαστικό επίδομα: Άνοιξε η πλατφόρμα για φοιτητές Δημόσιων Επαγγελματικών Σχολών
- Νετανιάχου: «Ναι» σε μια κατ΄αρχήν κατάπαυση πυρός με τη Χεζμπολάχ
- Cosmote και Telekom θα στείλουν 3 γυναίκες gamers στο EPF Bootcamp στη Γερμανία
- H ΔΕΗ ρίχνει φως στη σκληρή πραγματικότητα των γυναικών με αναπηρία θυμάτων έμφυλης βίας
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στον ΑΘΕ και στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λαμία
- Εκρηξη εσόδων στα γήπεδα γκολφ: Στα 10 εκατ. ευρώ οι εισπράξεις το 2022
- Εργολήπτριες εταιρείες δημοσίων έργων προς Κεραμέως: Καταργείστε τις κρατήσεις επί των λογαριασμών πληρωμής
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις