Επιχειρήσεις

Στη μάχη των ψηφιακών πληρωμών: Επενδύσεις και νέα προϊόντα από Cosmote, Viva, Nexi, Revolut και Viber

Η οριοθέτηση των συναλλαγών μέσα από ηλεκτρονικά δίκτυα δημιούργησε ευκαιρίες για πολλές εταιρείες εκτός τραπεζών

Ιδιαίτερη κινητικότητα επικρατεί και το 2025 σε ό,τι αφορά τον κλάδο των ψηφιακών πληρωμών, τόσο καταναλωτών, όσο και επιχειρήσεων, που από την πανδημία και μετά βρίσκεται σε ανάπτυξη.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2024 οι συναλλαγές μέσω ΔΙΑΣ έφτασαν τα 467,2 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2023, ενώ η υπηρεσία IRIS κατέγραψε αύξηση 137% στις συναλλαγές, φτάνοντας τα 57,3 εκατομμύρια, με συνολική αξία 6,1 δισ. ευρώ.

Εξάλλου, στην αγορά επιχειρήσεων, ο αριθμός των διασυνδεμένων επιχειρήσεων με τη ΔΙΑΣ για εισπράξεις με RF/QR τριπλασιάστηκε, φτάνοντας τις 2.770, με το 99% αυτών να χρησιμοποιεί το διατραπεζικό πρότυπο για τις συναλλαγές του.

Αξιοσημείωτη, δε, είναι η ανοδική πορεία της υπηρεσίας IRIS Payments, που περιλαμβάνει άμεσες μεταφορές χρημάτων (P2P), επαγγελματικές πληρωμές (P2B) και eCommerce πληρωμές, οι οποίες σημείωσαν αύξηση 142%, 844% και 94% αντίστοιχα σε σχέση με το 2023.

Με αφορμή αυτή την ανοδική πορεία, εγχώριες και ξένες εταιρείες βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση και προώθηση νέων προϊόντων τα οποία απευθύνονται τόσο στους καταναλωτές, όσο και στις επιχειρήσεις κυρίως στις μικρομεσαίες, οι οποίες και συνιστούν τη ”ραχοκοκκαλιά” της ελληνικής οικονομίας.

Cosmote: Νέες λειτουργίες και η δέσμευση Νεμπή

Aπό τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του ΟΤΕ, όπως είχε αναφέρει και στην πρώτη του συνάντηση με τους δημοσιογράφους πριν από μερικούς μήνες o CEO Κώστας Νεμπής, αποτελεί αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ, όπως η Payzy για καταναλωτές και επιχειρηματίες. Αυτό σημαίνει και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες χώρες εντός Ευρώπης.

Ενδεικτικό είναι ότι πριν από λίγες ώρες λανσαρίστηκε από τον ΟΤΕ, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του PayzyPro, η δυνατότητα για τους επαγγελματίες να χρησιμοποιούν μια Android συσκευή ως τερματικό αποδοχής συναλλαγών (soft POS) την οποία δίνει στους επιχειρηματίες η COSMOTE Payments.

O CEO Κώστας Νεμπής

Αυτή η νέα λειτουργία payzy POS δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δέχονται πληρωμές σε ένα smartphone με οποιαδήποτε κάρτα από τους πελάτες τους, με πολύ ανταγωνιστική προμήθεια, η οποία μπορεί να μηδενιστεί σε συνδυασμό με το 1% payzy cashback που κερδίζουν οι επαγγελματίες από την χρήση της business payzy pro VISA κάρτας τους. Επιπρόσθετα, μέσω του payzy POS υπάρχει και η δυνατότητα παροχής επιπλέον τερματικών, για εκείνους τους επαγγελματίες που χρειάζονται παραπάνω τερματικά για το προσωπικό τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΤΕ, πάντως, το Payzy συνεχίζει να αναπτύσσεται και το 2025, ξεπερνώντας πλέον τους 400.000 payzy χρήστες και τις 2.000 payzy pro επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα.

Νexi: Εργάζεται πάνω στα βιομετρικά

Η βιομετρική πληρωμή είναι ένα είδος πληρωμής που αναπτύχθηκε ειδικά μετά τον κορονοϊό κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά πλέον έρχεται πιο δυναμικά και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, εδώ και κάποιους μήνες ομάδα της εταιρείας ψηφιακών πληρωμών Nexi με διψήφιο αριθμό μηχανικών εργάζονται πάνω σε αυτό το project, με στόχο τo λανσάρισμα, πιθανότατα μέσα στο 2026, αυτού του είδους πληρωμής στη χώρα μας. Μάλιστα, η εν λόγω εταιρεία συνεργάζεται και με πολύ γνωστό brand λιανικής με σημαντικό αριθμό πολυκαταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, το οποίο έχει στη διάθεσή του μεγάλο όγκο δεδομένων, με τα οποία μπορούν να γίνουν οι αρχικές δοκιμές, με στόχο να τελειοποιήσουν τη διαδικασία και να την κυκλοφορήσουν μαζί ως διαθέσιμο τρόπο πληρωμής, όταν θα είναι έτοιμοι. Κατά όσα τονίζουν, εξάλλου, πηγές της αγοράς η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που θα μπορεί να λανσάρει αυτό το είδος πληρωμής, με στόχο, μάλιστα, και να το εξάγει ως τεχνογνωσία και σε άλλα κράτη.

Υπενθυμίζεται ότι η βιομετρική πληρωμή είναι μια τεχνολογία σημείου πώλησης (POS) που χρησιμοποιεί βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας με βάση τα φυσικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου για την αναγνώριση του χρήστη και την εξουσιοδότηση της αφαίρεσης χρημάτων από έναν τραπεζικό λογαριασμό. Σε αυτή τη φάση, η πληρωμή δακτυλικών αποτυπωμάτων, με βάση τη δακτυλική σάρωση, είναι η πιο κοινή βιομετρική μέθοδος πληρωμής.

Πάντως, το γεγονός ότι οι βιομετρικές πληρωμές μπορεί να είναι το μέλλον στις ψηφιακές πληρωμές δεν το συμμερίζονται κάποιοι επιχειρηματίες του κλάδου. Σε ερώτηση του Financial Report στον Ιδρυτή της Viva Χάρη Καρώνη σε πρόσφατη δημοσιογραφική συνάντηση, ο ίδιος απάντησε ότι δεν πιστεύει στη δυνατότητα εξάπλωσης των βιομετρικών συστημάτων πληρωμής ειδικά στην Ελλάδα, πρώτον καθώς μπορεί να τεθεί θέμα προσωπικών δεδομένων και αφετέρου καθώς χρειάζονται πολλές πλευρές να είναι έτοιμες γιαυτό, με την παροχή ενός συνολικού πλαισίου δεδομένων για μεγάλο όγκο πληθυσμού.

Viva: Θέλει να γίνει tech τράπεζα

Μένοντας στη Viva, πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η απορρόφηση της Viva Payments από τη Viva Βank, κίνηση που θα επιτρέψει στον όμιλο να προσθέσει μια σειρά από νέες υπηρεσίες, όπως δάνεια και καταθετικοί λογαριασμοί, στο ευρύ χαρτοφυλάκιό της και η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο.

Ο Χάρης Καρώνης

Σε ό,τι αφορά τα νέα προϊόντα που λανσάρει η εταιρεία, η οποία βρέθηκε εκ νέου στην επικαιρότητα πρόσφατα λόγω της διαμάχης της με την JP Morgan, επίσης μέτοχο της Viva, εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, η Viva.com θα προσφέρει καταθετικούς λογαριασμούς με επιτόκιο 2%, ενώ σχεδιάζει να παρέχει και δανειοδοτικές διευκολύνσεις, με δυνατότητα αποπληρωμής εντός 45 ημερών χωρίς τόκους ή άλλη επιβάρυνση. Εξάλλου, σε περίπτωση επέκτασης του διαστήματος χρηματοδότησης θα υπάρχει η επιλογή προεγκεκριμένου επιχειρηματικού δανείου ίσης αξίας, με επιτόκιο ύψους Euribor +3%. Παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει να υποστηρίζει τις επιχειρήσεις, παρέχοντας τη δυνατότητα μείωσης της προμήθειας αποδοχής πληρωμών έως και 0% μέσω της χρήσης business debit card.

Από την εταιρεία, δε, αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή της τεχνολογίας Tap on Any Device, μετατρέποντας οποιαδήποτε συσκευή σε τερματικό πληρωμών και δίνοντας τη δυνατότητα αποδοχής πληρωμών ακόμα και χωρίς συσκευή, αλλά και η αξιοποίηση του cloud και της ΑΙ σε διάφορα προϊόντα.

Viber: Ποντάρει στην Ελλάδα και το 2025 με το Viber Pay

Η Rakuten Viber έχει εντείνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας νέες υπηρεσίες τόσο για τους απλούς χρήστες όσο και για τις επιχειρήσεις, κάτι το οποίο θα συνεχιστεί και το 2025.

Κατά όσα έχουν αναφέρει επανειλημμένως τα στελέχη της, η ελληνική αγορά έχει μεγάλη σημασία για τη Viber, ενώ και η εταιρεία τεχνολογίας έχει συμβάλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των εγχώριων επιχειρήσεων, παρέχοντας υπηρεσίες όπως το SMB.

O Ofir Eyal

Σύμφωνα με τον Ofir Eyal, CEO της Rakuten Viber, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή στη χώρα είναι στο Viber κατά 90-95%, ενημερώνοντας τους πελάτες τους ενώ το στοίχημα και για το 2025 είναι η ανάπτυξη και η είσοδος του Viber Pay στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που έγινε διαθέσιμο το Viber Pay, πριν από 2 1/2 χρόνια περίπου και τα αποτελέσματα ήταν άκρως ικανοποιητικά, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, οι χρήστες έχουν ξεπεράσει το 1 εκατ. Για το λόγο αυτό, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα η εταιρεία θα κάνει ακόμα περισσότερες προσλήψεις στη χώρα μας σε μια προσπάθεια να ενδυναμώσει την ομάδα των στελεχών στην Ελλάδα.

Revolut: Στις 10 ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές η Ελλάδα 

Εξακολουθεί την ανάπτυξή της στη χώρα μας η Revolut, καθώς την χρησιμοποιούν πλέον πάνω από 1 εκατ. Έλληνες. «Καταφέραμε να επιτύχουμε ένα σημαντικό ορόσημο στη χώρα, αλλά και ένα μεγάλο επίτευγμα καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στις 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τη Revolut, ενώ αποτελεί επίσης μία από τις αγορές με τους περισσότερους χρήστες στην Ευρώπη. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που βλέπουμε ότι οι Έλληνες αναζητούν καινοτόμους τρόπους για την καθημερινή διαχείριση των χρημάτων τους, αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη αξία που προσφέρει η τεχνολογία», δήλωσε στο τέλος του 2024 ο Ignacio Zunzunegui, Επικεφαλής Ανάπτυξης στη Νότια Ευρώπη.

Σύμφωνα με όσα τονίζουν πηγές από την εταιρεία, η Revolut επικεντρώνεται τώρα στην περαιτέρω ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, με επίκεντρο και την τεχνητή νοημοσύνη. Πρόσφατα, εξάλλου, η εταιρεία λάνσαρε το νέο της βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη για τους καταναλωτές, ο οποίος θα προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών καθοδηγώντας τους προς πιο έξυπνες συνήθειες σχετικά με τα χρήματά τους, βελτιωμένη λήψη οικονομικών αποφάσεων και εξορθολογισμένη διαχείριση. Εξάλλου, αναμένεται και το 2025 η τεχνητή νοημοσύνη να τεθεί στο επίκεντρο για την απλοποίηση και τον μετασχηματισμό της προσωπικής χρηματοδότησης.

Επιπλέον, μέσα στο 2025, η Revolut Business θα φέρει το πρώτο της προϊόν επιχειρηματικών πιστώσεων στην Ευρώπη, ενώ σχεδιάζει επίσης να βοηθήσει τις εταιρείες να διαχειριστούν τις λειτουργίες εστιατορίων και καταστημάτων τους με το Revolut Kiosk, για το οποίο διερευνά βιομετρικές πληρωμές και σχεδιάζει να συνεχίσει να προωθεί την προσφορά Revolut Pay με πολλούς τρόπους πληρωμής, συμπεριλαμβανομένου του Buy Now Pay Later.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu