Auto Moto

Stellantis: Ανοίγει εργοστάσιο μπαταριών LFP στην Ευρώπη

Η εταιρεία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις φθηνότερες μπαταρίες LFP για τα νέα μοντέλα EV που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, για να μειώσει το κόστος

Στη δημιουργία ενός μεγάλου εργοστασίου (gigafactorie) στην Ευρώπη για την κατασκευή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου προχωρά η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis.

Για τον λόγο αυτό η Stellantis, που πλέον διαχειρίζεται 15 μάρκες αυτοκινήτων, υπέγραψε με τον κινεζικό γίγαντα μπαταριών EV CATL προκαταρκτική συμφωνία για την συνεργασία τους στη κατασκευή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), για τις ανάγκες του ομίλου.

Ο όμιλος, όπως αναφέρει το Reuters, ανακοίνωσε ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί το μέγεθος και η ακριβή τοποθεσία του εργοστασίου. Οι δυο εταίροι της συμφωνίας εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας κοινοπραξίας στην οποία και οι δύο συνεισφέρουν εξίσου.

Η Stellantis, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις φθηνότερες μπαταρίες LFP για τα νέα μοντέλα EV που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, γιατί με αυτή την επιλογή θα μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που σχεδιάζει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια.

Καθώς η αξία της μπαταρίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί έως και το 40% περίπου της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, η μείωση του κόστους θα επιφέρει σημαντική πτώση και στη τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.

«Οι μπαταρίες LFP θα επιτρέψουν στη Stellantis να προσφέρει υψηλής ποιότητας, ανθεκτικά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα στις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων, crossover και μικρού και μεσαίου μεγέθους SUV», ανέφεραν οι δυο εταιρείες σε κοινή δήλωση τους.

Η Stellantis, ανακοίνωσε ότι το νέο Citroen e-C3, θα χρησιμοποιεί μπαταρία LFP για να εξασφαλισθεί η χαμηλή τιμή λιανικής του. Προγραμματίζει να κάνει το λανσάρισμα του το 2024 και η αρχική τιμή να είναι γύρω στα 23.300 ευρώ.

Οι μπαταρίες LFP ενδιαφέρουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι φθηνότερες από τις μπαταρίες νικελίου που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που μειώνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά οι έρευνες δείχνουν πως η απόδοσή τους θα βελτιωθεί σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας.

Η CATL, κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών καθώς προμηθεύει πολλές μάρκες αυτοκινήτων (Tesla, Volkswagen, Hyundai κ.α.). Τον Ιανουάριο ξεκίνησε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στη Γερμανία για να προμηθεύει τη BMW.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu