Διεθνή

Σταμάτησαν τα κίνητρα, σταμάτησαν να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Βρετανία

Το 2023 δεν αυξήθηκε το μερίδιο των πωλούμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των πωλήσεων

Κόντρα στην γενικότερη τάση, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι μειώθηκε για πρώτη φορά, δημιουργώντας αμφιβολίες για το εάν θα επιτευχθούν οι «πράσινοι» στόχοι και προκαλώντας εκ μέρους της βιομηχανίας εκκλήσεις για φορολογικές περικοπές.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2023 αντιπροσώπευαν το 16,5% των νέων οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο — οριακά χαμηλότερα από το 16,6% που καταγράφηκε το 2022, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων  (Society of Motor Manufacturers and Traders – SMMT) την Παρασκευή 5/1.

Αν και ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν αυξήθηκε 18% και ανήθε στα 315.000 οχήματα, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά το ίδιο ποσοστό, φθάνοντας τα 1,9 εκατομμύρια οχήματα.

Οι έμποροι και κατασκευαστές ζητούν μείωση του ΦΠΑ για να επανέλθουν οι πωλήσεις σε καλό δρόμο και να επιτευχθούν οι νέοι κυβερνητικοί στόχοι.

Πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που τα αυτοκίνητα με μπαταρία απέτυχαν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς από τότε που ξεκίνησαν οι πωλήσεις τους το 2018.

Η ζήτηση EV εξακολουθεί να αυξάνεται παγκοσμίως, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν προειδοποιήσει ότι η όρεξη επιβραδύνεται καθώς η αγορά μετατοπίζεται από τους πρώτους χρήστες σε πιο προσεκτικούς καταναλωτές.

Αν και τα EV έχουν χαμηλότερο κόστος λειτουργίας από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, η αρχική τιμή είναι περίπου 30-40% υψηλότερη, ανέφερε η SMMT.

Η κυβέρνηση του Rishi Sunak μετέθεσε την απαγόρευση της πώλησης νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2030 στο 2035 – μια κίνηση που κατακρίθηκε από ορισμένους κατασκευαστές και καταγγέλθηκε από οικολόγους. Ωστόσο, η κυβέρνηση διατήρησε δεσμευτικούς στόχους για τους κατασκευαστές να αυξήσουν το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο των πωληθέντων οχημάτων. Σύμφωνα με τους κανόνες που εισήχθησαν αυτόν τον μήνα, το 22% των οχημάτων που πωλούνται από κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές, ποσοστό που θα αυξάνεται κάθε χρόνο στο 80% το 2030.

Επί του παρόντος, όποιος αγοράζει ένα EV στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω επιχείρησης λαμβάνει γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα. Αλλά οι επιχορηγήσεις για ιδιώτες καταργήθηκαν σταδιακά από την κυβέρνηση πριν από δύο χρόνια.

Άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Γαλλίας, εξακολουθούν να προσφέρουν κίνητρα σε πελάτες λιανικής που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Νορβηγία οδηγεί τη βιομηχανία EV της Ευρώπης, με το 83 % των πωλήσεων κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 να είναι ηλεκτρικό. Το Ηνωμένο Βασίλειο υστερεί επίσης της Γερμανίας, όπου το ποσοστό ήταν 18%. Στο Βέλγιο ήταν 19,3% και στην Πορτογαλία έφτασε το 17%.

Στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ χαμηλό. Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023 διαμορφώθηκε σε 4,69% (από 2,46% στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022) στο σύνολο της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu