Οικονομία

Σταϊκούρας: Τον Νοέμβριο παραλαμβάνουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης

«Επιδίωξή μας είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης. Σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της», τόνισε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Στην παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο, την κατασκευή του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου FlyOver και την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ομιλία του στην ημερίδα «2030: Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας – Στρατηγική, ορόσημα, προκλήσεις», που διοργάνωσαν η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.

«Σήμερα προσπαθούμε με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε: «επιδίωξή μας είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης. Σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, με ισχυρό γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΤΩΡ: Χρηματοδότησε με 40 εκατ. ευρώ το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλ. Εξάρχου συνόδευσε τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σταϊκούρα, και τον υφυπουργό Ν. Ταχιάο στο εργοτάξιο στον σταθμό «Βενιζέλου»

«Ο ρόλος των υποδομών και των μεταφορών είναι σημαντικός στη μεγέθυνση και βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, και εν τέλει στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας. Είναι αλήθεια ότι στη χώρα έχουν γίνει αρκετά.

Κρατούμε τα πολλά θετικά, και οικοδομούμε πάνω σε αυτά. Είναι όμως γεγονός ότι υπάρχουν και αρκετά, σημαντικά ανοιχτά ζητήματα. Επιδιώκουμε να τα αντιμετωπίσουμε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο» τόνισε ο ίδιος για να διευκρυνίσει στη συνέχεια πως «στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσής είναι:

  • Η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων,
  • η ενίσχυση της ασφάλειας «πράσινων» υποδομών και μεταφορών,
  • η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα,
  • και η τόνωση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος ως προς την έγκαιρη υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων, σε εθνικό επίπεδο.

Όλα αυτά βρίσκουν πλήρη αποτύπωση στη Θεσσαλονίκη. Πόλη στην οποία – επί χρόνια – καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα υποδομών, υπολειτουργούσαν δημόσιες συγκοινωνίες και υφίστατο εύλογη καχυποψία της τοπικής κοινωνίας. Σήμερα προσπαθούμε, με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης».

Αναφερόμενος στο Fly Over, ο υπουργός τόνισε, «πρόκειται για χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως παρουσιάστηκε και στη δημοσκόπηση της εφημερίδας “Μακεδονία”. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το έργο θα υλοποιηθεί σε 4 χρόνια, διότι είναι έργο ΣΔΙΤ, με την αποπληρωμή προς τον ανάδοχο να γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής».

Αστικές συγκοινωνίες

Τέλος ο υπουργός αναφέρθηκε και στις αστικές συγκοινωνίες. «Προχωρούμε σε ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με ταυτόχρονες προσλήψεις προσωπικού. Εκτιμούμε ότι μέχρι τον Μάϊο, ο στόλος των λεωφορείων θα έχει ενισχυθεί με 110 νέα ηλεκτρικά οχήματα. Για την επένδυση του σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος, και το σχέδιο σύμβασης έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 150 οδηγών. Το αποτέλεσμα είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία. Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).

Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022. Αυτές είναι τρεις εμβληματικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών. Υλοποιούμε στοχευμένες κινήσεις, και διαρκώς τις εξελίσσουμε, σε ένα φαινόμενο που είναι δυναμικό. Ήδη από το καλοκαίρι του 2023, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή, με εκπροσώπους από την Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΕΚΑΒ, το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, τον ΟΑΣΘ κ.α. και έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων. Έχουμε τη δυνατότητα ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υλοποιώντας τη νέα Νομοθετική Ρύθμιση περί της Ανάληψης Δυνατότητας Έγκρισης Κανονιστικών Πράξεων, να διευκολύνουμε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οποίες θα συναινέσουν οι φορείς της πόλης.

Σε ότι αφορά το αίτημα του Δήμου για χώρους στάθμευσης, έχουν ήδη αναληφθεί σχετικές πρωτοβουλίες και από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως επίσης και με την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Παράλληλα, για την διευκόλυνση των ασθενοφόρων ή άλλων εκτάκτων περιστατικών, προχωράμε στην κατασκευή δρόμου, διέλευσης μέσα από το στρατόπεδο Καρατάσιου. Ακόμα ένα μέτρο που έχει δρομολογηθεί είναι η μεταφορά της λειτουργίας του FlyOver στις αρμοδιότητες της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», αφού όμως πρώτα προσδιοριστεί οριστικά ο χώρος του εργοταξίου. Αυτή είναι μια διαδικασία που θα διαρκέσει περίπου 1,5 με 2 μήνες.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση. Συμπερασματικά, επιδίωξή μας είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης. Σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, με ισχυρό γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται, αναπτύσσεται και προοδεύει».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu