Οικονομία

Σταϊκούρας για τα 20χρονα της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου: Σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας

«Σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα "Χαρίλαος Τρικούπης", η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο», είπε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών στην επετειακή εκδήλωση και με αφορμή το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας

«Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι ένα εμβληματικό έργο που αποτελεί, πλέον, σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας. Της Ελλάδας που μπορεί να φτάσει ψηλότερα, να αναπτύσσεται και να ισχυροποιείται πολύπλευρα». Αυτό δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, για τα 20 χρόνια λειτουργίας του έργου και με αφορμή το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας, στο ταξίδι της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης”, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο».

Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό του ο κ. Σταϊκούρας: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκληρή δουλειά, σχέδιο και μεθοδικότητα, συνεχίζει να επιτελεί τον στρατηγικό του ρόλο, υλοποιώντας εμβληματικά, μεγάλα και μικρά έργα σε όλη την επικράτεια. Έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη και ενισχύουν την ευημερία των πολιτών».

«Είχα τη μοναδική ευκαιρία στα πρώτα επαγγελματικά μου βήματα, ως μηχανικός πεδίου, να δουλέψω στο συγκεκριμένο εργοτάξιο και να αποκομίσω μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Νιώθω υπερήφανη γι’ αυτό το μοναδικό έργο, που γιορτάζουμε σήμερα, 20 χρόνια λειτουργίας του», είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε: «Τότε δεν ήταν ορατό στους πολλούς, ότι πρόκειται για το πρώτο κομμάτι ενός παζλ που θα άλλαζε σημαντικά, τις οδικές μεταφορές στη χώρα μας: Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός και η συνέχεια σήμερα με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου μήκους 75 χιλιομέτρων που όπως γνωρίζετε προχωρά, με ταχείς ρυθμούς. Σύντομα οι εκτελεσμένες εργασίες, θα υπερβούν το 50% πιθανόν ως το τέλος του χρόνου να προσεγγίσουν το 80%, με την ολοκλήρωση του έργου το 2025. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει την Οδική Ασφάλεια, θα επιταχύνει τις μεταφορές, θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία. Ένα έργο που θα φέρει πιο κοντά το μεγάλο brand name, την Αρχαία Ολυμπία, με την Γέφυρα, θα μειώσει τις χρονικές αποστάσεις, αλλάζοντας τα δεδομένα».

Ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι «χρειάστηκαν αρκετά χρόνια, πολλές θυσίες και μεγάλη προσπάθεια διαδοχικών Κυβερνήσεων για να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Το σημείο στο οποίο να αποτελεί η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου τη φυσική συνέχεια ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων που ενώνει τη Δυτική Ελλάδα και κοσμεί τον δομικό πλούτο της χώρας μας, με τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά της, αλλά και την εντυπωσιακή της εικόνα.

Σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας, έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο.

·       Εξασφαλίζει τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Πελοποννήσου με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα, που ήταν αποκομμένες στο παρελθόν, όταν επικρατούσαν κακές καιρικές συνθήκες.

·       Παρέχει ευκολότερη και ταχύτερη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών.

·       Υποστηρίζει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη.

·       Συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αφενός μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού, και αφετέρου καλύπτοντας τις ανάγκες λειτουργίας της από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

·       Ισχυροποιεί την εικόνα της χώρας, αποτελώντας ένα σημαντικό επίτευγμα της Μηχανικής, ως μια από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσμο. Αυτή είναι, άλλωστε, η εικόνα που θα ταξιδέψει σήμερα, από εδώ, σε όλο τον κόσμο», κατέληξε.

Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά την ομιλία της επεσήμανε ότι «η Γέφυρα διευκόλυνε την ζωή των κατοίκων της περιοχής, συνέβαλε στην ανάπτυξη της οικονομίας και σήμερα, δίνει το παράδειγμα, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με πολλούς τρόπους.

Θέλω να σταθώ», τόνισε χαρακτηριστικά, «στη μείωση της τιμής διέλευσης, των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 34%, στην τοποθέτηση σημείων φόρτισης πάνω στη γέφυρα, αλλά και στην χρήση ηλεκτρικών οχημάτων για τις μετακινήσεις του προσωπικού. Όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου «ενός σύγχρονου φορέα που λαμβάνει σοβαρά, υπόψη του, το ενεργειακό αποτύπωμα».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του δήλωσε ότι: «Η Γέφυρα αποτελεί ένα σύμβολο του εκσυγχρονισμού της Ελλάδας στο μεταίχμιο του εικοστού αιώνα. Ένα αίτημα το οποίο παραμένει διαρκές και συνεχίζεται σήμερα από, την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αποτελεί ένα έργο το οποίο έχει μοναδικά κατασκευαστικά χαρακτηριστικά, μια τεχνογνωσία πρωτότυπη για την εποχή της. Στη κατασκευή της γέφυρας συνεργάστηκαν Γάλλοι και Έλληνες μηχανικοί, μεταφέροντας την  τεχνογνωσία τους στη χώρα μας. Κάτι πάρα πολύ σημαντικό για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.

Η ώσμωση αυτή  μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας και ομίλων όπως η Vinci συνεχίζει να είναι μια πρόκληση για τα επόμενα χρόνια καθώς παράγει  προστιθέμενη αξία.

Στο μέλλον μπορούμε να αναπτύξουμε – γιατί αυτό αποτελεί  το αίτημα της  εποχής – νέα έργα χρησιμοποιώντας τα μοντέλα των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ, τα οποία έχουν χαρακτήρα αποδοτικότητας και δοκιμάστηκαν με επιτυχία στη  γέφυρα».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu