Επικαιρότητα

Σταϊκούρας για Fly Over: 6 παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό για να κατευνάσει τις αντιδράσεις των Θεσσαλονικέων

Το κυκλοφοριακό έμφραγμα που έχουν προκαλέσει οι εργασίες και η οργή των πολιτών ανάγκασαν τον υπ. Yποδομών και Mεταφορών να προχωρήσει σε εξαγγελία μέτρων, δηλώνοντας ότι αν δεν αποδειχτούν αρκετά θα πάρει κι άλλα...

Η ταλαιπωρία είναι προσωρινή, τα οφέλη του έργου είναι μόνιμα. Mε αυτό το… motto προσεγγίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις αντιδράσεις στη Θεσσαλονίκη για το κυκλοφοριακό έμφραγμα που έχει προκαλέσει η κατασκευή του Flyover. Σε μια πόλη όμως με τεράστιο έλλειμμα σε δημόσιες συγκοινωνίες, η αιφνίδια επιδείνωση της καθημερινότητας αφήνει λίγα περιθώρια για υπομονή.

Όμως, για το έργο υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία, καθώς έξαλλοι είναι οι Θεσσαλονικείς με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που έχουν προκαλέσει οι εργασίες για το Flyover, επιδεινώνοντας τα σημαντικά προβλήματα που προϋπήρχαν στους δρόμους της πόλης, όπου κάτοικοι και επισκέπτες δεν διαθέτουν πολλές επιλογές για τις μετακινήσεις τους. Οι Θεσσαλονικείς λένε ότι προσπαθούν, όσο μπορούν, να αποφεύγουν τον περιφερειακό. Αλλά σε πολλές περιπτώσεις αυτό είναι αδύνατον, καθώς αποτελεί τη βασική αρτηρία του κυκλοφοριακού συστήματος της πόλης, συνδέοντας την Καλαμαριά με το Πανόραμα και άλλες περιοχές, όπως ο Λαγκαδάς, με το κέντρο, και όλες τις παραπάνω με τα δυτικά προάστια της πόλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Flyover Θεσσαλονίκης: Άρχισαν οι παρατάσεις με πρώτη για 5 μήνες – Θα ολοκληρωθεί τώρα τον Μάιο του 2027

Η 5μηνη παράσταση που δόθηκε από το υπ. Υποδομών και Μεταφορών έγινε λόγω… εκλογών τον Ιούνιο - Θα καταβληθεί αποζημίωση στο σχήμα ΑΒΑΞ - Μυτιληναίος για την καθυστέρηση

«Το Flyover σε εμάς έχει δημιουργήσει καθυστερήσεις το πρωί μεταξύ 7.30 με 8.30, και ξανά το απόγευμα μεταξύ 5 και 6, την ώρα που κλείνουν οι εταιρείες και οι εργαζόμενοι πηγαίνουν στο σπίτι τους», είχε δηλώσει ο διοικητής του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, Μιχάλης Καραβιώτης.

Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Υποδομών απορρίπτει κατηγορηματικά κάθε ενδεχόμενο αναστολής ή μετάθεσης του έργου. Προχωρεί σε συμφωνία με το Ταμείο Εθνικής Άμυνας – και μάλιστα έναντι τιμήματος, δηλαδή Δημόσιο πληρώνει Δημόσιο – για τη δημιουργία διόδου για τα ασθενοφόρα μέσα από ένα πρώην στρατόπεδο. Και εκτιμά ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σταδιακά όταν σε δύο μήνες θα ολοκληρωθεί η εργοταξιακή κατάληψη σε όλο το μήκος του περιφερειακού.

Η περιφέρεια στις αρχές Φεβρουαρίου κατέθεσε 15 προτάσεις για τον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος. Ανάμεσα σε αυτές είναι η θέσπιση τηλεργασίας για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, αλλά και κυλιόμενο ωράριο λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών και των καταστημάτων του κέντρου, ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση στις ώρες αιχμής. Επίσης, η λήψη μέτρων για την επιτάχυνση των εργασιών με σκοπό τη συντομότερη παράδοσή του.

Για το Flyover τα έργα εκτιμάται πως θα επιταχυνθούν μέχρι τις αρχές καλοκαιριού (έχει πάρει ήδη την πρώτη παράταση) και το έργο να έχει αποπερατωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2027. Να θυμίσουμε πως ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος

Παρεμβάσεις από Σταϊκούρα

Βλέποντας την κατάσταση, ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε 6 πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over,  σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.

O υπ. Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Οι παρεμβάσεις αφορούν σε:

● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.

● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.

● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu