Την ανάγκη δημιουργίας δομών στρατηγικού σχεδιασμού των δημοσίων υποδομών, σχεδιασμού που δεν θα υλοποιεί έργα για τα έργα, αλλά θα υπηρετεί την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο 1ο Συνέδριο για τις Υποδομές και τις Μεταφορές. Ο υπουργός τόνισε την μεγάλη ανάγκη που υπάρχει για θεσμικές αλλαγές προκειμένου να υπηρετήσουμε καλύτερα τα έργα στη χώρα (δημόσια ή ιδιωτικά) ενώ επεσήμανε ότι θεωρεί αναγκαίο πως πρέπει να πέσουν οι χρόνοι για όλα τα έργα (με νέο σύγχρονο σύστημα τιμών/προδιαγραφών ωρίμανσης των έργων προκειμένου να προσελκύσουν επενδύσεις. Ο κ Σπίρτζης αναφέρθηκε στη θεσμοθέτηση υποχρεωτικής σύνταξης πραγματικών προϋπολογισμών για όλα τα έργα, ώστε να εκλείψει το φαινόμενο των μελετών με εκπτώσεις έως 92% ή στα έργα έως και 60%. Προανήγγειλε την εισαγωγή μητρώου για τους απασχολούμενους στα έργα (δημόσια και ιδιωτικά), καθώς και τη θεσμοθέτηση και υλοποίηση κεντρικών ηλεκτρονικών συστημάτων (μείωση της γραφειοκρατίας) για τη συντομότερη αδειοδότηση των έργων, του συστήματος δημοπράτησης μελέτης/εφαρμογής ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα στημένων διαγωνισμών του παρελθόντος
Πρέπει οι δημόσιες υπηρεσίες και οι δημόσιοι φορείς και αυτό κάνουμε τον τελευταίο 1,5 χρόνο να αναπτύξουν δράσεις εξωστρέφειας, να πηγαίνουν με ιδιωτικές εταιρείες και να διεκδικούν έργα στο εξωτερικό” δήλωσε ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζοντας πως “μέχρι στιγμής η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η ΕΡΓΟΣΕ και η ΕΓΝΑΤΙΑ έχουν προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση και τα πράγματα είναι πάρα πολύ καλά, ιδιαίτερα στα έργα των μέσων σταθερής τροχιάς”.
Μεταξύ των στρατηγικών που υλοποιεί το υπουργείο, ανέφερε, είναι “η δημιουργία δομών στρατηγικού σχεδιασμού των δημόσιων υποδομών, σχεδιασμού που δεν θα υλοποιεί έργα για τα έργα, αλλά θα υπηρετεί την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας”.
Είναι απαράδεκτο, είπε ο κ Σπίρτζης, όλα αυτά τα χρόνια, να μην έχουμε ούτε ένα τμήμα για το στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών που οφείλουμε να έχουμε. Ούτε στη Γενική Γραμματεία Υποδομών έχουμε τέτοια δομή, ούτε στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών έχουμε τέτοια δομή.
Στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών έχουμε και άλλα φαινόμενα που πραγματικά εάν τα παρουσιάσει κανείς, θα μοιάζουν ανέκδοτο. Π.χ. το Υπουργείο Μεταφορών δεκαετίες τώρα επιδοτεί τις αστικές συγκοινωνίες και τις δημόσιες και τις ιδιωτικές, αλλά δεν έχει δομή να ελέγξει τι επιδοτεί. Εάν το έργο που επιδοτεί, γίνεται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Το ντόνερ κεμπάπ διχάζει Γερμανούς και Τούρκους
- Ο Χαράλαμπος Πιτσώλης και η Σταματία Νούλα νικητές του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου
- Πούλμαν από Τουρκία στη Θεσσαλονίκη για την 86η επέτειο από το θάνατο του Κεμάλ Ατατούρκ
- Μητσοτάκης: Ελληνοαμερικανικές σχέσεις, μετρό Θεσσαλονίκης, επενδύσεις και διάψευση για αύξηση τελών κυκλοφορίας
- Διάλυση ΣΥΡΙΖΑ: Πιθανή απώλεια και της ιδιότητας της αξιωματικής αντιπολίτευσης από το ΠΑΣΟΚ
- Εξαρθώθηκε η σπείρα που είχε κλέψει λάπτοπ και υπολογιστές από δύο υπουργεία
- Ανδρουλάκης για απώλεια Μπουτάρη: Πολυσχιδής, αντισυμβατικός και δημιουργικός
- Σακελλαροπούλου για Μπουτάρη: Ανθρωπος με βαθύτατη αυτογνωσία που ακτινοβολούσε αυτοσεβασμό και αυτοπεποίθηση
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις