Επιχειρήσεις

Σούπερ μάρκετ: Σαρώνουν τα νησιά για να επωφεληθούν από τον τουρισμό

Οι κινήσεις των μεγάλων αλυσίδων που εξαγοράζουν ή επεκτείνονται σε τουριστικούς προορισμούς

Σε πάνω από 1 δις ευρώ εκτιμάται εν έτει 2024 ο τουριστικός τζίρος για τις μεγάλες αλυσίδες στη νησιωτική Ελλάδα. Πρόκειται για ένα ποσό, το οποίο οικοδομήθηκε αργά αλλά σταθερά την τελευταία εξαετία, με την παράλληλη ‘’έκρηξη’’ του τουρισμού, αρχής γενομένης από το 2019, την πρώτη χρονιά, κατά την οποία μετά από χρόνια κρίσης, σημειώθηκε άνοδος σε όλα τα επίπεδα σε ό,τι αφορά τον κλάδο της φιλοξενίας.

Ως εκ τούτου, τα τελευταία χρόνια σχεδόν όλες οι γνωστές επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, εγχώριες, αλλά και από το εξωτερικό έχουν αποδυθεί σε έναν μαραθώνιο επενδύσεων, οι οποίες μετουσιώνονται κυρίως μέσα από εξαγορές τοπικών αλυσίδων.

Τα ελληνικά νησιά, ακόμα και τα πιο μακρινά των Δωδεκανήσων, ενώ προηγουμένως ήταν απαγορευτικά, τα τελευταία χρόνια είναι ισχυρό δέλεαρ για τις μεγάλες αλυσίδες από την Αθήνα και τη Βόρεια Ελλάδα, ‘’σαρώνοντας’’ τις πιο μικρές τοπικές αλυσίδες.

Το 2024 είναι και αυτό έτος κατά το οποίο οι μεγάλες αλυσίδες ”καταπίνουν” τις μικρότερες, επενδύουν σε νέα καταστήματα, ενώ ποντάρουν και στον γενικότερο κλάδο από το δρόμο της χονδρικής μέσω της κατασκευής cash & carry σε μεγάλα νησιά, ενώ και μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να δούμε νέες εξαγορές, αλλά και επενδύσεις σε καινούργια καταστήματα εκτός ηπειρωτικής Ελλάδας.

Σκλαβενίτης: Στοχεύει στον υπέρ-τουρισμό της Ρόδου

Η Ρόδος είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον Σκλαβενίτη φέτος. Στα τέλη Μάϊου δηλαδή, κατέβηκαν οριστικά τα ρολά στα δύο καταστήματα του Super market Φλεβάρης στη Ρόδο, στις περιοχές Κάλαθος και Κολύμπια, καθώς εξαγοράστηκαν από την αλυσίδα Σκλαβενίτης.  Στόχος της εταιρείας ήταν και τα δύο σημεία να είναι έτοιμα πολύ γρήγορα, προκειμένου να δεχθούν το τουριστικό κύμα στο νησί που έχει, ήδη, ξεκινήσει από τον περασμένο Απρίλιο.

Με αυτή την κίνηση ματ η εταιρεία λιανεμπορίου ενισχύει ακόμα περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της στο νησί της Ρόδου, στο οποίο, ήδη, από τα προηγούμενα χρόνια διέθετε τέσσερα καταστήματα και σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρχε η επιθυμία για επέκταση του δικτύου μέσα από κάποια εξαγορά μικρότερης αλυσίδας. Και τα δύο αυτά καταστήματα βρίσκονται σε υψηλής επισκεψιμότητας ζώνη ειδικά, τους καλοκαιρινούς μήνες, περιοχές, με αποτέλεσμα την εκτόξευση του κύκλου εργασιών.

Μασούτης: Επενδύσεις σε Λευκάδα και Κέρκυρα

Ιόνια νησιά και Αιγαίο ήταν το 2023 και θα συνεχίσουν να είναι και το 2024 στον σχεδιασμό επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων σούπερ μάρκετ της εταιρείας Διαμαντής Μασούτης ΑΕ.

Στόχος η κάλυψη περισσότερων περιοχών ανά την Ελλάδα και η αξιοποίηση της τουριστικής ανόδου, πέρα από την τοπική κοινωνία, στις συγκεκριμένες περιοχές. Εξάλλου, αναδεικνύοντας τη σημασία των Ιόνιων νησιών στην περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου, η Μασούτης προχωρά το επόμενο χρονικό διάστημα και στην επέκταση της και στην Λευκάδα.

Κατά όσα είχε τονίσει σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ο CEO Γιάννης Μασούτης ήδη έχουν αγοραστεί δύο οικόπεδα στην πόλη της Λευκάδας, για να να αναπτυχθεί το πρώτο κατάστημα, με εμβαδό 1300 τμ. Το εν λόγω κατάστημα θα ανοίξει, κατά πάσα πιθανότητα, μέσα στο 2025.

Το νέο κατάστημα της Μασούτης στην Κέρκυρα

Η Κέρκυρα, όμως, θα παραμείνει στο στόχαστρο της Μασούτης, καθώς η εταιρεία προγραμματίζει εντός του 2025 να εγκαινιάσει και το πρώτο cash & carry στο νησί. Θα βρίσκεται σε όμορη έκταση δίπλα στο parking του προφάτως ανακαινισμένου καταστήματος και το πλάνο προβλέπει την δημιουργία ενός καταστήματος περίπου 200 τμ μαζί με τους αποθηκευτικούς χώρους. Στο νησί της Κέρκυρας η Μασούτης διαθέτει 18 καταστήματα και απασχολεί στο σύνολο 320 άτομα προσωπικό.

AB Bασιλόπουλος: Πρόσφατη επέκταση στην Πάρο

Η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν από τις πρώτες αλυσίδες που αντιλήφθηκαν την δυναμική των νησιών, ανοίγοντας μάλιστα υποκαταστήματα σε νησιά έκπληξη όπως τα Κύθηρα, πριν από λίγα χρόνια. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην υπερτουριστική Πάρο, η οποία ήταν στο στόχαστρο για καιρό.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση από την εταιρεία, «στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την επέκταση και τον συνεχή εκσυγχρονισμό του δικτύου και των υποδομών της, εγκαινιάζει ένα νέο κατάστημα ΑΒ στο νησί της Πάρου, στην περιοχή Άνω Παρασπόρος – Κουκουμαυλές».

Το κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στην Πάρο

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από το πλάνο επέκτασης στα νησιά, προκειμένου να αξιοποιήσει και το ρεύμα του τουρισμού, ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε πρόσφατα και στην ανακαίνιση των καταστημάτων της σε Πτολεμαΐδα και Κομοτηνή. Αυτές οι ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της διαρκούς δέσμευσης της εταιρείας για την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτικού κοινού, καθώς και τη στήριξη της εγχώριας αγοράς και των τοπικών κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιείται.

Κρητικός: Ποντάρει στον high end τουρισμό, ανοίγοντας κατάστημα στη Μύκονο

Το 2024 είναι ένα έτος στο οποίο η Κρητικός ανέπτυξε δύο ορόσημα, τα οποία συνδέονται με premium προϊόντα: Το κατάστημα deli Εκλεκτόν στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και την είσοδο σε ένα νησί, το οποίο ήταν στόχος εδώ και κάποια χρόνια για την εταιρεία, στο νησί της Μυκόνου, με ένα κατάστημα που συνδυάζει τα προϊόντα της καθημερινότητας με πιο ακριβά προϊόντα διατροφής.

Άποψη από το νέο κατάστημα Κρητικός στην Άνω Μερά της Μυκόνου

Πληροφορίες θέλουν την αλυσίδα να προχωρά μέσα στο 2025 και στο άνοιγμα ενός ακόμα καταστήματος στις Κυκλάδες.

Εξάλλου, δεν θα πρέπει να λησμονηθεί ότι η έναρξη δραστηριότητας της συγκεκριμένης αλυσίδας έγινε από νησί: Από την Αίγινα, το 1948, από τον Ιδρυτή της αλυσίδας Ανδρέα Κρητικό.

Lidl: Σκέψεις για επέκταση σε Πάρο και Μύκονο

Στα πλάνα και της εκ Γερμανίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ είναι η διεύρυνση της παρουσίας της στα νησιά των Κυκλάδων. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας στο περιθώριο πρόσφατης εκδήλωσης ενδιαφέρον υπάρχει για επέκταση σε νησιά όπως η Πάρος και η Μύκονος που δεν έχει παρουσία, χωρίς, ωστόσο, ακόμα να έχει γίνει γνωστή κάποια σχετική κίνηση.

Πρόσφατα ανακαινίστηκε το κατάστημα Lidl στη Σαντορίνη

Σημειώνεται ότι η Lidl έχει, ήδη, παρουσία μεταξύ άλλων σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Σαντορίνη, Ρόδο, Λέσβο, Χίο. Την ίδια ώρα ξεκινά τον Ιούνιο πιλοτικά το πρώτο self checkout ταμείο στην Σίνδο Θεσσαλονίκης και σε δύο μήνες το εγχείρημα θα έρθει στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2026 τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης να επεκταθούν σε όλα τα σημεία του δικτύου.

My Market: Επενδύσεις στα μακρινά νησιά και το Ιόνιο

Για τον όμιλο Metro η τουριστική αγορά αποτελεί κομβικό σημείο στην ανάπτυξη του δικτύου Cash and Carry που διατηρεί ηγετικό μερίδιο.

Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι δεν ενδιαφέρεται και για την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της, καθώς διαθέτει παρουσία και με το σήμα της My market σε Ρόδο, Λέσβο, Χίο, Λευκάδα, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο.

Ωστόσο, ο Πρόεδρος της εταιρείας Αριστοτέλης Παντελιάδης δεν είχε διστάσει να αναφερθεί σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου για τη δυσκολία ανεύρεσης προσωπικού, ειδικά στα καταστήματα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές.

Γαλαξίας: Το ‘’Γεφύρι της Άρτας’’ στη Σαλαμίνα

Παρότι τα τελευταία χρόνια έχει κάνει κινήσεις επέκτασης στην ηπειρωτική χώρα, η Πέντε ΑΕ, ο γνωστός ”Γαλαξίας”, είναι η μόνη αλυσίδα που δεν διαθέτει υποκατάστημα σε νησί.

Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι τα τελευταία χρόνια προσπαθεί, χωρίς επιτυχία ακόμα, να επεκταθεί σε ένα πολύ κοντινό στην Αθήνα, νησί, τη Σαλαμίνα.

Πρόκειται για μια επένδυση σε πολυχώρο που σχεδιάζεται να γίνει σούπερ μάρκετ, κινηματογράφος και να έχει και χώρους εστίασης, ωστόσο πρόκειται για ένα project που έχει παγώσει, λόγω, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, δημοσίων οργανισμών που καθορίζουν την αδειοδότηση και την εξέλιξη του έργου.

Μαρία Μπακοπούλου 
[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu