Επιχειρήσεις

Σούπερ μάρκετ: Προσφορών συνέχεια από 1η Μαρτίου με προϋποθέσεις

Ποια προϊόντα θα ανέβουν, ποιες τιμές θα μειωθούν

Έναν οδικό χάρτη για τη διατήρηση της προσπάθειας για όσο το δυνατόν πιο χαμηλές τιμές, με μειώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα και προσφορές σε άλλα, επιθυμούν να ακολουθήσουν για τους επόμενους μήνες οι εκπρόσωποι των βιομηχανιών και των σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, εν όψει και του νέου κώδικα δεοντολογίας ενάντια στις παραπλανητικές πρακτικές προσφορών στα σούπερ μάρκετ που θα ισχύσει από την 1η Μαρτίου.

Σύμφωνα με την καινούργια ρύθμιση, οι προωθητικές ενέργειες στα σουπερμάρκετ θα υπολογίζονται με βάση τη χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος τις τελευταίες 30 ημέρες πριν από τη μείωση της τιμής, ενώ είναι υποχρεωτική και η αναγραφή και της τιμής αναφοράς, βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση.

Αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report και όπως προέκυψε από την πρόσφατη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές συνέχιση των προσφορών ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όχι συνεχόμενα σε πολλά προϊόντα, κυρίως σε κάποια τρόφιμα και σε απορρυπαντικά, ενώ αναμένονται από την 1η Μαρτίου περισσότερες μειώσεις στο ελαιόλαδο, στα γαλακτοκομικά και στα δημητριακά. Οι μειώσεις των τιμών σε αυτά τα αγαθά, εξάλλου, ήταν ο κύριος λόγος και για τον ελαττωμένο πληθωρισμό των τελευταίων εβδομάδων, όπως επισημαίνουν φορείς της αγοράς.

Η διαφορά τους με τις προσφορές των προηγούμενων μηνών, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο Financial Report είναι ότι «θα γίνονται πλέον πιο ορθολογικά και θα προωθούνται ακόμα καλύτερα επικοινωνιακά».

Όμως οι τιμές κάποιων προϊόντων δεν θα μείνουν σταθερές αλλά θα αυξηθούν, όπως είναι προϊόντα τα οποία επηρεάζονται από την κλιματική και διεθνή κρίση όπως ο καφές και το κακάο, το οποίο συμπαρασύρει από την πλευρά του πολλά από τα διατιθέμενα στα σούπερ μάρκετ τρόφιμα.

Ενωση Σούπερ Μάρκετ: Να διατηρηθεί σταθερή η ενέργεια, να βοηθηθούμε στην κλιματική κρίση

Κατά όσα αναφέρουν πηγές από την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), διαμηνύθηκε στον Υπουργό «ότι για να διατηρηθεί αυτό που έχουμε πετύχει, δηλαδή να βρίσκεται σε μηδενικά επίπεδα ο πληθωρισμός, δεν μπορούν να γίνουν μαγικά, αλλά πρέπει να εξακολουθήσουν να υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Αυτές συνδέονται με τις όσο το δυνατόν πιο σταθερές τιμές της ενέργειας, οι οποίες έχουν αντίκτυπο στις βιομηχανίες, στα καταστήματα, στις μεταφορές, στην γενικότερη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και με την κλιματική κρίση, εξαιτίας της οποίας πολλά από τα προϊόντα διατηρούν υψηλή τιμολόγηση».

O Πρόεδρος της ΕΣΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης

«Δεν θέλουμε να διακινδυνεύσουμε άδεια ράφια από κάποια προϊόντα» τονίστηκε, επίσης, από την πλευρά των εκπροσώπων των Σούπερ Μάρκετ στον Υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο, με τους φορείς να προσθέτουν ότι θα πρέπει να βοηθήσουν, ειδικά στην περίπτωση των εισαγόμενων προϊόντων και οι διεθνείς συγκυρίες.

Ας σημεία ότι πριν από λίγες ημέρες, σε εκδήλωση της Horeca, ο Πρόεδρος της ΕΣΕ είχε αναφέρει ότι από 1ης Μαρτίου “θα είναι λιγότερο συχνές αλλά πιο συμφέρουσες προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ” ενώ συμπλήρωσε ότι θα πάψουν πλέον οι κάτ΄ όνομα προσφορές, δηλαδή δε θα υπάρχουν προϊόντα που θα είναι μονίμως σε προσφορά. Είχε κάνει, δε, μνεία σε προϊόντα που έχουν καταγράψει σημαντικές αυξομειώσεις: «Υπάρχουν προϊόντα που ανεβαίνουν και προϊόντα που κατεβαίνουν. Έχουμε πρόβλημα στην παγκόσμια παραγωγή κακάο και καφέ και ειδικά το κακάο είναι στη βάση της αλυσίδας. Έχουμε πάρα πολλά προϊόντα που το χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη» είχε επισημάνει.

Υπενθυμίζεται ότι και από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων Ιωάννης Γιώτης, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνάντησης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές πρώτες ύλες οι τιμές των οποίων επιβαρύνονται πολύ και επηρεάζουν πολύ το κόστος, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις η πρώτη ύλη αφορά στο 50% του κόστους. Τι μπορεί να κάνει η βιομηχανία; Η βιομηχανία τρώει τη σάρκα της. Και αυξήσεις μισθών κάνουμε και η ενέργεια έχει πάει στα ύψη. Για μένα είναι η χειρότερη περίοδος που έχει βιώσει η βιομηχανία τροφίμων. Για την βιομηχανία τροφίμων ο χειρότερος εχθρός είναι η ακρίβεια. Δε μας συμφέρει να αυξάνονται οι τιμές. Όταν ακριβαίνει το προϊόν, δεν πουλάει το προϊόν».

O Πρόεδρος του ΣΕΒΤ Γιάννης Γιώτης

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στην άνοιξη αναμένεται νέα διευρυμένη συνάντηση των φορέων με το Υπουργείο Ανάπτυξης, τη στιγμή που και από τις δύο πλευρές, του Υπουργείου και των εκπρόσωπων των σούπερ μάρκετ και τροφίμων υπάρχει καθημερινή επαφή, κυρίως μέσω της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή με βάση τα νέα οικονομικά στοιχεία που προκύπτουν μηνιαίως.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu