Επιχειρήσεις

Σούπερ Μάρκετ: Έτοιμα φαγητά, νέα καταστήματα και ενεργειακή αυτάρκεια στους στόχους του 2024

Προσδοκίες για αύξηση του τζίρου και το 2024 για τα Super Market

Ο κλάδος συνεχίζει να αναπτύσσεται αλλά με επιβραδυνόμενο ρυθμό για εφέτος

Εργασιακός οίστρος λαμβάνει χώρα στα στρατηγεία των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην παρούσα φάση, αρχές του 2024, με τις εταιρίες τους επόμενους μήνες να προγραμματίζουν επενδύσεις που αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω τα κέρδη τους και αυτή τη χρονιά.

Αυτό συμβαίνει όταν πριν από λίγα 24ωρα έρευνα της Circana παρουσίασε νέα αύξηση στον συνολικό κύκλο εργασιών του κλάδου στην Ελλάδα, κοντά στο 10%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σούπερ μάρκετ: Βλέπουν αύξηση 1,6% των πωλήσεων σε αξία, αλλά μείωση 1,3% σε όγκο το α΄ εξάμηνο του 2024

Τι έδειξε η έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 130 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων

Πιο συγκεκριμένα, στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%, έκλεισε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, με τον όγκο των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση στο 2,5% συγκριτικά με το 2022.

Παράλληλα, σύμφωνα με την κυλιόμενη έρευνα τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αναμένεται μείωση του όγκου πωλήσεων το α’ εξάμηνο του 2024 (-1,3%) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023.  Υπάρχει, δε, αύξηση της αξίας των πωλήσεων το α’ εξάμηνο του 2024 (+1,6%) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023, ενώ παρατηρείται διατήρηση του επίπεδου του οικονομικού κλίματος σε θετικά επίπεδα. Τα αποτελέσματα καταγράφουν επίσης, ηπιότερη επίδραση των ανατιμήσεων στη λειτουργία των επιχειρήσεων και μειωμένη εκτίμηση για μακροχρόνιες αρνητικές επιπτώσεις.

Σκλαβενίτης: Το project Κύπρος και το Ελντοράντο του έτοιμου φαγητού

Έμφαση στο section του έτοιμου φαγητού θα δώσει εφέτος ο Σκλαβενίτης. Σύμφωνα με πληροφορίες του FinancialReport, μέσα στην άνοιξη του 2024 παραδίδεται το κτίριο του Σκλαβενίτη στην περιοχή της Μαγούλας, το οποίο θα συνδυάζει logistics και παραγωγή έτοιμων φαγητών στο πατάρι, δια χειρός της ολλανδικής εταιρείας αναπτύξεων, Ten Brinke. 

Πρόκειται για μια κατασκευή, η οποία αναμένεται εναγωνίως από την αλυσίδα προκειμένου να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το κομμάτι του έτοιμου φαγητού, του οποίου η ζήτηση έχει απογειωθεί τα τελευταία χρόνια.

Την ίδια στιγμή, η διοίκηση του ομίλου Σκλαβενίτης μπαίνει ακόμα πιο δυναμικά στο project της αξιοποίησης του παλιού εργοστασίου της πρώην Πίτσος στην περιοχή του Ρέντη, έκτασης 51 στρεμμάτων, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί από το 2022 και έχει σχεδόν κλείσει, με προσύμφωνο, να αγοραστεί από την αλυσίδα.

Εκτός των άλλων τον τελευταίο καιρό συζητείται έντονα το ότι η Σκλαβενίτης διερευνά την περαιτέρω διείσδυσή της στην αγορά της Κύπρου, αυτή τη φορά μέσω εξαγοράς πολύ γνωστής τοπικής αλυσίδας, η οποία διαθέτει μονοψήφιο αριθμό καταστημάτων. Οι καλά γνωρίζοντες αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα deal το οποίο είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο και, αν όλα πάνε καλά, θα κλείσει τελικά μέσα στο 2024.

Άλλη αγορά στην οποία θέλει να μπει πιο δυναμικά ο Σκλαβενίτης είναι και αυτή των επτανήσων, η οποία θεωρείται δύσκολη, καθώς σχεδόν αποκλειστικά πολλές τοπικές αλυσίδες δραστηριοποιούνται εκεί τα τελευταία χρόνια.

Μασούτης: Μετά τη Γλυφάδα, Grand στις Τρεις Γέφυρες

Το κατάστημα της Γλυφάδας το οποίο άνοιξε τον περασμένο Δεκέμβριο θα λειτουργήσει ως μοντέλο και για το επόμενο Grand Μασούτης στο τέλος του χρόνου στις Τρεις Γέφυρες, το οποίο, σύμφωνα με όσα είχε τονίσει ο Πρόεδρος Γιάννης Μασούτης, θα είναι το μεγαλύτερο έργο στο Δήμο Αθηναίων.

Ο Πρόεδρος της Διαμαντής Μασούτης ΑΕ Γιάννης Τσομώκος

Θα ακολουθήσουν άλλα δύο Grand Μασούτης (περίπου 2.000 τμ) το ένα στα Βόρεια Προάστια και το άλλο κάπου κοντά στο κέντρο της Αθήνας.

Την ίδια στιγμή, η Διαμαντής Μασούτης εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξή της στην υπόλοιπη Ελλάδα και κυρίως στην Πελοπόννησο, με τις πληροφορίες να θέλουν τα καινούργια καταστήματα εκτός Αττικής να ανέρχονται σε πάνω από 10, σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Σε επίπεδο μεγεθών, η Διαμαντής Μασούτης το 2023 αναμένεται να εμφανίσει ρυθμό ανάπτυξης εσόδων 16% ενώ σε like to like βάση η άνοδος είναι της τάξεως του 10%. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για συνολικό τζίρο της τάξεως του 1,1 δισ. ευρώ από 940 εκατ. ευρώ το 2022.

Μetro AΒΕΕ: Στόχευση στην επέκταση του My Market Local

Ο στόχος των αδελφών Παντελιάδη για το 2024 είναι η ανάπτυξη του project My Market Local. Κατά όσα έχουν αναφερθεί από τη διοίκηση, ο όμιλος Metro AEBE πρόκειται να προσθέσει στο δίκτυό του 90 νέα καταστήματα από έως το 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία δέχεται περί τα 100 αιτήματα/μήνα από ενδιαφερόμενους δικαιοδόχους (franchisees).

Η Θεσσαλονίκη είναι η επόμενη στάση, ενώ μέσα στο 2024 θα ανοίξουν My Market Local σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Περαιτέρω διείσδυση όμως θα έχει η Metro και στην αγορά της Κύπρου το 2024, καθώς θα λειτουργήσει νέο κατάστημα στη Λευκωσία, μια επένδυση ύψους 8 εκατ. ευρώ. Ήδη, υπάρχει από το 2020 κατάστημα χονδρικής στη Λεμεσό.

Συνολικά στην τετραετία 2023-2026 ο όμιλος Metro θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 280 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον επικεφαλής Αριστοτέλη Παντελιάδη, που θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση του δικτύου με νέα καταστήματα, σε ΑΠΕ, ψηφιακό μετασχηματισμό και στην αγορά ακινήτου στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως κέντρο logistics.

O επικεφαλής της Μέτρο ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της ενεργειακής ουδετερότητας των εγκαταστάσεων και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, η εταιρεία μέσα στο 2024 υλοποιεί το μεγαλύτερο στον κλάδο, πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών ύψους 18 εκατ. ευρώ από ιδίους πόρους και πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Lidl Hellas: Επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ σε τρία χρόνια

Επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2026 δρομολογεί η Lidl Ελλάς, την ώρα που είναι σε διαδικασία να προσελκύει διαρκώς νέο προσωπικό.

Από την 1η Δεκεμβρίου η εταιρεία είχε προχωρήσει σε αυξήσεις μισθών, προκειμένου ο κατώτατος μισθός (μεικτά) για τους πλήρους απασχόλησης εργαζομένους της να φτάσει τα 1.000 ευρώ. Ο μέσος μισθός στην εταιρεία είναι τα 930 ευρώ, ενώ αυξήσεις μισθών έγιναν και στους εργαζομένους μερικής απασχόλησης.

Σημειώνεται ότι μέσω των θυγατρικών της Lidl σε άλλες χώρες, προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών θα συνεχίσουν να μπαίνουν στα ράφια της αλυσίδας σε 31 ακόμη χώρες, με τον τζίρο που κάνουν οι Έλληνες προμηθευτές μέσω της Lidl στο εξωτερικό να αγγίζει, το 2022, τα 460 εκατ. ευρώ.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και Άγιον Όρος

Βασικής σημασίας θα είναι για το 2024 η ενεργειακή μετάβαση για την ΑΒ Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του χρόνου, η εταιρεία θα έχει εγκαταστήσει 97 σταθμούς 25 MW που θα εξασφαλίζουν το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων.

Εξάλλου, μέσα στην τρέχουσα χρονιά είναι προγραμματισμένες οι ανακαινίσεις δέκα υπερμάρκετ της αλυσίδας, καθώς και η έναρξη λειτουργίας του υποκαταστήματος στο Άγιον Όρος.

O CEΟ της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας

Φυσικά από την εταιρεία δεν θα λείψουν οι επενδύσεις (σε ανακαινίσεις, έμψυχο δυναμικό, νέα καταστήματα όπως πχ στους Αγίους Αναργύρους), με το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για το 2024 να αγγίζει τελικά τα 60 εκατ. ευρώ.

Κρητικός: Τί μέλλει γενέσθαι με τη νέα εταιρεία

Την ώρα που η εταιρεία μελετά την σταδιακή επέκτασή της στην υπόλοιπη Ελλάδα μέσα στο 2024, το 2023 έκλεισε με τη σύσταση νέας εταιρείας συμμετοχών από τα αδέλφια Άγγελο, Νεκτάριο και Δημήτρη Κρητικό, με μια νεοσύστατη επιχείρηση με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 18 εκατομμυρίων ευρώ.

Τον τελευταίο καιρό έγινε γνωστό ότι η οικογένεια Κρητικού διατηρεί εκτός της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ και άλλες παράλληλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα όπως είναι μεταξύ άλλων η Medhealth Foods, που δημιούργησαν από κοινού ο εφοπλιστής Παναγιώτης Τσάκος, ο Άγγελος Κρητικός, αλλά και ο Μανώλης Καφούρος επιχειρηματίας και επικεφαλής εταιρείας με αντικείμενο την τροφοδοσία πλοίων.

Το αντικείμενο της εν λόγω της εταιρείας είναι να παρέχει λύσεις για τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών εφοδιασμού, του προγραμματισμού, του μάρκετινγκ, των σωστών απογραφών και των ελέγχων, του ελέγχου του κόστους των παρεχόμενων τροφίμων, καθώς και της σωστής κατάρτισης των εμπλεκομένων ατόμων στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Κατά φορείς από την αγορά, η οικογένεια Κρητικού προχωρά στην κατάρτιση ομίλου επιχειρηματικών συμμετοχών όπου είτε θα εντάξει υφιστάμενες δραστηριότητες, είτε θα προχωρήσει σε εξαγωγές νέων επιχειρήσεων και σε νέα επιχειρηματικά βήματα, τα οποία θα υπαχθούν υπό την ομπρέλα της Κρητικός Holdings, όπως είναι η ονομασία της νέας οντότητας.

Γαλαξίας: Έμφαση στα νέα καταστήματα

Στην επέκτασή της στην περιφέρεια προχωρά η Πέντε ΑΕ (η εταιρεία της Γαλαξίας) το 2024, συνεχίζοντας παράλληλα και τον ψηφιακό της μετασχηματισμό που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του financialreport.gr, το 2024 πρόκειται να ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα στα Ιωάννινα και αναμένεται η ανέγερση άλλων δύο, στο Αγρίνιο και την Καλαμάτα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η Πέντε ΑΕ άνοιξε στο τέλος του Νοεμβρίου, έναν ακόμη «Γαλαξία» – τον μοναδικό στη διάρκεια του 2023 – τον τρίτο κατά σειρά στην πόλη της Κορίνθου, σε ακίνητο, το οποίο ανήκει στην εταιρεία.

Παράλληλα το 2023 προχώρησε ανακαινίσεις 30 καταστημάτων. Εν έτει 2024, η εταιρεία διαθέτει 171 καταστήματα, από τα οποία τα 80 στην Αττική και τα 91 στην υπόλοιπη Ελλάδα και απασχολεί περίπου 5.500 εργαζομένους.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu