Επιχειρήσεις

Σούπερ μάρκετ: Επενδύσεις σε real estate, e commerce και έτοιμα φαγητά

Διαφορετικές στρατηγικές από τις αλυσίδες για καλύτερο ανταγωνισμό και κάλυψη περισσότερων αναγκών των καταναλωτών

Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ συνεχίζουν τις επενδύσεις στην Ελλάδα, καθώς διατηρείται η αύξηση της κατανάλωσης παρά τις πληθωριστικές πιέσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Circana οι πωλήσεις το α΄τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 2,2% με αύξηση του όγκου κατά 1,7% και της μέσης τιμής κατά 0,5% στην αγορά των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις στα τρόφιμα, ενώ μικρότερες ήταν οι αυξήσεις σε είδη υγιεινής, σπιτιού και καλλυντικά).

Σκλαβενίτης: Στόχευση στην παραγωγή έτοιμου φαγητού

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη λειτουργίας του καινοτόμου project της Σκλαβενίτης, που έχει να κάνει εξ ολοκλήρου με το έτοιμο φαγητό.

Την ανάπτυξη του ακινήτου έχει αναλάβει η ολλανδική εταιρεία Ten Brinke και ο στόχος είναι να ανοίξει, αν όχι τον Ιούνιο, μέσα στο καλοκαίρι του 2024.

Το υπό κατασκευή βιομηχανικό κτήριο μικτής χρήσης, σε οικόπεδο έκτασης περίπου 42.000 τ.μ., αποτελείται από δύο κτηριακούς όγκους, σε επαφή μεταξύ τους: τον ήδη στεγασμένο στο βάθος και τον μπροστινό.

Το έργο αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2024. Εκεί, θα παράγονται τα έτοιμα γεύματα της Σκλαβενίτης. Στο πατάρι θα βρίσκεται η παραγωγή και στον κάτω όροφο τα logistics.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η εταιρεία έλαβε προέγκριση οικοδομικής άδειας από το Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, προκειμένου να προχωρήσει σε αλλαγή χρήσης ακινήτου από αποθήκη σε βιομηχανική μονάδα αρτοζαχαροπλαστικής.

Το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται στην Επαρχιακή Οδό Μαρκοπούλου-Καλυβίων (Περιοχή Μπουγάζι ή Ρίζα Γκιάκου). Το εμβαδόν του οικοπέδου είναι 12.776,39 τετραγωνικά μέτρα και το εμβαδόν δόμησης κτιρίου 3.957,65 τετραγωνικά μέτρα.

Ακόμη, η προέγκριση κάνει λόγο για κτίριο δύο ορόφων, με μέγιστο ύψος 8,34 μέτρα και 10 θέσεις στάθμευσης. Η προέγκριση ισχύει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026.

Μέτρο ΑΒΕΕ: Έμφαση στη «μικρή λιανική»

Βαρύτητα στην επέκταση του δικτύου της, τόσο στα μεγάλα καταστήματα, όσο και τα μικρότερα ‘’γειτονιάς, θα δώσει η εταιρεία των αδελφών Παντελιάδη το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο στόχος είναι να φθάσουν τα 100 μέχρι το 2025.

Την ίδια στιγμή, σχεδιάζεται το νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο, το δεύτερο κατάστημα cash & carry στην Κύπρο, την ώρα που δρομολογείται και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, με σκοπό την εξοικονόμηση

Carrefour : Βαρύτητα, πλέον, και στο e-commerce

Η αρχή έγινε, εκ νέου, το 2022 από εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη και πλέον, εν έτει 2024 μετά τα πρώτα καταστήματα, ξεκινά να αναπτύσσεται το e-κομμάτι της επιχείρησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πλέον, οργανώνεται αυτή την περίοδο η είσοδος στο quick commerce, κάτι το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι, αλλά και και στο e-commerce στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Επί της ουσίας, πρόκειται για τη συμπλήρωση της στρατηγικής της εταιρείας, μέσω περισσότερων καναλιών.

Επίσης, σε αυτή τη χρονική στιγμή ετοιμάζεται σταδιακά και το Carrefour Bio, με έμφαση σε βιολογικά προϊόντα, το οποίο αναμένεται να ανοίξει στην Αττική, προς το τέλος της χρονιάς.

Mασούτης: Τo Real Estate στο επίκεντρο

Ανακαινίσεις, επενδύσεις και στο βάθος real estate από την Διαμαντής Μασούτης ΑΕ τους επόμενους μήνες. Κατά πληροφορίες του Financial Report, μέσα στο 2024 η εταιρεία προγραμματίζει συνολικές επενδύσεις κοντά στα 22 εκατ. ευρώ για νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρά το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες, κοντά στην Εθνική οδό, ένα μεγάλο υπερμάρκετ 2000 τμ, το οποίο θα αγγίξει τα 40 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια έκταση θα ανεγερθούν, μάλιστα, και δύο εννιαώροφες πολυκατοικίες.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023, η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ μέσα από εξαγορές και δημιουργία νέων σημείων πώλησης ενίσχυσε κατά 23 καταστήματα το δίκτυό της: Μέσα στον Δεκέμβριο, εξάλλου, ήταν που έκανε εγκαίνια και το Grand Μασούτης στη Γλυφάδα, μια επένδυση, η οποία άγγιξε τα 2 εκατ. ευρώ και, κατά στελέχη της εταιρείας, έφερε για πρώτη φορά στην Αττική ένα κατάστημα στο μοντέλο μεγάλων σημείων πώλησης.

Επιπρόσθετα, μια ακόμα προσθήκη λίγο πριν τα περασμένα Χριστούγεννα ήταν και το νέο κατάστημα στα Ψηλά Αλώνια στην Πάτρα. Σύμφωνα με πηγές από την Μασούτης, ειδικά η Πελοπόννησος είναι μια Περιφέρεια που έχει μπει στο στόχαστρο της εταιρείας και τα επόμενα δύο χρόνια θα γίνουν ενέργειες για την ενίσχυση του δικτύου στην ευρύτερη περιοχή, καθώς σήμερα υπάρχουν καταστήματα μόνο στο νομό Αχαϊας.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Γιατί αργεί το κατάστημα στο Άγιον Όρος

Στο σημείο πώλησης στο Άγιον Όρος είναι στραμμένα τα βλέμματα της αγοράς σε σχέση με την ΑΒ Βασιλόπουλος, την στιγμή που οι εσωτερικές ανακατατάξεις στην εταιρεία τους προηγούμενους μήνες φέρνουν λίγη περισσότερη αργοπορία στις αποφάσεις.

Κατά όσα αναφέρουν πηγές της επιχείρησης στο Financial Report, το κατάστημα στο Άγιον Όρος αναμένεται να ανοίξει, μετά από διάφορες καθυστερήσεις, μέσα στο καλοκαίρι.

Η αιτία για το μη έγκαιρο άνοιγμα ήταν γενικότερες καθυστερήσεις στις κατασκευαστικές εργασίες.

Όπως έχει γίνει, ήδη γνωστό, το μισθωμένο κατάστημα, περί τα 400 τ.μ. θα φιλοξενηθεί στο πάλαι ποτέ κελί του Αγίου Νικολάου (το λεγόμενο Σαμαράδικο) στις Καρυές, που ανήκει στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου έχει κατασκευαστεί νέο κτίριο πολλαπλών χρήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Άγιο Όρος επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 150 χιλιάδες προσκυνητές με τριήμερες διανυκτερεύσεις, ενώ στην ευρύτερη περιοχή εργάζονται πάνω από 1.000 άτομα κυρίως στον κλάδο των κατασκευών. Σύμφωνα με την απογραφή του 2021, στη Μοναστική Κοινότητα του Αγίου Όρους, ο πληθυσμός μειώθηκε σε ποσοστό 3,6%, με τους μόνιμους κατοίκους – όλοι άνδρες – να φθάνουν τους 1.746, έναντι 1.811 διαμενόντων το 2011.

Lidl: 25 χρόνια με ανακαινίσεις και σχέδια για Logistics center

Τα 25 χρόνια της στην Ελλάδα συμπληρώνει, φέτος, η Lidl, με το πρόγραμμα για το τρέχον, επετειακό έτος, να περιλαμβάνει νέα καταστήματα και αναβαθμίσεις ήδη υπαρχόντων, όπως πρόσφατα αυτή στην περιοχή του Ρέντη και στο κατάστημα της Λευκάδας.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν σχέδια και για νέο Logistics center, για το οποίο ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες λεπτομέρειες.

Υπενθυμίζεται ότι ένα σχέδιο της Lidl αποτελεί και η ανάπτυξη mega καταστήματος στην Λεωφόρο Μεσογείων, εκεί όπου βρίσκονταν για χρόνια η Miele, ωστόσο, μέχρι στιγμής, το συγκεκριμένο project έχει κολλήσει λόγω ενστάσεων από τη διοίκηση του Δήμου.

Εξάλλου, η εταιρεία ‘’τρέχει’’ ήδη τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος επιμόρφωσης στελεχών retail, με στόχο το 2025 να έχει έτοιμα, προς εργασία, πάνω από 250 άτομα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu