Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών
Με ανάπτυξη 3% έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 για τα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.
Τα στοιχεία αφορούν στα σούπερ μάρκετ (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη & Νησιά Ιουνίου & Αιγαίου) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν ανάπτυξη 2,7% η οποία φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, η NielsenIQ παρατηρεί ότι τόσο στα τρόφιμα & ποτά, όσο και στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στην μεγάλη κατηγορία της φροντίδας του σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά 1,7%, με την μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.
Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4%κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.
Σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο «καλοκαιρινών κατηγοριών» όπως είναι τα παγωτά (+21,0%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπύρες (+12,7%) & τα νερά (+10,4%).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΕΕ: Οριακή αύξηση 1,1% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
- Κυρανάκης: Στον Αρειο Πάγο σήμερα 22/11 για υπόθεση απάτης στην Κτηματογράφηση
- Σταϊκούρας: Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης
- Μικτές τάσεις στα ασιατικά χρηματιστήρια
- ΕΛΓΑ: Καταβολές 2,6 εκατ. ευρώ για τις ενστάσεις της τετραετίας
- Northvolt: Στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα η σουηδική εταιρεία μπαταριών
- Ένωση Σούπερ μάρκετ: Τί τιμές περιμένουμε το 2025, η έλλειψη προσωπικού και η άμεση δράση σε περίπτωση μείωσης του ΦΠΑ
- Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών: Η Νορβηγία χρηματοδοτεί με 14,3 εκατ. ευρώ την Ελλάδα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις