Οικονομία

Σκρέκας: «Ορθώνει» νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών, αλλά το μόνο που ανεβαίνει είναι οι τιμές

Τα τρία μέτρα που ο υπουργός ανακοίνωσε συνιστούν «μη μέτρα» και μοιάζουν περισσότερο με ευχές

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας σε συνάντησή του με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι «Ορθώνουμε δίχτυ προστασίας με νέα μέτρα για την ελληνική οικογένεια στο περιβάλλον των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων».

Όμως στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται κάποιο νέο μέτρο εκτός από συστάσεις προς τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για να τοποθετήσουν στο Καλάθι του Νοικοκυριού ένα επώνυμο προϊόν ανά κατηγορία, να καθιερωθεί δεύτερο σημείο πώλησης ιδιαίτερης προβολής για τα προϊόντα του Καλαθιού του Νοικοκυριού. Τέλος,  παρακαλεί την Ένωση Σούπερ Μάρκετ να διασφαλιστιούν προσιτές τιμές σχολικών ειδών.

Με αυτά πιστεύει ο υπουργός και ανακοινώνει ότι Ορθώνουμε δίχτυ προστασίας με νέα μέτρα για την ελληνική οικογένεια στο περιβάλλον των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων». Τελικά το μόνο που ανεβαίνει είναι οι τιμές των τροφίμων, αποδυκνείοντας ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού δεν είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα στο γενικότερο επίπεδο των τιμών των τροφίμων.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας υπό τον Πρόεδρό της, κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ) και με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα, κ. Κώστα Μαυροειδή (Γαλαξίας), του μέλους του ΔΣ, κ. Λάμπρου Παπακοσμά (Σκλαβενίτης) και του Γενικού Διευθυντή, κ. Απόστολου Πεταλά.

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης για στήριξη των καταναλωτών στο περιβάλλον των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων ζητήθηκε από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ:

-Να περιληφθεί στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν ανά κατηγορία, εφ’ όσον διαθέτει προϊόν στην εν λόγω κατηγορία.

-Να καθιερωθεί 2ο σημείο πώλησης ιδιαίτερης προβολής για τα προϊόντα του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» σε καταστήματα σούπερ μάρκετ όπου είναι χωροταξικά εφικτό.

-Να διασφαλιστούν προσιτές τιμές σχολικών ειδών εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής περιόδου (υπενθυμίζεται ότι τα σχολικά είδη έχουν ενταχθεί στην περίμετρο εφαρμογής του Νόμου 4818/2021 με την επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους ώστε να μην είναι μεγαλύτερο ανά μονάδα από εκείνο προ της 31ης Δεκεμβρίου 2021).

Στη συνάντηση εκφράστηκε η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης να επικοινωνεί τόσο μέσω τόσο της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis όσο και με άλλους τρόπους τα προϊόντα για τα οποία οι προμηθευτές θα ανακοινώσουν μόνιμη μείωση, μεγαλύτερη από 5% στους επίσημους τιμοκαταλόγους τους, μέχρι τέλος του 2023.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας δήλωσε:
«Το μήνυμά μου προς την Ένωση των Σούπερ Μάρκετ όσο και γενικότερα προς όλους τους παράγοντες στην αγορά (βιομηχανία, χονδρικό και λιανικό εμπόριο) είναι ξεκάθαρο: πρέπει να βάλουμε όλοι πλάτη για να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια ορθώνοντας δίχτυ προστασίας απέναντι στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις.

Ως Υπουργείο Ανάπτυξης, ταυτόχρονα με τους αυστηρούς ελέγχους που ενεργούμε σε όλα τα προϊόντα για το μεικτό περιθώριο κέρδους, σε εφαρμογή του Νόμου 4818/2021, την ισχύ του οποίου παρατείναμε έως το τέλος του 2023, με έμφαση στα σχολικά και τα προϊόντα αλευροποιίας, επεξεργαστήκαμε και καταθέτουμε δέσμη θετικών προτάσεων, λογικών και εφαρμόσιμων, που είναι βέβαιο ότι θα ωφελήσουν τους καταναλωτές και κυρίως τους πιο ευάλωτους.
Επαναλαμβάνω ότι ως Κυβέρνηση κάνουμε και θα κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο για να περάσουμε με το μικρότερο δυνατό κόστος για όλους αυτήν την δύσκολη περίοδο».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu