Ποιες προωθητικές ενέργειες δεν επιτρέπονται για 3 μήνες στα προϊόντα των επιχειρήσεων για τα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής,
Στην αλλαγή των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας υπό το βάρος του επίμονα υψηλού πληθωρισμού προχώρησε το υπ. Ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, ενέκρινε την τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων 6969/30-01-2024 και 92566/11-10-2023.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης επέρχονται οι παρακάτω αλλαγές:
- Προβλέπεται η εξαίρεση από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, για 3 μήνες, σε προϊόντα για τα οποία έχει προηγηθεί αύξηση τιμής εφόσον αυτά βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Για αυτά απαιτείται ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης». Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι να αντιμετωπιστούν και φαινόμενα σπατάλης τροφίμων (food waste) ή καταστροφής αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές. Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες και την εφοδιαστική αλυσίδα.
- Επεκτείνεται και διευρύνεται η λίστα των προϊόντων που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις και δεν μπορούν – σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία – να προβούν σε προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες.
- Επίσης, επεκτείνεται η λίστα προϊόντων για τα οποία προβλέπεται μείωση τιμών από την 1η Μαρτίου 2024 στην οποία προστίθεται η κατηγορία των προϊόντων εμμήνου ρύσεως, κάτι που θα ισχύσει από τις 20 Μαρτίου.
- Επεκτείνεται η λίστα των νωπών προϊόντων για τα οποία εφαρμόζονται «καθαρές τιμές» με την προσθήκη των κατηγοριών «νωπό κατσίκι» και «νωπό αρνί».
Τι αλλάζει στη λίστα με τα προϊόντα
Με τις νέες αλλαγές η τρίμηνη απαγόρευση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών σε όσους προμηθευτές έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις μετά τη 10η Ιανουαρίου, αφορά τις εξής κατηγορίες προϊόντων:
- Ρύζι
- Ψωμί και ψωμί για τοστ
- Αρτοσκευάσματα
- Φρυγανιές
- Μακαρόνια
- Αλεύρι
- Όσπρια
- Αλλαντικά
- Κονσέρβες
- Κατεψυγμένα ψάρια
- Νωπό χοιρινό
- Νωπό κοτόπουλο και μέρη κοτόπουλου
- Νωπό μοσχάρι
- Γάλα φρέσκο πλήρες και με χαμηλά λιπαρά
- Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) πλήρες και με χαμηλά λιπαρά
- Σοκολατούχο γάλα
- Φυτικά ροφήματα
- Γάλα εβαπορέ
- Γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού
- Κρέμες και ρυζόγαλο
- Τυρί
- Χυμός τομάτας
- Σάλτσες και κύβοι ζωμών
- Μαγιονέζες
- Κέτσαπ
- Αυγά
- Βούτυρα και μαργαρίνες
- Μαρμελάδες και είδη επάλειψης
- Ελαιόλαδο
- Σπορέλαια
- Κατεψυγμένα λαχανικά
- Κατεψυγμένες ζύμες
- Ζάχαρη και Γλυκαντικές ουσίες
- Προϊόντα βρώμης
- Κρέμα βρεφικής ηλικίας
- Γάλα βρεφικής ηλικίας
- Καφές συσκευασμένος
- Χυμοί
- Αναψυκτικά
- Μπύρα
- Νερό
- Σοκολάτα (στερεή και ροφήματα)
- Κρασί
- Καύσιμες ύλες (καυσόξυλα, pellets, μπρικέτες)
- Απορρυπαντικά παντός είδους
- Χαρτί κουζίνας
- Χαρτί υγείας
- Προϊόντα στοματικής υγιεινής
- Προϊόντα ξυρίσματος
- Σερβιέτες ή ταμπόν
- Σαμπουάν και προϊόντα περιποίησης μαλλιών
- Αφρόλουτρο
- Σαπούνια σε υγρή και στερεή κατάσταση
- Πάνες ακράτειας
- Πάνες για μωρά
- Μωρομάντηλα
- Σαμπουάν για μωρά
- Τροφές για σκύλους
- Τροφές για γάτες
- Χαλβάς
Φρένο στις προωθητικές ενέργειες
Για τα προϊόντα των επιχειρήσεων για τα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής, δεν επιτρέπονται για 3 μήνες οι εξής προωθητικές ενέργειες:
α) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
β) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία που περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «δώρο» για τον καταναλωτή,
γ) η πώληση πολυσυσκευασίας, αποτελούμενης από περισσότερα του ενός όμοια μεταξύ τους συσκευασμένα προϊόντα, για την οποία δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι εμπεριέχει μία ή περισσότερες συσκευασίες «ΔΩΡΟ» ή ότι προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
δ) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται ότι πωλείται μαζί με άλλο, διαφορετικό, προϊόν ως «ΔΩΡΟ»,
ε) η πώληση προϊόντος με έκπτωση ή προσφορά που παρέχεται από εκπτωτικό κουπόνι, δωροεπιταγή, πόντους αγορών ή άλλα συστήματα επιβράβευσης (λ.χ. loyalty cards),
στ) η συμμετοχή σε οποιοδήποτε φυλλάδιο ή διαφήμιση λιανοπωλητή που αναφέρει ή υπονοεί ότι το προϊόν προσφέρεται σε συμφέρουσα για τον καταναλωτή τιμή (π.χ. αναφορές όπως «μόνο», «best value», «εξαιρετική τιμή», «ευκαιρία»).
Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται και για προϊόντα που εισάγονται για πρώτη φορά στην αγορά, με την ίδια ή άλλη ονομασία, με την ίδια ή άλλη συσκευασία, και διαφορετικό ραβδωτό κωδικό είδους (barcode):
α) μετά την απόσυρση άλλου προϊόντος της ίδιας επιχείρησης με τις ίδιες ή παραπλήσιες ιδιότητες ή
β) εμπεριέχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα, κατά 50%, από άλλο όμοιο η παραπλήσιο προϊόν που διαθέτει η ίδια επιχείρηση στην αγορά, με αυξημένη τιμή μονάδας ή
γ) διατίθενται από άλλη νέα επιχείρηση που συνεργάζεται ή συνδέεται με επιχείρηση που ήδη διαθέτει στους καταναλωτές προϊόντα της ίδιας κατηγορίας από την έναρξη ισχύος της παρούσας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κυρανάκης: Στον Αρειο Πάγο σήμερα 22/11 για υπόθεση απάτης στην Κτηματογράφηση
- Σταϊκούρας: Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης
- Μικτές τάσεις στα ασιατικά χρηματιστήρια
- ΕΛΓΑ: Καταβολές 2,6 εκατ. ευρώ για τις ενστάσεις της τετραετίας
- Northvolt: Στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα η σουηδική εταιρεία μπαταριών
- Ένωση Σούπερ μάρκετ: Τί τιμές περιμένουμε το 2025, η έλλειψη προσωπικού και η άμεση δράση σε περίπτωση μείωσης του ΦΠΑ
- Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών: Η Νορβηγία χρηματοδοτεί με 14,3 εκατ. ευρώ την Ελλάδα
- Aegean Airlines: Συνεχίζει την κερδοσκοπία με τις τιμές των εισιτηρίων εις βάρος ταξιδιωτών, προκαλώντας αντιδράσεις
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις