Πολιτική

Σκληρή κόντρα Μητσοτάκη – Τσίπρα – Στυλιανίδη: Η «αφωνία», οι «κατσαπλιάδες» και ο «νεκρός»

Δεν υπάρχουν πρακτικά από τις συσκέψεις των κυβερνητικών αρμοδίων και της εταιρείας Αττική Οδός διότι η τήρησή τους οδηγεί σε ευθυνοφοβία, ενώ το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην Αττική από την κακοκαιρία οφείλεται στην έλλειψη war room (για τον συντονισμό των υπευθύνων) και σύγχρονων εργαλείων, όπως ραντάρ.

Αυτή την εξήγηση έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας-Κλιματικής Κρίσης, Χρήστος Στυλιανίδης, πυροδοτώντας την έκτακτη παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα εξαιτίας της οποίας πήρε, επίσης εκτάκτως, τον λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, βάζοντας, όλοι μαζί, “φωτιά” στο Κοινοβούλιο.

Ο κ. Στυλιανίδης, σε μία ομιλία με έντονο το προσωπικό στοιχείο (“ανέλαβα το υπουργείο ως εθνικό καθήκον όχι γιατί αναζητώ νέα πολιτική καριέρα”), αναφέρθηκε στις ελλείψεις που εξακολουθεί να έχει το σύστημα πολιτικής προστασίας στη χώρα παρά, όπως είπε, τις προσπάθειες του προκατόχου του Νίκου Χαρδαλιά και της δικής του προκατόχου Όλγας Γεροβασίλη (σ.σ. που δρομολόγησε το 112).

Ως μείζον πρόβλημα εμφάνισε την έλλειψη war room ώστε οι συναρμόδιοι να είναι σε άμεση επικοινωνία και ο επικεφαλής (υπουργός) να ορίζει τις κινήσεις. Αλλά και στην έλλειψη ραντάρ που θα έδινε στους μετεωρολόγους τη δυνατότητα να ξέρουν ακριβώς “πόσος όγκος χιονιού θα πέσει και σε ποια περιοχή, πχ στο Χαλάνδρι, στη Μεσογείων και αλλού”.

“Υπήρχε σχεδιασμός, συνεχής παρακολούθηση. Όμως υπήρχε και σωρεία συναρμοδιοτήτων, αδυναμία Πολιτικής Προστασίας να παίρνει αποφάσεις”, σημείωσε, αναφέροντας και ως προβληματική τη σχέση κεντρικής εξουσίας -Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεσμεύθηκε δε, ότι πάνω σ’ αυτά τα προβλήματα εργάζεται ο ίδιος και η κυβέρνηση συνολικά ώστε να αναβαθμίσουν το σύστημα πολιτικής προστασίας της χώρας.
Πρόσθεσε μάλιστα πως εάν υπήρχε έστω και ένας νεκρός από την κακοκαιρία θα είχε υποβάλλει αμέσως την παραίτηση του.

Για το επίμαχο θέμα της Αττικής Οδού, είπε ότι δεν κρατήθηκαν πρακτικά από τις συσκέψεις που έγιναν εν όψει της κακοκαιρίας, διότι αυτή είναι η ενωσιακή πρακτική (“η τήρηση πρακτικών οδηγεί σε ευθυνοφοβία, έχει πει ο Ζαν Κλοντ Γιούγκερ”) και, επιπλέον, οι νομικοί σύμβουλοι του είπαν ότι δεν χρειάζεται.

“Ο πιο αδύναμος κρίκος ήταν η Αττική Οδός. Στη σύσκεψη εγγυήθηκαν ότι θα αντιμετωπίσουν τα προβλήματα. Στην Νέα Οδό αυτό έγινε. Στην Αττική Οδό δεν έγινε”, τόνισε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τις απαντήσεις θα τις δώσει η διερεύνηση της υπόθεσης.

Τσίπρας: Κατσαπλιάδες ή ψεύτες;

Οι απαντήσεις αυτές προκάλεσαν την έκτακτη παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα. “Πού κάνατε λάθος; Γιατί ζητήσατε συγγνώμη; Η έλλειψη war room και ραντάρ είναι το ζήτημα;”, είπε.

Κι έριξε το βάρος στο θέμα με την Αττική Οδό θέτοντας επίμονα τα ερωτήματα: “Ζητήσατε από την εταιρεία να διακόψει την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων; Η εταιρεία λέει ότι σας το ζήτησε κι εσείς το αρνηθήκατε. Εσείς λέτε ότι δεν προβλέπονται πρακτικά. Αφού οι συσκέψεις έγιναν μέσω zoom γιατί δεν πατήσατε το κουμπί να τις καταγράψατε;”, ρώτησε. Για να καταλήξει: “ή είστε κατσαπλιάδες ή λέτε ψέματα”.

Να σημειωθεί ότι, επ’ αυτού, η εταιρεία έχει πει ότι υπάρχει οπτικοακουστικό υλικό.

Μητσοτάκης: “Αφωνία Τσίπρα για την εταιρεία

Στο σημείο αυτό παρενέβη ο πρωθυπουργός, επίσης εκτάκτως: “η Αττική Οδός προφανώς έπρεπε να κλείσει νωρίτερα, με ευθύνη της εταιρίας δεν έγινε διότι ισχυριζόταν ότι μπορεί να την κρατήσει ανοικτή”, είπε.

Σηκώνοντας τους τόνους δε, παρατήρησε ότι ο κ. Τσίπρας “επέδειξε εντυπωσιακή αφωνία για τις ευθύνες της εταιρείας” και “αγάπη προς αυτήν”, εμφανίζοντας στον αντίποδα τον ίδιον επειδή “ως πρωθυπουργός συγκρούστηκα με την εταιρεία και εξασφάλισα την αποζημίωση των 2.000 ευρώ.

Ως αναμενόταν άλλωστε αναφέρθηκε στο Μάτι και στη Μάνδρα κατηγορώντας τον κ.Τσίπρα ότι δεν ζήτησε ποτέ συγγνώμη για τις τραγωδίες αυτές. Ενώ για τα γενικευμένα προβλήματα στην Αττική υποστήριξε ότι “κανένας μετεωρολόγος δεν πρόβλεψε τον όγκο χιονιού και ότι θα έπεφτε το μεσημέρι”.

Τα πιγκ-πογκ που ακολούθησαν

Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε “προκλητικό” τον πρωθυπουργό και έθεσε το ερώτημα: “πώς θα αποδείξετε ότι η εταιρεία Αττική Οδός ψεύδεται αφού δεν κρατήσατε πρακτικά; Είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν πρακτικά και να έχετε κρύψει τη σύνθεση των συσκέψεων αφού μετείχαν και άλλοι που αποκρύψατε, όπως ο κ. Σκέρτσος”. Επιστρέφοντας δε, τις αιχμές του κ.Μητσοτάκη, είπε: “ο πρόεδρος της εταιρείας είναι νομικός σας σύμβουλος, ντροπή να αφήνετε αιχμές σε μένα”. Και πρόσθεσε: “η κάθε ιδιωτική εταιρεία έχει συμβατικές υποχρεώσεις απέναντι στο νόμο, δεν μπορεί ο πρωθυπουργός να διαμεσολαβεί ώστε να διαμορφώνει το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα ανταποκριθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις της”, εννοώντας την αποζημίωση των 2.000 ευρώ.

Ο κ. Μητσοτάκης επανήλθε, για να διευκρινίσει ότι η αποζημίωση των 2.000 ευρώ δεν αναιρεί το δικαίωμα σε προσφυγές στη δικαιοσύνη, επιμένοντας ότι ο κ. Τσίπρας παρέχει στήριξη στην εταιρεία. Επανέλαβε δε την κατηγορία για το Μάτι και τη Μάνδρα, λέγοντας ότι η τότε κυβέρνηση επιχείρησε συγκάλυψη του προβλήματος.

ΚΙΝΑΛ: Πότε – ποιός- τι;

Παρέμβαση έκανε και η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, Νάντια Γιαννακοπούλου. Απευθυνόμενη στον κ. Στυλιανίδη, τόνισε ότι ο ελληνικός λαός ενδιαφέρεται είναι πώς θα έχει πολιτική προστασία και όχι ποιος ζήτησε συγγνώμη. Και έθεσε ερωτήματα: ποιο ήταν το σχέδιο (εν όψει της κακοκαιρίας), πότε έγιναν οι συσκέψεις, ποια ήταν η συνεννόηση με την Αττική Οδό, πότε και αν δόθηκε εντολή για τα βαρέα οχήματα.
Ρώτησε, επίσης, πότε δόθηκε η εντολή να μπει στη μάχη ο στρατός, δεδομένου ότι οι στρατιώτες έφτασαν στους εγκλωβισμένους τα ξημερώματα.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πολιτική

close menu