Επιχειρήσεις

Σκλαβενίτης: O “Γλάρος” έφερε αύξηση τζίρου και 25 εκατ. ευρώ μερίσματα στην 3ετία

Αν και τα προϊόντα χαρτιού ήταν το κομμάτι της βιομηχανικής δραστηριότητας με τη μεγαλύτερη συμβολή στον τζίρο, τη μεγαλύτερη αύξηση του κύκλου εργασιών παρουσίασε το κρέας

Ο τζίρος της Ελληνικής Χαρτοβιομηχανίας Γλάρος ΑΒΕΕ, που δραστηριοποιείται κυρίως στην παραγωγή χαρτικών και οποία συγκεντρώνει όλες τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές δραστηριότητες του Σκλαβενίτη, ανήλθε σε 110,6 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 26,69% σε σχέση με 87,3 εκατ. ευρώ του 2021.

Τα μικτά κέρδη υποχώρησαν κατά 12,75% στα 17 εκατ. ευρώ από 19,5 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων κατέγραψαν μείωση 15,1% στα 16,3 εκατ. ευρώ. Ανάλογη υποχώρηση σημείωσαν και τα καθαρά κέρδη που ανήλθαν σε 14,1 εκατ. ευρώ από 16,5 εκατ. ευρώ το 2021 (-14,37%).

Σε εταιρικό επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της χαρτοβιομηχανίας Γλάρος ανήλθε σε 59,2 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 37,11% σε σχέση με τα 43,2 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 6,3 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση 20,37% σε σχέση με τα 7,9 εκατ. ευρώ του 2021.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της μητρικής εταιρείας θα εισηγηθεί στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος ποσού 4.000.000 ευρώ. Είχε προηγηθεί η διανομή μερίσματος ύψους 8.000.000 ευρώ για το 2021, ενώ στη χρήση του 2020 τα κέρδη που μοιράστηκαν υπό μορφή μερίσματος είχαν ανέλθει σε 13.000.000 ευρώ.

Αν και τα προϊόντα χαρτιού ήταν το κομμάτι της βιομηχανικής δραστηριότητας με τη μεγαλύτερη συμβολή στον τζίρο, όπως κάθε χρόνο, το 2022 τη μεγαλύτερη αύξηση του κύκλου εργασιών παρουσίασε το κρέας.

Συγκεκριμένα στον κύκλο εργασιών του ομίλου το 2022, οι πωλήσεις των προϊόντων χαρτιού ήταν αυξημένες κατά 31,4% στα 40,56 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η Baker Master Βιομηχανία Προϊόντων Ζύμης ΑΒΕΕ, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ζύμης και της αρτοζαχαροπλαστικής, θεωρείται η πιο σημαντική θυγατρική του ομίλου, με τον τζίρο της το 2022 να φθάνει τα 21,61 εκατ. ευρώ από 17,1 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 374.696 ευρώ από 325.884 ευρώ την χρήση του 2021.

Η εμπορία, επεξεργασία, τυποποίηση και συσκευασία κάθε είδους κρέατος είναι ο σκοπός της Meat House, με τζίρο το 2022 στα 24,14 εκατ. ευρώ από 17,1 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ η εταιρεία BONORA εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών διαχείρισης και οργάνωσης εστιατορίων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων και συναφών υπηρεσιών. Ο τζίρος της τελευταίας υποχώρησε το 2022 στα 5,62 εκατ. ευρώ από 9,9 εκατ. ευρώ το 2021.

Όσον αφορά το 2023 ως στόχοι ορίζονται η περαιτέρω ανάπτυξη , η μείωση του κόστους – όπου αυτό είναι εφικτό – και η αύξηση της κερδοφορίας. «Η Διοίκηση της Εταιρείας όμως, θα συνεχίσει και θα εντείνει τις προσπάθειές της για την επίτευξη νέων, υψηλότερων στόχων, για την τρέχουσα χρήση 2023 και για τις επόμενες» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι στον όμιλο Γλάρος ενοποιούνται οι εταιρείες Baker Master, Bonora και Meat House, οι οποίες εξειδικεύονται στα τρόφιμα, καθώς και η ΑΝΙΚΑ Εταιρεία Γενικών Επενδύσεων και Επενδυτικών Υπηρεσιών, με βασική της συμμετοχή στην Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ, δηλαδή την ομώνυμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η οποία ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, όπως και η GENFROCO Εμπορία Αλιευμάτων, επίσης με τη μέθοδο της καθαρής θέσης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu