Επιχειρήσεις

Σιδηρόδρομος: Στα 14 εκατ. ευρώ η προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής Δομοκός – Λάρισα – Άγνωστος ο χρόνος παράδοσης

Τα έργα θα εκτελέσει ως δυνητικός δικαιούχος ο ΟΣΕ με απόφαση του ΥΠΟΜΕ και οι εταιρείες που τα ανέλαβαν με απευθείας ανάθεση είναι οι Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης, και ΤΕΣ

Χωρίς να… βιάζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αποκατάσταση της μοναδικής σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel, αποφάσισε μόλις χθες να προχωρήσει στην προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής Δομοκός – Λάρισα, ανάβοντας το πράσινο φως στον ΟΣΕ για απευθείας αναθέσεις σε 4 εταιρείες.

Έτσι, στα 14 εκατ. ευρώ (ποσό μετά ΦΠΑ) θα ανέλθει το κόστος για την προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Δομοκός – Λάρισα, σύμφωνα με την απόφαση που δημοσίευσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο έχει τίτλο «Προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στον άξονα Αθήνα Θεσσαλονίκη, μετά την κακοκαιρία DANIEL». Συνολικά περιλαμβάνει 40 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του υπουργείου ΥΠΟΜΕ στον άξονα προτεραιότητας «Πρόληψη και διαχείριση κινδύνων».

Τα έργα θα εκτελέσει ως δυνητικός δικαιούχος ο ΟΣΕ. Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό ο Οργανισμός θα αναθέσει απευθείας σε 4 εταιρείες έκτης τάξης τα έργα που αφορούν την απλή αποκατάσταση της γραμμής. Πρόκειται για τις εταιρείες Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης, και ΤΕΣ.

Ουσιαστικά αυτό που θα αναλάβουν οι εταιρείες η επαναλειτουργία της γραμμής καθόδου στο βασικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Αυτή είναι η πρώτη από τις πολλές κινήσεις που θα χρειαστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος να σταθεί και πάλι στα πόδια του καθώς όπως έχει γίνει γνωστό θα απαιτηθούν 187 εκατ. ευρώ και ένα διάστημα που αγγίζει τα δύο έτη για να μπορέσει να λειτουργήσει με όλα τα απαραίτητα συστήματα.

Τα δρομολόγια φαίνεται πως θα ξεκινήσουν με ντιζελοκίνητες μηχανές μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να μπορέσει η μια γραμμή – αυτή της ανόδου – να λειτουργήσει πλήρως και εν συνεχεία να γίνει το ίδιο και στη γραμμή καθόδου.

Πάντως, το πότε ακριβώς θα αποκατασταθούν οι γραμμές είναι άγνωστο, καθώς εξαρτάται από το πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία ανάθεσης των έργων και πότε αυτά θα ολοκληρωθούν.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu