Στα 8 δισεκατομμύρια οι επιβάτες που μετακινήθηκαν με τρένα το 2023 στην ΕΕ - Η μεγαλύτερη μείωση 17% καταγράφηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Eurostat
Το 2023, καταγράφηκαν 429 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα (pkm) μέσω των σιδηροδρόμων, από 386 δισεκατομμύρια το 2022 (+11,2%). Αυτός είναι ο υψηλότερος αριθμός στην μετακίνηση επιβατικών που αναφέρθηκε από τις μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες από την έναρξη της συλλογής δεδομένων το 2004 και τα οποία δημοσιεύει σήμερα η Eurostat.
Το λυπηρό, είναι, ότι το 2023 – χρονιά της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς – η Ελλάδα καταγράφει τη μεγαλύτερη μείωση 17% στην επιβατική μετακίνηση με τρένα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Eurostat, η ζήτηση για επιβατικές μετακινήσεις με τρένα αυξήθηκε κατά 9,4% μεταξύ 2015 και 2019, όταν καταγράφηκε αιχμή 411 δισεκατομμυρίων pkm. Σε σύγκριση με το 2020, το έτος που σημείωσε τις χαμηλότερες επιδόσεις, στα 221 δισεκατομμύρια pkm, ο αριθμός των επιβατικών χιλιόμετρων το 2023 σχεδόν διπλασιάστηκε.
Η επιβατική κίνηση στους σιδηροδρόμους αυξήθηκε σε όλα τα τρίμηνα του 2023, σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 κατέγραψε τη μεγαλύτερη μεταβολή, με 21 δισεκατομμύρια σιδηροδρομικά pkm περισσότερα από το ίδιο τρίμηνο του 2022, που αντιπροσωπεύει αύξηση 29,1%.
Από τα 8 δισεκατομμύρια επιβάτες που μετακινήθηκαν με τρένα το 2023 στην ΕΕ, σχεδόν οι μισοί ταξίδευαν στη Γερμανία (33,9%) και στη Γαλλία (15,0%). Ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν σιδηροδρομικώς αυξήθηκε κατά περισσότερο από 25% στην Κροατία (29,0%), στην Ιρλανδία (28,7%) και στο Λουξεμβούργο (25,1%). Αντίθετα, η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των επιβατών των τρένων, 17,0%.
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν μικρή πτώση
Εξετάζοντας τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΕ για τις κύριες επιχειρήσεις, έφθασαν τα 378 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (tkm). Αυτό αντιπροσώπευε πτώση 4,9% σε σύγκριση με το 2022. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας, το επίπεδο του 2023 είναι το χαμηλότερο από το 2015, με εξαίρεση το έτος COVID-2020 όταν η απόδοση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 8,4% στα 367 tkm.
Η απόδοση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε σε όλα τα τρίμηνα του 2023 σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2022, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται το δεύτερο (-9,2%) και το τρίτο τρίμηνο (-7,5%).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Υπό όρους η κοινοπραξία Hellenic Train – Damco για το Θριάσιο ΙΙ
- Attica Group: Απέσπασε 6 Βραβεία στα Environmental Awards 2024
- Βρετανία: Η κυβέρνηση των Εργατικών ανακοίνωσε αύξηση φόρων κατά 40 δισ. στερλίνες
- ΗΠΑ: Αύξηση 7,4% στα συμβόλαια πωλήσεις κατοικιών τον Σεπτέμβριο
- Cosmote Insurance: Κλείνει 6 χρόνια και καταγράφει αύξηση πελατών με ρυθμό 50% το χρόνο
- Τίτος Κομνηνός: Πέθανε ο πρώην CEO μεγάλων εταιρειών, 81 ετών
- ΙΚΕΑ: Εγκαινίασε νέο κατάστημα στην Πάτρα – Το 9ο στην Ελλάδα
- ΥΜΕ: 17 νέες σχολικές μονάδες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω ΣΔΙΤ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις