Υπάρχουν συσσωρευμένα εμπορευματοκιβώτια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και η επιβάρυνση που υφίστανται οι εταιρείες φτάνει μέχρι και το 1 εκατ. ευρώ ημερησίως λόγω της αναγκαστικής οδικής τους μεταφοράς
Σε μερική επαναλειτουργία τίθεται από την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τρεις μήνες μετά την πλήρη καταστροφή 50 χιλιομέτρων στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, και την τρίμηνη αποκατάσταση με εξπρές διαδικασίες, από την ερχόμενη Κυριακή ξεκινούν αρχικά τα εμπορευματικά δρομολόγια. Σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης έχει μεταβεί στα έργα για αυτοψία και έλεγχο λειτουργίας.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ υπάρχουν συσσωρευμένα εμπορευματοκιβώτια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και πρέπει να ξεκινήσει η αποσυμφόρηση τους. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με υπολογισμούς η επιβάρυνση που υφίστανται οι εταιρείες φτάνει μέχρι και το 1 εκατ. ευρώ ημερησίως λόγω της αναγκαστικής οδικής τους μεταφοράς. Η αρχική δυνατότητα του ΟΣΕ είναι για τρία εμπορικά δρομολόγια και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Στις 16 Δεκεμβρίου έχει υπολογιστεί να ξεκινήσουν και τα επιβατικά δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αναμένεται από την Hellenic Train να ανακοινώσει την συχνότητα των δρομολογίων. Αυτό που αναμένεται είναι να μπορούν να γίνουν τέσσερα δρομολόγια και από τις δύο κατευθύνσεις, ένα πρωινό και ένα απογευματινό.
Τα δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης μέχρι να αποκατασταθούν πλήρως οι γραμμές στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα θα έχουν περιορισμό ταχύτητας μέχρι τα 80χλμ. Με την πλήρη ολοκλήρωση των έργων θα υπάρχει δυνατότητα για λειτουργική ταχύτητα μέχρι και 160χλμ/ώρα.
Στις αρχές του έτους εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα οριστικά έργα αποκατάστασης για την σιδηροδρομική διπλή γραμμή Δομοκός – Λάρισα. Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ. Τα έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Η διαδικασία του διαγωνισμού θα γίνει με fast track καθώς εντάσσεται στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή τον περασμένο Σεπτέμβριο για τα συνολικά έργα αποκατάστασης (δηλαδή και οδικά και άρδευσης κλπ) από τις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel σε Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία. Στόχος του ΟΣΕ είναι να υπάρχει ανάδοχος το δεύτερο τετράμηνο του 2024.
Αυτό σημαίνει ότι θα παρακαμφθεί η κλασική διαδικασία δημοσίων έργων και ο διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, θα πραγματοποιηθεί με πρόσκληση εταιρειών με πείρα σε ανάλογα έργα, με κατεπείγουσες διαδικασίες προκειμένου να υπάρχει άμεση τοποθέτηση αναδόχου που θα υλοποιήσει τα απαιτούμενα έργα. Αυτό εκτιμάται ότι θα μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο ολοκλήρωσης του διαγωνισμού στο μισό ενώ και τα έργα θα εκτελεστούν με τη μέθοδο της μελέτης και της κατασκευής από τον ανάδοχο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βουλή: Κυρώθηκε η συμφωνία αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας
- Νεκρός ο ηγέτης της Χαμάς Γιαχία Σινουάρ – Επιβεβαιώνουν ο ΥΠΕΞ του Ισραήλ και οι IDF
- Ευρωπαϊκές αγορές: Η… Λαγκάρντ έφερε κέρδη
- Πλειστηριασμοί: Πουλήθηκε 4 εκατ. ευρώ το κτήμα της οικογένειας Βάρδη στην Κηφισιά
- Γκεοργκίεβα (ΔΝΤ) για «αδυσώπητο συνδυασμό χαμηλής ανάπτυξης και υψηλού χρέους»
- «Σύσσωμη» η Cenergy στο Χρηματιστήριο Αθηνών μετά την αύξηση κεφαλαίου ύψους 200 εκατ. ευρώ
- Intralot: Ο Κόκκαλης αγοράζει συνέχεια μετοχές
- Αυξημένο κατά 5 δισ. ευρώ το ΑΕΠ το 2023 μετά την αναθεώρηση στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις