Επιχειρήσεις

Σιάμισιης για έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια: Μας αιφνιδίασε η κυβέρνηση, είναι λάθος, δεν κερδίζουμε τόσα

Από τα 2 ευρώ περίπου που είναι η τιμή των καυσίμων στην αντλία, το 1,2 ευρώ είναι φόροι και από τα υπόλοιπα 80 λεπτά τα 60-65 είναι το κόστος του αργού, είπε ο CEOτης Helleniq Energy - Διαζύγιο με την Edison

Για αιφνιδιασμό από την κυβέρνηση και λάθος μέτρο ως προς την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy Ανδρέας Σιάμισιης από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι δεν είναι γνωστό ακόμη το ύψος της και ότι δεν θα επηρεάσει το μέρισμα του 2023 αλλά του 2024 και του 2025. 

Όπως είπε η έκτακτη εισφορά δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά ευρωπαϊκή οδηγία, ωστόσο είναι στημένη πάνω σε ένα λάθος, το ότι αναφέρεται σε υπερκέρδη. “Δεν υπάρχουν υπερκέρδη, δεν χρεώνουμε περισσότερο από ό,τι πρέπει. Όταν η βάση σύγκρισης είναι οι χρονιές που είχαμε κορονοϊό, και ένα ευρώ να βγει σήμερα θα φαίνεται σαν υπερκέρδος. Είναι ένα κατασκεύασμα της Ευρώπης”, τόνισε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Helleniq Energy: Καθαρά κέρδη 606 εκατ. ευρώ το 2023 και συνολικό μέρισμα 0,9 ανά μετοχή

Επενδύσεις 291 εκατ. ευρώ με έμφαση στην αναβάθμιση των διυλιστηρίων - Στα 1,24 δισ. ευρώ τα συγκρίσιμα EBITDA - Ο πρώτος κύκλος υλοποίησης του στρατηγικού πλάνου Vision 2025 ολοκληρώνεται, με ιδιαίτερα θετική κερδοφορία, αναφέρει ο CEO Ανδρέας Σιάμισιης

Ανέφερε ακόμη ότι το 50% των κερδών του ομίλου προέρχονται από τις εξαγωγές. “Η εταιρεία μας λειτουργεί ήδη ως ενεργειακός κόμβος, επενδύουμε δισεκατομμύρια γι’ αυτό. Το 50% της κερδοφορίας δεν έρχεται από την Ελλάδα. Μαζί με την Motor Oil προσθέτουμε αξία στην ελληνική οικονομία, κέρδη, φόρους, θέσεις εργασίας και επιρροή στην περιοχή. Ο χρονισμός δεν είναι ο καλύτερος, είναι λίγο αιφνιδιαστικό αλλά θα το αντιμετωπίσουμε”, τόνισε.

Πάντως, η Helleniq Energy στον οικονομικό της απολογισμό για το 2023, είχε παρουσιάσει ότι τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA ανέρχονταν σε 1,237 δισ. ευρώ και τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στα 606 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Σιάμισιης έκανε εκτενή αναφορά στα θεσμικά ζητήματα της αγοράς καυσίμων με έμφαση στο πλαφόν στα περιθώρια κέρδους – του οποίου ζήτησε την άρση – και την παραβατικότητα. “Υπάρχει κλοπή σε πολύ μεγάλο, διψήφιο ποσοστό πρατηρίων στην Ελλάδα. Προσπαθούμε να λειτουργήσουμε με σωστή ποιότητα και ποσότητα και έχουμε να ανταγωνιστούμε πρατήρια που πουλάνε πιο χαμηλά από ό,τι αγοράζουν από το διυλιστήριο. Μόνο με θαύμα εξηγείται να αγοράζει κανείς 1 κυβικό και να πουλάει 1,5. Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί αλλά το θέμα είναι σοβαρό και επηρεάζει την υγιή επιχειρηματικότητα στον κλάδο που δεν κλέβει τους πελάτες και αποδίδει τους φόρους στο Δημόσιο”, ανέφερε ο κ. Σιάμισιης.

Σε σχέση με τις τιμές επεσήμανε ότι από τα 2 ευρώ περίπου που είναι η τιμή στην αντλία, το 1,2 ευρώ είναι φόροι και από τα υπόλοιπα 80 λεπτά τα 60-65 είναι το κόστος του αργού, “γι’ αυτό είναι περιορισμένες οι δυνατότητες μας να στηρίξουμε τους καταναλωτές”, είπε.

Οι έρευνες για υδρογονάνθρακες

Αν είμαστε τυχεροί, το 2027 θα έχουμε μια διαφορετική συνέλευση μετόχων, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy αναφερόμενος στις έρευνες για υδρογονάνθρακες που είναι σε εξέλιξη στο Ιόνιο και Δυτικά – Νοτιοδυτικά της Κρήτης.

Ο ίδιος επανέλαβε ωστόσο ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για την υλοποίηση ερευνητικών γεωτρήσεων. “Έχουν ολοκληρωθεί οι σεισμικές έρευνες σε όλες τις περιοχές και είναι σε εξέλιξη η ερμηνεία των δεδομένων που προέκυψαν από αυτές, η οποία χρειάζεται 6-12 μήνες ακόμη. Θα δούμε τα τεχνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά θέματα και εντός 12-18 μηνών θα πάρουμε την απόφαση αν θα προχωρήσουμε σε ερευνητική γεώτρηση”, ανέφερε.

Η ΔΕΠΑ

Σε σχέση με τη ΔΕΠΑ στην οποία η Helleniq Energy διατηρεί συμμετοχή 35% (το 65 % ανήκει στο Δημόσιο) ο κ. Σιάμισιης ανέφερε ότι η πιο ρεαλιστική έκβαση είναι η αποχώρηση από την εταιρεία, η οποία έχει μετασχηματιστεί από εταιρεία φυσικού αερίου σε ενεργειακή εταιρεία που ανταγωνίζεται την Helleniq Energy. Σε εκκρεμότητα είναι επίσης η εξαγορά (ή η αποχώρηση) από την Elpedison στην οποία η Helleniq Energy και η Edison συμμετέχουν με 50% η καθεμιά.

Αναφερόμενος στην ευρωπαϊκή πολιτική για τη βιομηχανία και την ενέργεια σημείωσε ότι “τα διυλιστήρια θα είναι απαραίτητα τις επόμενες δεκαετίες, πρέπει να τα προσέξουμε γιατί θα το βρούμε μπροστά μας”.

Ο κ. Σιάμισιης έκανε ειδική αναφορά στην συνεχιζόμενη εκκρεμότητα με τη λειτουργία του αγωγού μεταφοράς καυσίμων Θεσσαλονίκης – Σκοπίων, ο οποίος έχει σταματήσει να λειτουργεί από το 2011. “Έχουμε πάρει όλες τις αδειοδοτήσεις για την επαναλειτουργία του αγωγού, πρέπει ωστόσο να ξεκαθαρίσουν και οι τελωνειακές διαδικασίες. Ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου να ανακοινώσουμε τη λειτουργία του αλλά στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε αν θα λειτουργήσει ποτέ. Δυστυχώς είμαστε μπλεγμένοι σε γεωπολιτική – επιχειρηματική – οικονομική πολυπλοκότητα που μας δημιουργεί πρόβλημα στο να λειτουργήσουμε σωστά για εμάς και για τη χώρα αυτή”, σημείωσε.

Το μέρισμα

Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος συνολικού ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή από τα οποία 0,3 ευρώ έχουν ήδη καταβληθεί ως προμέρισμα.

Ως ημερομηνία αποκοπής του μερίσματος ορίστηκε η 10η Ιουλίου 2024, ως ημερομηνία προσδιορισμού των δικαιούχων λήψης του (Record date) η 11η Ιουλίου 2024 και ως ημερομηνία έναρξης καταβολής του μερίσματος η 17η Ιουλίου 2024. Τέλος εγκρίθηκε ο διορισμός των νέων μελών του ΔΣ μεταξύ των οποίων και ο νέος πρόεδρος Σπήλιος Λιβανός.

Helleniq Energy: Στα 164 εκατ. ευρώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu