Ανακοίνωσαν ότι τα λειτουργικά τους έξοδα αυξάνονται «λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και τους δασμούς»
Οι κινεζικοί κολοσσοί διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων Shein και Temu προειδοποίησαν τους πελάτες των ΗΠΑ ότι τα προϊόντα θα γίνουν πιο ακριβά από την επόμενη εβδομάδα, αφού ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε υψηλούς δασμούς σε προϊόντα από την Κίνα, όπως μεταδίδει το BBC.
Σε σχεδόν πανομοιότυπες δηλώσεις, οι ανταγωνίστριες εταιρείες δήλωσαν ότι είδαν τα λειτουργικά έξοδα να αυξάνονται «λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και τους δασμούς», προσθέτοντας ότι θα κάνουν «προσαρμογές τιμών» από τις 25 Απριλίου.
Οι ιστότοποι αγορών έχουν κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ, προσελκύονται από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές τους.
Η δημοτικότητά τους έχει ασκήσει πίεση στην Amazon, ωθώντας την να λανσάρει τον περασμένο Νοέμβριο μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία Haul, η οποία περιλαμβάνει προϊόντα σε τιμές κάτω των 20 δολαρίων.
Από τότε που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο, ο Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε δασμούς έως και 145% στις εισαγωγές από την Κίνα. Πριν λίγες ημέρες τόνισε ότι όταν οι νέοι δασμοί προστεθούν στους υφιστάμενους, οι φόροι σε ορισμένα κινεζικά προϊόντα θα φθάσουν το 245%.
Ο Τραμπ τερμάρτισε επίσης την εξαίρεση από τους δασμούς για αποστολές αξίας μικρότερης των 800 δολαρίων – τα λεγόμενα πακέτα de minimis – που είχε βοηθήσει πολύ τη Shein και την Temu να εισέλθουν ταχέως στην αγορά των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές τελωνειακές αρχές, εκτιμάται ότι πέρυσι 1,4 δισεκατομμύρια πακέτα εισήλθαν στις ΗΠΑ βάσει αυτής της ρύθμισης, από 140 εκατομμύρια το 2013.
«Βουτιά» για Shein και Temu
Από τότε που ο Τραμπ άρχισε να επιβάλλει τους δασμούς, η Shein και η Temu είδαν την κατάταξη των εφαρμογών τους να πέφτει απότομα.
Το Temu είναι τώρα η 75η εφαρμογή με τις περισσότερες δωρεάν λήψεις στο Apple Store των ΗΠΑ, αφού κατέχει σταθερά μία από τις πέντε πρώτες θέσεις τα τελευταία δύο χρόνια. Το Shein βρίσκεται στην 58η θέση, από το νούμερο 15 τον προηγούμενο μήνα.
Ωστόσο, άλλες κινεζικές εφαρμογές λιανικής πώλησης συνεχίζουν να κατατάσσονται σε υψηλές θέσεις στις ΗΠΑ, όπως η DHgate στη δεύτερη θέση και το Taobao της Alibaba στο νούμερο επτά.
Μείωση διαφημιστικών δαπανών
Η Shein και η Temu έχουν επίσης μειώσει τις διαφημιστικές τους δαπάνες στις ΗΠΑ.
Η Temu έχει «απενεργοποιήσει όλες τις διαφημίσεις της Google Shopping στις ΗΠΑ» από τις 9 Απριλίου, δήλωσε στο LinkedIn ο Mike Ryan, επικεφαλής του τμήματος e-commerce insights στην online διαφημιστική εταιρεία Smarter Ecommerce.
Η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Temu στις ΗΠΑ σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το YouTube, μειώθηκε κατά 31% σε δύο εβδομάδες μέχρι τις 13 Απριλίου, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.
Η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Shein στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 19% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας πληροφοριών αγοράς Sensor Tower.
Στις δηλώσεις τους, η Temu και η Shein ενθάρρυναν τους πελάτες να ψωνίσουν πριν αρχίσουν να ισχύουν οι υψηλότερες τιμές.
«Είμαστε έτοιμοι να διασφαλίσουμε την ομαλή άφιξη των παραγγελιών σας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο σε εσάς. Η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για να βελτιώσει την εμπειρία των αγορών σας», ανέφεραν.
Η Temu και η Shein δεν ανταποκρίθηκαν άμεσα σε αιτήματα του BBC για περαιτέρω σχόλια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΔΑΠΕΕΠ: Υψηλές οι συμβάσεις σε αιολικά για τον Φεβρουάριο
- Φεύγουν τα μισά στρατεύματα των ΗΠΑ από τη Συρία
- Oliver Blume (Volkswagen): Σκέψεις για μεταφορά μέρους της παραγωγής της Audi στις ΗΠΑ
- Δεύτερος γύρος διαπραγματεύσεων Ιράν – ΗΠΑ για το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας
- Γάζωσαν και σκότωσαν άνδρα στην Καλλιθέα
- Οι εορτάζοντες το Μ. Σάββατο
- Η Ρεάλ αντίπαλος του Ολυμπιακού στα playoffs
- Δεύτερη αύξηση κεφαλαίου για Πανιώνιο και τον βασικό του μέτοχο Ηλία Ρούπτσο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις