Τα λάθη και οι παραλείψεις στον σιδηρόδρομο, η ανάταξη του οποίου ήταν υποτίθεται πρώτη προτεραιότητα του υπουργού, όταν ανέλαβε, είναι καθημερινό φαινόμενο
Σε ένα, μη αναμενόμενο βαρίδι για την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη εξελίσσεται ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Από μία πετυχημένη θητεία στο υπουργείο Οικονομικών, η θητεία του στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξελίσσεται σε περιπέτεια για τον ίδιο και για τη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι το αντικείμενο των αρμοδιοτήτων του είναι ευρύ και επηρεάστηκε από πολλά έκτακτα γεγονότα, όμως δεν μπόρεσε να τα διαχειριστεί επιτυχώς. Θυμίζουμε πως ανέλαβε τη θέση του υπουργού τον Ιούνιο του 2023 και η πρώτη του προτεραιότητα ήταν η ανάταξη του σιδηροδρόμου μετά το δυστύχημα των Τεμπών (ενώ ακολούθησαν οι πλημμύρες – Daniel – στη Θεσσαλία).
Ο ίδιος για να δείξει την υποτιθέμενη ασφάλεια επιδόθηκε στη γνωστή επικοινωνιακή προπαγάνδα, καλώντας κάμερες για να κάνει ένα σύντομο δρομολόγιο με το τρένο στην πατρίδα του Λαμία (Λιανοκλάδι).
Όμως τα λάθη και οι παραλείψεις στον σιδηρόδρομο είναι ακόμα καθημερινό φαινόμενο. Η έμπνευσή του να τοποθετήσει πρόεδρο του ΟΣΕ τον δικηγόρο και επιχειρηματία Γιάννο Γραμματίδη, μόνο ατυχής μπορεί να χαρακτηρισθεί αφού έφυγε κακήν κακώς ενώ ο ΟΣΕ παραμένει ακέφαλος χωρίς πρόεδρο μέσα στα προβλήματά του.
Η προσπάθεια του υπουργού να μεταβεί στον Άρειο Πάγο δείχνει πως ο υπουργός έχει χάσει εντελώς τον έλεγχο και περιμένει από την καθοδηγούμενη – όπως αποδείχθηκε στην υπόθεση των υποκλοπών – διορισμένη ηγεσία του Αρείου Πάγου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο. Κόμματα της αντιπολίτευσης χαρακτήρισαν υποκριτική την επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον Άρειο Πάγο.
Κερασάκι στην τούρτα είναι η ιστορία με τις απευθείας αναθέσεις στην ελεγκτική εταιρεία KPMG, όπου εργάζεται η σύζυγος του κ. Σταϊκούρα. Σύμφωνα με αποφάσεις που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και αναδείχθηκαν από διαφορετικά μέσα ενημέρωσης («Κυριακάτικη Δημοκρατία», powergame.gr) τις τελευταίες μέρες, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας ανέθεσε έργα στην εταιρεία συμβούλων όπου εργάζεται σε υψηλόβαθμη θέση εδώ και 10 χρόνια η σύζυγός του.
Οι αναθέσεις που φέρουν την υπογραφή Σταϊκούρα προστέθηκαν στο αρνητικό κλίμα για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο εντάθηκε μετά τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα για το νέο κατόρθωμα με συρμό του ΟΣΕ που παραλίγο να μπει στη σήραγγα του Μετρό.
Ο κ. Σταϊκούρας απάντησε για τις αναθέσεις πως «σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί επί των ημερών μου είναι αυτονοήτως στη διάθεση της Δικαιοσύνης, καλώ δε την εφημερίδα να υλοποιήσει την προτροπή της! (σ.σ. δηλαδή να παρέμβει η δικαιοσύνη όπως προέτρεπε η εφημερίδα με τίτλο «Ζητείται εισαγγελέας»). Η απόλυτη διαφάνεια και η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος αποδεδειγμένα διέπουν όλη την πολιτική διαδρομή μου τις προηγούμενες περίπου δύο δεκαετίες, και, προφανώς, και τη θητεία μου ως υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».
Σε όλα αυτά να προστεθεί αυτό που βιώνουν οι Αθηναίοι κάθε μέρα με το συγκοινωνιακό βραχυκύκλωμα, όπου καμία πρωτοβουλία δεν έχει αναλάβει το υπουργείο, στο οποίο οι ακούγεται ότι οι οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, είναι συχνότατες.
Ερώτηση για το λαθρεμπόριο μέσω σιδηροδρόμου
Κλείνοντας, μόλις την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, η Ζωή Κωνσταντοπούλου πρόεδρος του κόμματος Πλεύση Ελευθερίας, επανέφερε το θέμα του λαθρεμπορίου προϊόντων μέσω του σιδηροδρόμου, καταθέτοντας σχετική ερώτησή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή. Η ερώτηση αναφέρει:
Κύριε Υπουργέ, ο προκάτοχος σας και νυν Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χατζηδάκης στο παρελθόν με αφορμή σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα αναγνώρισε τη δράση κυκλωμάτων λαθρεμπορίου, δηλώνοντας ότι θα προβεί στις δέουσες και οφειλόμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση τους. Έκτοτε δεν έχουν δημοσιοποιηθεί από πλευράς ΟΣΕ, Υπουργείου η
Κυβέρνησης στοιχεία για την αντιμετώπιση και εξάλειψη της εγκληματικής, παράνομης και κινδυνώδους αυτής δραστηριότητας. αφορμή το σιδηροδρομικό ατύχημα αναγνώρισε τη δράση κυκλωμάτων λαθρεμπορίου δηλώνοντας ότι θα προβεί στις δέουσες και οφειλόμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση τους.
Με δεδομένο ότι στο Έγκλημα των Τεμπών αντικείμενο έρευνας μεταξύ άλλων αποτελούν το φορτίο της εμπλεκόμενης εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα αίτια της ισχυρής έκρηξης και η
αιτιώδης σύνδεσή της με θανάτους επιβατών.
Με δεδομένο ότι ερευνάται απόπειρα συγκάλυψης του εγκλήματος, με την πρωτοφανή εκσκαφή και επιχωμάτωση (μπάζωμα) του τόπου του εγκλήματος χωρίς περισυλλογή κρίσιμων
στοιχείων από τις αρμόδιες αρχές
Με δεδομένο ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του λίγες ημέρες μετά το έγκλημα δήλωσε ότι είναι σε θέση να γνωρίζει ακριβώς τι μετέφερε η εμπλεκόμενη στο
έγκλημα εμπορική αμαξοστοιχία.
ΕΡΩΤΑΣΘΕ
1. Σε ποιες ακριβώς ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο διαχρονικά έως σήμερα για να αντιμετωπίσει και να εξαλείψει τη δράση κυκλωμάτων λαθρεμπορίου καυσίμων και επικίνδυνων υλών και με ποια αποτελέσματα;
2. Σε πόσες και ποιες περιπτώσεις έχει επιληφθεί η Ελληνική Δικαιοσύνη για τα θέματα λαθρεμπορίου στις σιδηροδρομικές μεταφορές, ποια τα αποτελέσματα και με ποιο τρόπο το Υπουργείο έχει υποστηρίξει και συνδράμει τις Δικαστικές Αρχές; Έχει εγχειρίσει τα στοιχεία στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή που ερευνά το Έγκλημα των Τεμπών;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΝΑΤ: Παρατείνεται η αρμοδιότητά του σε θέματα συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Αψιμαχίες Ανδρουλάκη – Μητσοτάκη για το 1,5 δισ. ρύπων (σε αξία) που εξασφάλισε η κυβέρνηση για την απανθρακοποίηση των νησιών
- Ντε Γκίντος: Σε πορεία μείωσης των επιτοκίων η ΕΚΤ
- ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν κι άλλο 5,5% τα οικοδομικά υλικά τον Οκτώβριο – Εκτίναξη 12,9% το κόστος ενέργειας
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Τρία νέα αιολικά πάρκα στην Ελλάδα συνολικής ισχύος 100MW
- ΕΛΣΤΑΤ: «Κεσάτια» στο λιανεμπόριο – Αύξηση τζίρου 0,4% τον Σεπτέμβριο και 0,8% το γ΄τρίμηνο
- Εμπορικός στόλος: Αύξηση 0,4% στη δύναμή του τον Σεπτέμβριο
- Θεοδωρικάκος: “Ελεγχοι σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων”
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις