Επιχειρήσεις

Σε κάθοδο ο κύκλος εργασιών μεγάλων παικτών του e-supermarket

Financialreport.gr

Προϊοντα για κατοικίδια, καθώς και ποτά και αναψυκτικά διατηρούν τη δυναμική τους

Ελαττωμένος παρουσιάζεται ο κύκλος εργασιών σημαντικών παικτών των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ για το 2023.

Πιο συγκεκριμένα, μειωμένο κύκλο εργασιών και διατήρηση των ζημιών παρουσίασε το 2023 το e-Fresh, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ της χώρας, την ώρα που για το 2025 οι έρευνες δείχνουν ότι καταγράφεται άνοδος γενικά στον κλάδο.

Ειδικότερα, το e-Fresh εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 19,20 εκατ. ευρώ, μειωμένο έναντι κύκλου εργασιών 20,04 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Επιπρόσθετα, για το 2023 το e-Fresh εμφάνισε ζημιές ύψους 478.896 ευρώ από 480.488 ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ το κυκλοφορούν ενεργητικό υπολείπεται των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων κατά 1.855.845 ευρώ.

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, η εταιρεία δεν είναι επιβαρυμένη με δανειακές υποχρεώσεις (χορηγητικοί λογαριασμοί και συμβάσεις εκχώρησης τιμολογίων και αξιογράφων) και ως εκ τούτου δεν είναι εκτεθειμένη στα επιτόκια της αγοράς.

Ωστόσο, το κόστος διοικητικής λειτουργίας και διαθέσεως της εταιρείας ανήλθε στα 4,93 εκατ. ευρώ, ενώ οι χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα σκαρφάλωσαν στα 154.544 ευρώ από 29.619 ευρώ το 2022.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να δαπανούν online 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ το 2024, δηλαδή 9% περισσότερα από το 2023. Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3τμχ σε σχέση με 32,8 το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8% που ήταν το 2023.

Το ετήσιο report που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες η Convert Group, ειδικά στην Ελλάδα, κάλυψε το 2024 το 83% της αγοράς, ενώ για το 2025 θα ανέλθει σε 90% κάλυψη της αγοράς με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food (εξαιρώντας πάντα efood market και wolt market). Σε σύγκριση με το 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2024 ήταν: +18% σε προϊόντα για κατοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 9% και τα φρέσκα τρόφιμα κατά 8%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu