Επιχειρήσεις

Σχολικά είδη: Κωνσταντίνος Γεράρδος και Θοδωρής Σκαγιάς μιλούν για την πρεμιέρα του «καλαθιού του μαθητή»

Υπέρ της καθιέρωσής του ο Κωνσταντίνος Γεράρδος - Ο Θοδωρής Σκαγιάς υποστηρίζει ότι είναι «marketing», στρέφει τον κόσμο κυρίως στα σούπερ μάρκετ και όχι στα παραδοσιακά βιβλιοχαρτοπωλεία, τα οποία μάλλον βλάπτει παρά ωφελεί

Πρεμιέρα σήμερα 28 Αυγούστου κάνει το ‘’καλάθι των σχολικών’’ και οι επιχειρήσεις που συνδέονται με τον κλάδο, τόσο τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όσο και τα σούπερ μάρκετ και τα βιβλιοχαρτοπωλεία βρίσκονται, ήδη, από τις προηγούμενες ημέρες υπ’ ατμόν για την τρέχουσα σχολική χρονιά, με στόχο την προσφορά ποικιλίας ειδών, αλλά και value for money τιμών.

Σύμφωνα με φορείς της αγοράς, η αγορά των σχολικών ειδών αγγίζει πλέον τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ αυτή η περίοδος είναι πλέον η τρίτη πιο προσοδοφόρα για τον τζίρο των καταστημάτων λιανικής, μετά από αυτή των Χριστουγέννων και της Black Friday.

Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν οι επιχειρήσεις σε αυτή την περίοδο είναι το γεγονός ότι πλέον οι διαφημιστικές καμπάνιες τους (ψηφιακές μέσω Social, αλλά και τηλεοπτικές) ξεκινούν ήδη από τον Δεκαπενταύγουστο, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να προσφέρουν και ειδικά προνόμια (μεταφορά στο σπίτι, ειδικές προσφορές κλπ) σε όσους καταναλωτές προτιμήσουν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά.

Μερίδιο από την πίτα τα τελευταία χρόνια διεκδικούν, μάλιστα, πιο δυναμικά και οι αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ, διαθέτοντας, ήδη, από τον Αύγουστο μεγάλους χώρους για την τοποθέτηση των σχολικών ειδών, σημαντικά πιο μεγάλες σε σχέση με το παρελθόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην πρόσφατη σύσκεψη για το καλάθι των σχολικών ειδών παρουσία του Υπουργού Ανάπτυξης Τ. Θεοδωρικάκου, έδωσε το παρόν και ο Γενικός Διευθυντής της ‘Ενωσης Σούπερ Μάρκετ, Απόστολος Πεταλάς.

Κ. Γεράρδος (ΣΕΛΠΕ-Πλαίσιο): Υπέρ για ό,τι ελαφρύνει τον καταναλωτή

Τη θέση του υπέρ του καλαθιού των σχολικών ειδών τονίζει στο Financial Report, o Πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ και CEO της Πλαίσιο, Κωνσταντίνος Γεράρδος, υπογραμμίζοντας ότι “είμαστε υπέρ του οποιουδήποτε μέτρου μπορεί να βοηθήσει και να ελαφρύνει τον καταναλωτή“.

O πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Κωνσταντίνος Γεράρδος.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Financial Report, ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ “η αγορά των σχολικών ειδών φέτος θα είναι προσιτή για τον καταναλωτή. Είναι κάτι που το προσπαθούμε. Η πλειονότητα των ειδών είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ενώ ανάλογα με το είδος υπάρχει και μεγάλη ποικιλία τιμών από τις οποίες μπορεί να επιλέξει. Κάποιες μικρές ανατιμήσεις, της τάξης του 5-7% ίσως να υπάρξουν σε ορισμένα προϊόντα, οι τιμές των οποίων έχουν επηρεαστεί από τα μεταφορικά, τα οποία και φέτος έχουν καταγράψει μια σχετική αύξηση, αλλά και σε προϊόντα χάρτου, επίσης λόγω των ανατιμήσεων στο χαρτί”.

Όπως, επίσης, υποστηρίζει ο ίδιος, η περίοδος του Σεπτεμβρίου, η οποία χαρακτηρίζεται από τα σχολικά είδη μπορεί να μην είναι η πιο δημοφιλής για τα καταστήματα λιανικής, ειδικά τα τελευταία χρόνια που η “πίτα” έχει επιμεριστεί ακόμα περισσότερο, λόγω και των περισσότερων καταστημάτων που συμμετέχουν, είναι, όμως, σημαντική καθώς φέρνει τον κόσμο στα μαγαζιά, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν ακόμα περισσότερο το κάθε brand.

Από άποψη τζίρου τα Χριστούγεννα και η Black Friday εξακολουθεί να είναι οι πιο ανεβασμένες περίοδοι, όμως είναι θετικό το ότι μπαίνει κόσμος στα καταστήματά μας, κάτι που τα κάνει πιο αναγνωρίσιμα σε περισσότερο κόσμο για μελλοντικές αγορές”, τονίζει.

Θ. Σκαγιάς, CFO SKAG: Βλαβερό το καλάθι για τα βιβλιοχαρτοπωλεία

Από την πλευρά του, ο CFO της εταιρείας χαρτικών ειδών SKAG, Θοδωρής Σκαγιάς υπογραμμίζει ότι το καλάθι των σχολικών ειδών εντάσσεται «σε μια λογική marketing, στρέφοντας τον κόσμο κυρίως στα σούπερ μάρκετ και όχι στα παραδοσιακά βιβλιοχαρτοπωλεία, τα οποία μάλλον βλάπτει παρά ωφελεί. Ωστόσο, είναι μια οδηγία του Υπουργείου, την οποία ακολουθούμε όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια».

O Θοδωρής Σκαγιάς

Ο ίδιος εκτιμά ότι η φετινή χρονιά σε ό,τι αφορά την κατανάλωση σχολικών ειδών «είναι λίγο Roller coaster, άλλες φορές έχει άνοδο, άλλες πτώση και πιθανόν να συνεχίσει να είναι εξαιτίας της μειωμένης αγοραστικής ικανότητας του κοινού που τη βλέπουμε και σε αυτά τα είδη. Παρότι οι τιμές είναι σχεδόν ίδιες με πέρυσι, διαπιστώνουμε ότι η αίσθηση που υπάρχει, και είναι κάτι που το παρατηρούμε και από τον Ιούνιο, είναι ότι οι αγορές θα είναι μειωμένες, είτε οι καταναλωτές θα αναζητούν πιθανότητα ίσως προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας».

Μεγάλη βαρύτητα δίνει στην περίοδο των σχολικών ειδών και το Public, με τον CEO Ρόμπι Μπουρλά να σημειώνει σε πρόσφατη εκδήλωση της εταιρείας ότι είναι ένας κλάδος στον οποίο στοχεύουν τα επόμενα χρόνια στις πρώτες θέσεις, καθώς διαπιστώνουν ότι υπάρχει δυναμική. Μάλιστα, όπως είχε υπογραμμίσει, κάθε έτος, βαίνει ανοδικά, σε σχέση με τη συμμετοχή του στον συνολικό κύκλο εργασιών της εταιρείας.

Τι περιλαμβάνει το καλάθι-Προϋποθέσεις και περιορισμοί

Υπενθυμίζεται ότι το «καλάθι των σχολικών ειδών» περιλαμβάνει, όπως και πέρυσι, τουλάχιστον ένα προϊόν από τις εξής κατηγορίες :
• Σχολικές τσάντες
• Κασετίνες
• Τετράδια/μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)
• Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά
• Χρωματιστούς μαρκαδόρους/ξυλομπογιές
• Στυλό
• Γόμες
• Ξύστρες
• Διαβήτες
• Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων)
• Φωτοτυπικό χαρτί

Όπως έχει γνωστό τις προηγούμενες ημέρες, οι υπόχρεοι αποστέλλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων σε εβδομαδιαία βάση, μετά την έναρξη της διαδικασίας, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ.. Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία γίνεται υποχρεωτικά:
• Μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται επί των προϊόντων ή στο φυσικό ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή,
• μέσω ανάρτησης, στην είσοδο κάθε καταστήματος, ευκρινούς λίστας/καταλόγου των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού καθώς και των τιμών στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα και
• μέσω ενός τουλάχιστον ξεχωριστού σημείου πώλησης, σε περίοπτη θέση του καταστήματος, στο οποίο τοποθετούνται και διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό συγκεντρωμένα τα προϊόντα.
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στο ειδικό σήμα αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Επίσης, οφείλουν να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που δηλώνονται στον κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων που αποστέλλεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό.

Αν τα αποθέματα προϊόντος που συμμετέχει στην πρωτοβουλία εξαντληθούν σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι επιχειρήσεις οφείλουν να αντικαθιστούν προσωρινά το προϊόν που εξαντλήθηκε με αντίστοιχο προϊόν που διατίθεται στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα.
Αν δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι μεριμνούν για την τροφοδοσία του καταστήματος στο οποίο εξαντλήθηκε το προϊόν εντός δύο ημερών με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε ή ενημερώνουν το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος στο σύνολο των καταστημάτων τους. Το νέο προϊόν θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε επάρκεια. Η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται για μία μόνο φορά μέχρι την νέα τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu