Επιχειρήσεις

Ryanair: Μην αγοράζετε αεροπορικά εισιτήρια από πλατφόρμες – Χρεώνουν 3 και 4 φορές την τιμή του εισιτηρίου

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι

Ποιες πλατφόρμες καταγγέλει η CEO της εταιρείας, Μάικλ Ο' Λίρι

Για προσθήκη «αδικαιολόγητων τελών και χρεώσεων» κατηγορεί τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTAs) η αεροπορική εταιρεία Ryanair, δίνοντας μάλιστα στη δημοσιότητα στοιχεία για τον Νοέμβριο, στα οποία καταγγέλλει τις πλατοφόρμες Kiwi.com, lastminute.com, Opodo και eDreams. 

Με μια πολύ σκληρή δήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας, Μάικλ Ο’Λίρι, χαρακτήρισε «πειρατές» τους OTAs, που «αποκτούν παράνομα πληροφορίες από τον ιστότοπο της Ryanair και στη συνέχεια εξαπατούν ανυποψίαστους καταναλωτές με χρεώσεις για υπηρεσίες που παρέχονται από τη Ryanair δωρεάν ή χρεώνουν μαζικά τους πελάτες για βοηθητικές υπηρεσίες, χρεώνοντας συχνά 3 ή 4 φορές την τιμή της Ryanair».

Μάλιστα, ο επικεφαλής της Ryanair, που έχει έδρα την Ιρλανδία, κατηγόρησε τη βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) και την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ην. Βασιλείου (CMA) ότι «αγνοούν την ανεξέλεγκτη πειρατεία στο διαδίκτυο και τις καταχρηστικές πωλήσεις κατά των καταναλωτών από τους OTA».

Η κίνηση αυτή της Ryanair έρχεται σε συνέχεια της επιστολής που έστειλε τον Αύγουστο μια ομάδα εταιρειών, μεταξύ αυτών η Booking.com, η Expedia και η Skyscanner, προς την CMA, την CAA και το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO). Στην επιστολή οι μεγάλοι OTAs κατηγορούσαν την Ryanair για παρεμβατική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα υποστήριξαν ότι ο αερομεταφορέας ζητούσε από τους πελάτες που έκλειναν εισιτήρια μέσω άλλου ιστότοπου να της παρέχουν προσωπικά στοιχεία για τη διαχείριση της κράτησής τους ή για το online check-in. Η ομάδα υποστήριξε ότι το πραγματικό κίνητρο του αερομεταφορέα ήταν να προωθήσει τις απευθείας κρατήσεις στο δικό της site.

Ωστόσο, η Ryanair χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς ως «ψευδείς» και επέμεινε ότι οι προδιαγραφές της ήταν «σχεδιασμένες για να διασφαλίζουν ότι μπορεί να επικοινωνεί με τους επιβάτες απευθείας και όχι μέσω ενός bot OTA».

Όπως αναφέρει η Ryanair, η Kiwi.com χρεώνει 24,40 ευρώ την επιλογή καθορισμένης θέσης, κάτι που στο site του αερομεταφορέα κοστίζει 5,50 ευρώ. Για την ίδια επιλογή, η Opodo χρεώνει 19,99 ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αλλαγή πτήσης, η eDreams χρεώνει 105 ευρώ ενώ η Ryanair 45 ευρώ. Για βαλίτσα 10 κιλών, η lastminute.com χρεώνει 39,64 ευρώ ενώ η Ryanair 18,39 ευρώ.

Ο αερομεταφορέας αναφέρει και χρεώσεις που στο δικό της site δεν υφίστανται. Όπως τα 30 ευρώ «Τέλος Επεξεργασίας» της κράτησης από την Kiwi και τα 60 ευρώ Τέλος Ακύρωσης από την Opodo, όταν στο site της Ryanair οι δικαιολογημένες ακυρώσεις έχουν μηδενικό τέλος.

Η απάντηση της Kiwi.com στην επίθεση της Ryanair κατά των Online Travel Agencies (OTA)

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu