Επιχειρήσεις

Ryanair: Κλείνει τη βάση της στην Αθήνα για τη χειμερινή σεζόν – Η «αποεπένδυση» θα κοστίσει στο Ελ Βενιζέλος 200 εκατ. δολάρια

Τη βάση της στην Αθήνα κλείνει η Ryanair από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, δηλ. στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν, όπως επιβεβαιώνει σήμερα η αεροπορική εταιρεία, γεγονός που σημαίνει μία χαμένη επένδυση ύψους 200 εκατ. δολαρίων για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ζωτικής σημασίας, όπως την χαρακτηρίζει ο αερομεταφορέας για την ελληνική οικονομία. Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα προ Covid έγιναν δύο πέρυσι για να μηδενιστούν τον φετινό χειμώνα.

_x000D_

Ο λόγος για τον οποίο η Ryanair προβαίνει στην απόφαση αυτή είναι επειδή τόσο το αεροδρόμιο της Αθήνας όσο και τα περιφερειακά τα οποία διαχειρίζεται η γερμανική Fraport δεν προσφέρουν κίνητρα για την εταιρεία για να ενισχύσει την επιβατική της κίνηση στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν ή για να φέρει τουρισμό εκτός της περιόδου αιχμής και να συνδέσει την Αθήνα με διάφορους άλλους προορισμούς, καθότι θεωρείται άκρως ελκυστικός προορισμός καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.

_x000D_

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Έντι Γουίλσον, υποστηρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν προσέφερε μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επενδύσουν στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε περιόδους εκτός αιχμής ή για να αναπτύξουν τουρισμό στα πρότυπα της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου. Ισχυρίζεται επίσης ότι η απόφαση να πωληθούν τα περισσότερα από τα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια στον γερμανικό οπερέιτορ είχε καταστροφικό αντίκτυπο στην αγορά εργασίας και στη δημιουργία νέων θέσεων, καθώς η Fraport, όπως αναφέρει, λειτουργεί ως τροχοπέδη για την ελληνική οικονομία περιορίζοντας την ροή των τουριστών και τις συνδέσεις, αφού δεν έχει πρόθεση να μειώσει τις τιμές για να ενισχύσει την κίνηση.

_x000D_

Την ώρα που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τους φόρους και υιοθετούν σχέδια για την ανάκαμψη του τουρισμού, σύμφωνα πάντα με την Ryanair, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να επιβάλει στις αεροπορικές εταιρείες φόρο αεροδρομίου της τάξης των 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας την πρόσβαση στα ελληνικά αεροδρόμια μη ανταγωνιστική. Ο κ. Γουίλσον σημείωσε ότι η εταιρεία έχει υποβάλει στην ελληνική κυβέρνηση αρκετές προτάσεις για αναπτυξιακά σχέδια από το Νοέμβριο του 2021, βάσει των οποίων η Ryanair θα μπορούσε να διπλασιάσει την επιβατική κίνηση από τα 5 στα 10 εκατομμύρια την προσεχή πενταετία, να φέρνει 2,5 εκατ. επιπλέον επιβάτες εκτός περιόδου αιχμής, διευρύνοντας έτσι την τουριστική σεζόν όλο τον χρόνο, αυξάνοντας το τουριστικό εισόδημα, δημιουργώντας 4.000 νέες θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη περιοχών.

_x000D_

Ο κ. Γουίλσον αναφέρει ότι ενώ η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές σε άλλες χώρες, όπως Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία και Κύπρο τον φετινό χειμώνα, στην Ελλάδα έχει περιορίσει τη δυναμικότητά της κατά 40%. Εξηγεί ότι άλλα αεροδρόμια, όπως σε Πορτογαλία, Κροατία και Ιρλανδία, οι φόροι είναι μικρότεροι. Αναφερόμενος δε στους τουριστικούς πράκτορες, είπε ότι εκπροσωπούν μερίδιο μικρότερο από 5% της ελληνικής αεροπορικής κίνησης την χειμερινή σεζόν και συνεπώς η μείωση της δυναμικότητας μίας εταιρείας όπως η Ryanair είναι καταστροφική για την ελληνική οικονομία, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

_x000D_

Όπως προαναφέρθηκε, τη χειμερινή περίοδο η Ryanair θα διεξάγει 10 δρομολόγια από την Αθήνα, τα οποία θα είναι σε Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη (Φιουμιτσίνο), Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” έναντι 2 πέρσι και 4 το 2019. 

_x000D_

Επίσης, η εταιρεία θα διεξάγει δρομολόγια και / από τα Χανιά και από και προς τη Θεσσαλονίκη, την οποία διατηρεί ως βάση. 

_x000D_

Συνοψίζοντας, στελέχη της ιρλανδικής εταιρείας, η οποία υπολογίζεται ότι κατέχει την 3η θέση στην Ελλάδα σε μερίδιο αγοράς (7%), πίσω από AEGEAN (38%) και SKY express (15%), τόνιζαν ότι, ενώ άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και κυβερνήσεις στην Πορτογαλία, την Κροατία και την Ιρλανδία έχουν μειώσει τα αεροπορικά τέλη και έχουν εφαρμόσει με επιτυχία προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού τη χειμερινή περίοδο, το αεροδρόμιο της Αθήνας και γενικότερα, η ελληνική κυβέρνηση διατήρησαν τις μη ανταγωνιστικές αερολιμενικές χρεώσεις.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu