Επιχειρήσεις

Ροδούλα: Γιατί επλήγησαν τα κέρδη του 2023 – Τα νέα γραφεία και η μονάδα logistics

Οι επικεφαλής της εταιρείας, Παναγιώτης και Ηλίας Καραχάλιος

Από την εταιρεία παράγονται 450.000 μερίδες καθημερινά, οι οποίες διατίθενται σε 20.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα

Αυξημένες πωλήσεις αλλά μειωμένα κέρδη παρουσίασε για το 2023 η εταιρεία κατεψυγμένων τροφίμων και ζυμών Ροδούλα Α.Ε. (Προϊόντα Ζύμης Ροδούλα Α.Ε. η πλήρης επωνυμία) , με ιδρυτές τους Παναγιώτη και Ηλία Καραχάλιο, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές της καταστάσεις για την προηγούμενη χρονιά, που δημοσιοποιήθηκαν την Τρίτη 16/10. Η εταιρεία που έχει ως σλόγκαν το πάθος για ζύμες και γλυκά, παρουσίασε κύκλος εργασιών σε επίπεδο μητρικής εταιρείας για το 2023 (η Ροδούλα διαθέτει και μία θυγατρική) 29,06 εκατ. ευρώ αυξημένος 14,88% σε σχέση με το 2022, όταν ήταν 25,3 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε στα 10,9 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ, το 2022, δηλαδή αυξήθηκε 14,59% και  τα κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες, δηλαδή μετά και την αφαίρεση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας & διάθεσης, διαμορφώθηκαν σε 1,47 εκατ. ευρώ έναντι 1,33 εκατ. του προηγούμενου έτους δηλαδή κατέγραψαν άνοδο 9,96%.

Παρά την άνοδο του τζίρου, τα κέρδη προ φόρων το 2023 μειώθηκαν σε 650.098 ευρώ έναντι 872.946 ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας μείωση 25,53%. Επιπλέον, τα αποτελέσματα μετά φόρων της εταιρείας στην ίδια χρήση υποχώρησαν σε 462.653 ευρώ έναντι 641.039 ευρώ της προηγούμενης χρονιάς, δηλαδή μειωμένα 27,83%.

Οι τόκοι ροκάνισαν τα κέρδη 

Η πτώση των κερδών οφείλεται στην αύξηση 75% του χρηματοοικονομικού κόστους, λόγω κυρίως της αύξησης των επιτοκίων των δανείων. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν στα 866 χιλιάδες ευρώ από 495 χιλιάδες ευρώ ενώ ο συνολικός δανεισμός αυξήθηκε μόλις 1,2 εκατ. ευρώ στα 12,4 εκατ. από 11,2 εκατ. ευρώ.

Αυτό δείχνει και πως επηρεάστηκαν οι επιχειρήσεις συνολικά από την αύξηση τωνεπιτοκίων δανεισμού, τα οποία όμως τώρα ακολουθούν πτωτική πορεία από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Καλύτερα κέρδη σε ενοποιημένο επίπεδο 

Η Ροδούλα διαθέτει και μία θυγατρική εταιρεία (100% η συμμετοχή), την Daddy’s The Bread Project ΙΚΕ. Σε ενοποιημένο επίπεδο, ο τζίρος διαμορφώθηκε 29,927 εκατ. ευρώ (από 26 εκατ. ευρώ το 2022) ενώ η καθαρή κερδοφορία αυξήθηκε στα 949 χιλιάδες ευρώ (από 905 χιλιάδες το 2022). Δηλαδή σε ενοποιημένο επίπεδο η κερδοφορία βελτιώθηκε.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα προϊόντα ζύμης κατέχουν το 60% του κύκλου εργασιών της εταιρείας Ροδούλα, ενώ τα κατεψυγμένα γλυκά, τα οποία είναι πιο πρόσφατα στην κυκλοφορία, το 23%.

Υπενθυμίζεται ότι βασικοί μέτοχοι στην εταιρεία είναι η οικογένεια Καραχάλιου, ωστόσο το 2019 έγινε στη Ροδούλα επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ από το fund Elikonos Capital Partners, χωρίς, ακόμα, να έχει υπάρξει αποεπένδυση.

Μειωμένες και οι επενδύσεις το 2023

Οι επενδύσεις της εταιρείας σε ενσώματα και ασώματα πάγια κατά τη διάρκεια του 2023 ανήλθαν σε 1,27 εκατ. ευρώ έναντι 2.39 εκατ. ευρώ το 2022. Σύμφωνα με τη διοίκηση, μέσα στο 2024 έγινε επένδυση σε τεχνολογική πλατφόρμα για την διευκόλυνση των συνεργατών και την αποσυμφόρηση του τμήματος client service στο κομμάτι της παραγγελιοληψίας. Λίγους μήνες πριν, επίσης, κατά τη διάρκεια του 2023, είχαν δημιουργηθεί οι νέες εγκαταστάσεις στην περιοχή των Αχαρνών στις οποίες στεγάζονται πλέον τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας και μια ακόμα υπερσύγχρονη μονάδα logistics.

Το εγγύς μέλλον διαγράφεται θετικό πρόσημο σύμφωνα με τη διοίκηση. της Ροδούλα: «Το 2024 θα είναι μια χρονιά με περισσότερες θετικές προκλήσεις παρά αρνητικές. Βλέποντας τα τελευταία χρόνια τη χώρα να έχει καταφέρει να είναι στη λίστα των 5 πιο αξιόλογων προορισμών στο κόσμο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επεκταθεί η εποχικότητα τόσο στα χερσαία όσο και στα νησιωτικά μέρη με τον κλάδο των τροφίμων & ποτών να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον τομέα του τουρισμού».

Η πιθανή έλλειψη προσωπικού, όμως, θίγεται από τη Ροδούλα. Όπως επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρείας «Αυτή η ανάπτυξη έχει δημιουργήσει ανάγκες για νέες θέσεις εργασίας σε όλα τα επίπεδα, με σημαντικό μειονέκτημα την δυσκολία που υπάρχει στην αγορά εύρεσης καταρτισμένου και καταλλήλου προσωπικού. Έτσι, στα επόμενα χρόνια η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ θα δημιουργήσει ακόμα πιο θετικό πρόσημο, δημιουργώντας βελτίωση του οικονομικού κλίματος, καλύτερες προοπτικές στις συνθήκες αγοράς εργασίας και προοπτικές για την ζήτηση και τον τουρισμό».

Στόχοι για το 2024

Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης ενός επιχειρηματικού πλάνου. Κατά όσα τονίζονται από την εταιρεία «έχοντας αντιληφθεί τις ανάγκες, αλλά και την δυναμική των αγορών έχει σχεδιάσει ένα σύγχρονο επιχειρηματικό πλάνο ανάπτυξης (business plan) που συνεχώς αναπροσαρμόζεται όταν απαιτείται για το σύνολο των δραστηριοτήτων της».

Επιπρόσθετα, στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει η εταιρεία για το 2024 περιλαμβάνονται η διατήρηση του υφιστάμενου πελατολογίου και η διεύρυνση του σε ήδη υφιστάμενους πελάτες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, Μετρό ΑΕΒΕ, Autogrill, Newrest, ΑΝΕΚ Lines, η βελτιστοποίηση, των έργων υποδομής που έχουν αποφασισθεί, η βελτιστοποίηση και εκσυγχρονισμός μηχανολογικού εξοπλισμού πιο αποδοτικού και πιο φιλικού προς το περιβάλλον, αλλά και η ενίσχυση της κερδοφορίας και του μεριδίου αγοράς.

Επίσης, η εταιρεία στοχεύει στη βελτίωση της αποδοτικότητας των απασχολουμένων κεφαλαίων., στη συνεχή αναβάθμιση των εσωτερικών διαδικασιών, με στόχο τη βελτιστοποίηση των μεθόδων παρακολούθησης και ελαχιστοποίησης των λειτουργικών και χρηματοοικονομικών κίνδυνων.
Από τη Ροδούλα επιδιώκεται, εξάλλου, η βέλτιστη αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων και τέλος η διεύρυνση όλων των υφιστάμενων αγορών και διαθέσιμων καναλιών πωλήσεων (Αρτοποιεία, Super Markets, Χώροι μαζικής εστίασης, Ξενοδοχεία, Διανομείς Επαρχίας, Αγορές Εξωτερικού, Αλυσίδες Μαζικής Εστίασης).

Σήμερα η εταιρεία αριθμεί δύο παραγωγικές μονάδες, καθώς και δύο υποκαταστήματα -κέντρα διανομής σε Θεσσαλονίκη και Κρήτη και δυο ξεχωριστά κέντρα διανομής και αποθήκευσης, τα οποία όλα μαζί υπερβαίνουν τα 15.000 τ.μ.

Η διανομή των προϊόντων πραγματοποιείται με ιδιόκτητο στόλο 35 φορτηγών ιδιωτικής χρήσεως κατάψυξης. Από την εταιρεία παράγονται 450.000 μερίδες καθημερινά, οι οποίες διατίθενται σε 20.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Το 2016 η εταιρεία κάνει τα πρώτα βήματα στην Αμερική και τον Καναδά στο κομμάτι του food service. Αυτή η κίνηση έγινε και με αφορμή έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία το 2015 με το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιου του Rutgers(Food Innovation Center), η οποία δημιούργησε τις βάσεις για την στρατηγική επέκταση της εταιρίας στις ΗΠΑ. Πλέον, η Ροδούλα εξάγει σε 40 και πλέον χώρες του εξωτερικού.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του Σεπτεμβρίου η εταιρεία αποφάσισε την απόσπαση του κλάδου παραγωγής και προϊόντων ζύμης, σφολιάτας, ειδών ζαχαροπλαστικής και λοιπών συναφών ειδών και εισφορά του στη θυγατρική Daddy’s The Bread Project. Για τα στελέχη της εταιρείας «θεωρείται μία συμφέρουσα κίνηση διότι «θα προκύψει ορθολογικότερη οργάνωση της εμπορικής διαχείρισης του Κλάδου και εξοικονόμηση δαπανών συνεπεία μείωσης των διοικητικών εξόδων και των εξόδων διαχείρισης του Κλάδου μέσω της απλοποίησης της διαχείρισης και λειτουργίας του, μεταξύ του ομίλου, ενώ επιπλέον εκτιμάται ότι οι μετασχηματιζόμενες εταιρείες δύνανται να επωφεληθούν από μελλοντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu