Επιχειρήσεις

Robotic Parking Systems: Μετά τα Εμιράτα και τις ΗΠΑ ρομποτικά πάρκινγκ και στην Ελλάδα

Η κατασκευή ενός ρομποτικού πάρκινγκ, ανάλογα και με το μέγεθος κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ ανά θέση στάθμευσης

Ξεκίνησε από τις ΗΠΑ πριν από 29 χρόνια η εταιρεία Robotic Parking Systems, στη συνέχεια πήγε στο Κατάρ ενώ ο τρίτος σταθμός εκτός ΗΠΑ είναι στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ελλάδα. Εδώ αναζητούνται συνεργασίες και το πρώτο σημείο στην Αττική, όπου θα στεγαστεί το πρώτο ρομποτικό πάρκινγκ της σε συνεργασία με την εταιρεία Κατασκευαστική Δημητρίου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το στέλεχος της κατασκευαστικής εταιρείας Δημητρίου, η οποία έχει αναλάβει την είσοδο της αμερικανικής εταιρείας στη χώρα μας, Λέων Φάλης “η στροφή της RPS προς την Ελλάδα οφείλεται σε δικές μας ενέργειες, καθώς πιστεύουμε ότι το Ρομποτικό Παρκινγκ είναι μια εξαιρετική λύση για την Ελλάδα που αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα στην στάθμευση“.

Κατά όσα τονίζονται από την εταιρεία, καθώς είναι πρόσφατη η δραστηριότητα στην Ελλάδα στον τομέα αυτόν, υπάρχει σε αυτή τη φάση η καλλιέργεια επαφών με τους φορείς μεγάλων έργων, με στόχευση καταρχήν στην περιοχή της Αττικής, που αντιμετωπίζει και το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη στάθμευση.

Η κατασκευή ενός ρομποτικού πάρκινγκ, ανάλογα και με το μέγεθος κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ ανά θέση στάθμευσης που καταλαμβάνει περίπου 10 τετραγωνικά μέτρα.

Όπως σημειώνει ο κ. Φάλης στο συμβατικό παρκινγκ, η θέση στάθμευσης μαζί με διαδρόμους και ράμπες καταλαμβάνει 20 τετραγωνικά μέτρα και μαζί με τον εξοπλισμό (μπάρες, σημάνσεις ανελκυστήρες, πυρασφάλεια, εξαερισμός κλπ.) ανά τετραγωνικό οι τιμές κατασκευής έχουν παρεμφερές κόστος.

Ωστόσο, προσθέτει, δε, ότι “αν λάβει κανείς υπόψιν ότι λόγω της κατασκευής του το ρομποτικό παρκινγκ μπορεί να έχει μέχρι ύψος 14 ορόφους (υπόγειο ή υπέργειο) κάτι που στο συμβατικό πάρκινγκ είναι αδύνατο, αυτό σημαίνει ότι το απαραίτητο οικόπεδο μπορεί να είναι πολύ μικρότερο, κάτι το οποίο μειώνει κατά πολύ το κόστος ανά θέση στάθμευσης“.

Ελάχιστο προσωπικό

Ο χρόνος κατασκευής του Robotic Parking κυμαίνεται από 8-12 μήνες ενώ το απαραίτητο προσωπικό είναι ελάχιστο, δηλαδή το πολύ δύο  άτομα, έναν υπεύθυνο και έναν γενικών καθηκόντων. Τα ρομποτικά πάρκινγκ υπάρχουν ήδη στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, το 2018 είχε κατασκευασθεί στο Κατάρ ένα παρκινγκ 2400 θέσεων, το οποίο λειτουργεί, ενώ ένα ίδιο, σύμφωνα με τον κ. Φάλη, είναι υπό κατασκευή στην ίδια χώρα.

Eικόνα από το Robotic Parking System στο Κατάρ

Εκεί που τα ρομποτικά πάρκινγκ είναι σε μεγάλη άνθιση είναι στην Αμερική, όπου, ήδη, εν έτει 2024, λειτουργούν άνω των 200 εγκαταστάσεων σε πόλεις όπως η Φλόριδα, το Σικάγο και η Νέα Υόρκη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατασκευή ενός ρομποτικού πάρκινγκ θα συμμετέχουν και Ελληνικές εταιρείες, καθώς τα μεταλλικά μέρη του έργου κατασκευάζονται στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει και χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην όλη διαδικασία, με στόχο να επιταχύνει τον χρόνο παράδοσης του αυτοκίνητου και βελτιστοποίηση των εσωτερικών μετακινήσεων.

Βιωσιμότητα και ταχύτητα

Από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Robotic Parking Systems είναι η ελάχιστη βλάβη προς το περιβάλλον, αλλά και η ταχύτητα στην παράδοση του αυτοκινήτου στον ιδιοκτήτη του.

Επίσης, κατά το στέλεχος, υπάρχει η μέγιστη δυνατή ασφάλεια, καθώς ο οδηγός δεν περιφέρεται στον χώρο στάθμευσης που κινδυνεύει να δεχθεί επίθεση, ενώ η άνετη και εύκολη πρόσβαση για ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ.

Εξάλλου, υπάρχει σε αυτό και μηχανισμός εγκαίρου εντοπισμού και σβησίματος πυρκαγιάς, καθώς έχουν αντιπυρικό σχεδιασμό που παρέχει ισχυρή προστασία από εκρήξεις μπαταρίας λίθου ή άλλες αίτιας πυρκαγιάς στο να εξαπλώνονται σε όλο το γκαράζ.

Ο κ. Φάλης θεωρεί ότι παρά την ιδιαιτερότητα και την καινοτομία τους, ένας Έλληνας επιχειρηματίας θα πεισθεί εύκολα για την χρησιμότητά τους. Κατά όσα τονίζει στο Financial Report: “Πιστεύω ότι στην Ελλάδα, αν ο επενδυτής πεισθεί για την καλή απόδοση του έργου και εφόσον διασφαλίζεται η ποιότητα , δεν διστάζει να κάνει το βήμα, που στο κάτω κάτω δεν είναι και κάποια πολύπλοκη τεχνολογία“.

Επόμενο βήμα της εταιρείας είναι η διείσδυση σε μεγάλα έργα στην πρωτεύουσα, η ενημέρωση επενδυτών και funds για την καλή απόδοση της επένδυσης εκμετάλλευσης παρκινγκ. Την ίδια στιγμή, αναμένεται να επιδιωχθεί και η διεύρυνση του κύκλου συνεργατών της για τον εντοπισμό μεγάλων έργων σταθμών στάθμευσης.

Μάλιστα, κατά τον κ. Φάλη, μετά την πρώτη εγκατάσταση στην Ελλάδα, από πλευράς της ελληνικής εταιρείας θα οργανωθεί και η ανάπτυξη του Robot Parking System και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu