Οικονομία

RE/MAX: Πως επηρεάζονται οι Έλληνες στην επιλογή αγοράς κατοικίας

Οι Έλληνες αγοραστές ακινήτων, κατά την επιλογή μίας κατοικίας θα επηρεάζονταν θετικά από την κατασκευή ενός σχολείου, μίας παιδικής χαράς ή ενός εμπορικού κέντρου, ενώ κατά την αναζήτηση πληροφοριών για την απόκτηση ή ενοικίαση μίας μονοκατοικίας ή ενός διαμερίσματος, το πρώτο πράγμα για το οποίο ενδιαφέρονται είναι η τιμή και μετά η περιοχή, τα τετραγωνικά ή το έτος κατασκευής.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε πρόσφατη έρευνα του παγκόσμιου κτηματομεσιτικού δικτύου RE/MAX, αναφορικά με τις ποικίλες παραμέτρους και προτιμήσεις των Ελλήνων κατά τη διάρκεια αναζήτησης μιας νέας κατοικίας, είτε για αγορά είτε για ενοικίαση.

Στην ίδια έρευνα γίνεται σαφές από τους Έλληνες ενδιαφερόμενους αγοραστές ακινήτων, ότι η δημιουργία βιομηχανικών εγκαταστάσεων, κοιμητηρίου, αεροδρομίου ή και φυλακών λειτουργούν αποτρεπτικά για την επιλογή ενός ακινήτου, όσο σύγχρονο ή πολυτελούς κατασκευής και αν είναι.

Ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την ίδια έρευνα, είναι το γεγονός ότι πλέον η τεχνολογία και το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή όλων όσων αναζητούν κατοικία, και μάλιστα στις πρώτες επιλογές είναι τα στοιχεία που προσφέρουν μέσω του ίντερνετ, τα οργανωμένα μεσιτικά γραφεία για όλα τα είδη των ακινήτων.

Στην τιμή του ακινήτου επικεντρώνεται το αρχικό ενδιαφέρον

Η πλειοψηφία των περισσότερων ενδιαφερόμενων αγοραστών, προτού προχωρήσει στη διαδικασία να δει ένα ακίνητο για το οποίο έχει ήδη δείξει ένα αρχικό ενδιαφέρον, ζητά πάνω απ όλα να πληροφορηθεί την τιμή αγοράς ή ενοικίασης σε ποσοστό 96,2%. Σε περιόδους κρίσης, ο οικονομικός παράγοντας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της RE/MAX διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο για την πλειοψηφία των Ελλήνων που ενδιαφέρονται να προβούν σε κάποια αγοραπωλησία, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, τον τόπο κατοικίας, το εισόδημα ή το αν κάποιος είναι τώρα ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής. Αντίστοιχη είναι και η τάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με το 85% των Ευρωπαίων να θεωρούν την τιμή του ακινήτου το πιο σημαντικό κριτήριο πριν την υπόδειξη.

Εκτός όμως από την τιμή στην πρώτη σειρά των προτεραιοτήτων που θέτουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές πριν δουν ένα ακίνητο, είναι να γνωρίζουν πληροφορίες για την τοποθεσία που βρίσκεται, για το εμβαδόν του αλλά και για το έτος κατασκευής, καθώς και για την ενεργειακή του απόδοση που μπορεί να εξασφαλίσει σημαντική οικονομία στην τσέπη του νέου ιδιοκτήτη. Λιγότερο ενδιαφέρον για τους υποψήφιους αγοραστές/ενοικιαστές, φαίνεται να έχουν στοιχεία του ακινήτου όπως είναι ο εξοπλισμός που διαθέτει, καθώς και η ημερομηνία από την οποία είναι διαθέσιμο.

Αναζήτηση ακινήτου μέσω διαδικτύου για το 72,4%

Στην υποθετική περίπτωση που αναζητούσε κανείς στη χώρα μας ακίνητο, είτε για αγορά, είτε για ενοικίαση, το 72,4% των ερωτηθέντων απάντησε πώς θα χρησιμοποιούσε γενικότερα το διαδίκτυο – μεσιτικά portals. Παράλληλα, για τον σκοπό αυτό, το 44,2% θα επισκέπτονταν πιο στοχευμένα ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων, το 29,2% σελίδες κατασκευαστικών εταιρειών, και ένα μικρότερο ποσοστό 9,6%, θα προτιμούσε τα social media (όπως facebook, twitter).

To προφίλ εκείνων που θα προτιμούσαν τα διαδικτυακά εργαλεία για την εύρεση κατοικίας, απαρτίζεται κυρίως από άτομα νεότερης ηλικίας, κατοίκους αστικών κέντρων και ευκατάστατους οικονομικά πολίτες. Ενδεικτικά αναφέρεται, ότι το 80,6% από το 72,4% που δήλωσε ότι θα απευθυνόταν στο internet – μεσιτικά portals, είναι ηλικίας 20-29 ετών και το 77,5% κάτοικοι πόλης, ενώ από το 44,2% που θα επισκέπτονταν τις αντίστοιχες ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων, το 58,8% έχει μηνιαίο καθαρό εισόδημα 3.000 έως 4.000 ευρώ.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί που θα έψαχναν να βρουν το ακίνητο που επιθυμούν, μέσω περισσότερων πατροπαράδοτων μεθόδων. Ειδικότερα, ο 1 στους 2 θα απευθυνόταν σε μεσιτικά γραφεία (είτε σε πωλητήρια και ενοικιαστήρια μεσιτικών γραφείων είτε απευθείας σε μεσίτη), το 47% θα ξεφύλλιζε εφημερίδες και περιοδικά, και το 28,2% θα αναζητούσε αγγελίες δημοσιευμένες σε δημόσιους χώρους.

Είναι προφανές ότι η επιλογή μέσου εύρεσης κατοικίας για την ελληνική οικογένεια, επηρεάζεται καθοριστικά από τον παράγοντα «ηλικία», καθώς όπως αποδεικνύεται από την έρευνα, οι μεγαλύτερες ηλικίες επιλέγουν πιο συμβατικές μεθόδους, σε αντίθεση με τις μικρότερες που χρησιμοποιούν ως βασικό εργαλείο το internet και τις συνακόλουθες διαδικτυακές υπηρεσίες.

Τέλος, από εκείνους που αναζήτησαν και τελικά βρήκαν την κατοικία που επιθυμούσαν επιλέγοντας το διαδίκτυο-μεσιτικά portals, παρατηρείται ότι το 50% εντάσσεται στην ηλικιακή ομάδα 20-29 ετών. Στην αντίστοιχη των 50-59 ετών, αυτό το ποσοστό είναι αισθητά μειωμένο, αγγίζοντας το 20,2%. Οι μεγαλύτερες ηλικίες προτιμούν να επισκέπτονται τα μεσιτικά γραφεία (ποσοστό 43,8% για τους ερωτηθέντες ηλικίας 50-59 ετών) είτε για να δουν από κοντά αγγελίες, είτε για να ζητήσουν την άμεση βοήθεια μεσίτη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu