Επιχειρήσεις

Quest: Πώς το δημοφιλές air fryer έφερε τη σύμπραξη με τη μυθιστορηματική Μπενρουμπή

Ο Πρόεδρος της Quest Θεόδωρος Φέσσας

Οι αυξημένες πωλήσεις του airfryer αποτέλεσαν πόλο έλξης για την εταιρεία

Σε ένα σχετικά άγνωστο για εκείνη κοινό, αλλά με ιδιαίτερα προσοδοφόρα brands για όλη την οικογένεια μπαίνει πλέον ο όμιλος τεχνολογίας Quest του Θεόδωρου Φέσσα, ο οποίος ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες ότι εξαγοράζει το 70% της εταιρείας Μπενρουμπή ΑΕ, με ανοιχτό το ενδεχόμενο της απόκτησης και του υπόλοιπου 30%.

Πληροφορίες του Financial Report θέλουν τις διαπραγματεύσεις με την Μπενρουμπή να έχουν ξεκινήσει ήδη εδώ και αρκετό καιρό, εξάλλου υπάρχει ήδη καλή σχέση ανάμεσα στους επικεφαλής των δύο εταιρειών. Ωστόσο αναζητήθηκε η λεπτή κόκκινη γραμμή προκειμένου η συναλλαγή να είναι συμφέρουσα και για τις δύο πλευρές. Εξάλλου, η διασφάλιση της περαιτέρω ανόδου της εταιρείας ήταν εκ των ων ουκ άνευ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Quest: Εξαγόρασε το 70% της Μπενρουμπή έναντι 27,2 εκ. ευρώ

Η συνολική επένδυση ενδέχεται να ανέλθει έως το ποσό των ευρώ 29,2 εκ. εντός του 2025

Όπως και στην περίπτωση της Γ.Ε. Δημητρίου, η οποία είχε ως εξειδίκευση τα κλιματιστικά, η Quest είδε μια σημαντική ευκαιρία να μπει σε έναν χώρο, με επίκεντρο τα καθημερινής χρήσης ηλεκτρικά, στον οποίο δεν είχε παρουσία και ο οποίος διαχρονικά καταγράφει κέρδη.

Σημείο κλειδί ή για να το πούμε καλύτερα προϊόν κλειδί για να κλείσει η συμφωνία είναι το air fryer, ένα προϊόν ανάμεσα σε φριτέζα και κατσαρόλα, το οποίο σημειώνει ιδιαίτερα ανεβασμένες πωλήσεις τόσο στο εξωτερικό, όσο και στην Ελλάδα, ειδικά ανάμεσα στη νεολαία. Το εν λόγω προϊόν έχει απήχηση ειδικά μετά την πανδημία και συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, με αυξημένες πωλήσεις.

Από την εκδίωξη από την Ισπανία, βιομήχανος οικιακών ειδών στη Θεσσαλονίκη

Η εταιρεία Μπενρουμπή ΑΕ, με ισραηλινή καταγωγή και μεγάλη ιστορία, δεν είναι μια τυχαία εταιρεία στην ελληνική αγορά, καθώς φέτος συμπληρώνει τα 145 χρόνια παρουσίας, έχοντας καταφέρει να διατηρήσει μια αξιοπρεπή επιχειρηματική πορεία μέσα στα χρόνια.

Το 2023 παρουσίασε πωλήσεις 25 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)  5,2 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 3,8 εκατ. ευρώ.

H Nόρα (αριστερά) και η Αλίκη (δεξιά) Μπενρουμπή, η τωρινή γενιά της εταιρείας

Η ίδρυσή της έλαβε χώρα το 1880 στη Θεσσαλονίκη από τον Σαμ Μπενρουμπή, Εβραίο Σεφαραδίτη, εκδιωχθέντα από την Ισπανία, με αντικείμενο προϊόντα για την κουζίνα. Από το αρχικό μικρό κατάστημα της Θεσσαλονίκης με τα είδη νοικοκυριού, στις αρχές του νέου αιώνα ακολούθησε σταδιακά η ανέγερση μονάδας.

Στη συνέχεια, το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Μπενρουμπή τον έφερε σύντομα και στην Αθήνα και πολύ σύντομα προϊόντα της εταιρείας ξεκίνησαν να μπαίνουν στα ελληνικά νοικοκυριά. Με την Ελλάδα να αναπτύσσεται τις επόμενες δεκαετίες και με τα νοικοκυριά να εξοπλίζονται περισσότερο, αναπτύχθηκε περαιτέρω και η εταιρεία ανοίγοντας ακόμα περισσότερο τις συνεργασίες της με γνωστές επιχειρήσεις του εξωτερικού.

Η πιο χαρακτηριστική, η οποία συνεχίζει ακόμα και σήμερα, είναι η αποκλειστική σύμπραξη με την εξ Αμερικής Pyrex, η οποία δρομολογείται από το 1959, όταν για πρώτη φορά εισήγαγε στην Ελλάδα έναν νέο «επαναστατικό» τρόπο μαγειρικής σε γυάλινα πυράντοχα σκεύη. Η γκάμα προϊόντων της Pyrex®, περιλαμβάνει ακόμη αντικολλητικά ταψιά, φαγητοδοχεία, ανοξείδωτα σκεύη, κεραμικά ταψιά και φόρμες ζαχαροπλαστικής καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της σύγχρονης κουζίνας. Μάλιστα, το 2016 η Pyrex επεκτείνεται και στο χώρο των ηλεκτρικών συσκευών με προϊόντα υψηλών προδιαγραφών και εντυπωσιακού design, που σχεδιάζονται από την Μπενρουμπή και υπογράφονται από την Pyrex Γαλλίας. Για χρόνια τα Pyrex ήταν από τα πιο ευπώλητα προιόντα της εταιρείας.

Ωστόσο, η Μπενρουμπή, υπό γυναικεία ηγεσία, καθώς την τέταρτη γενιά της εταιρείας συνιστούν η Αλίκη και η Νόρα Μπενρουμπή, δεν αρκέστηκε μόνο στις συνεργασίες με εταιρείες του εξωτερικού, καθώς λάνσαρε το 2002 τη δική της μάρκα, την IZZY, η οποία εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, 22 χρόνια μετά να αναπτύσσεται, έχοντας στην αγορά υπό-brands για όλη την οικογένεια και για όλες τις ανάγκες της όπως  IZZY Multi, IZZY Green Toast, IZZY Elea, IZZY Caffeccino, IZZY Milano, IZZY spicy red, IZZY creme, ΙΖΖΥ Beauty και Grooming και IZZY Wooden. Πρόκειται για μια μάρκα, η οποία διαθέτει στην αγορά από ανεμιστήρες μέχρι μπρίκια και θερμαινόμενα στρώματα, συνδυάζοντας οικονομική τιμή και ποιότητα και φέρεται να κάνει και τον μεγαλύτερο τζίρο ανάμεσα στα brands της Μπενρουμπή.

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Κατά όσα τονίζονται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, η πελατειακή βάση της Μπενρουμπή «παρουσιάζει επαρκή διασπορά. Η εταιρεία στοχεύει παγίως στη διεύρυνση της πελατειακής της βάσης, ανανεώνοντας συνεχώς την ποικιλία των προς διάθεση προϊόντων και υιοθετώντας διάφορες διαδικασίες και παροχές προς τους πελάτες της». Η εταιρεία Μπενρουμπή, εξάλλου, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα διάφορα ζητήματα που προέκυψαν από τους κλυδωνισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα, τονίζοντας πως «το 2024 η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις από τις διάφορες γεωπολιτικές κρίσεις που έχουν ξεσπάσει διεθνώς. Τα επίπεδα του πληθωρισμού φαίνεται ότι αρχίζουν να σταθεροποιούνται ενώ υπάρχει η εκτίμηση ότι θα προκύψουν και κάποιες ευνοϊκές διορθώσεις στο κόστος του δανεισμού. Παρόλα αυτά, η κρίση που έχει ξεσπάσει στης περιοχή του Σουέζ επηρεάζει σημαντικά την εφοδιαστική αλυσίδα τόσο σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των αγαθών που χρησιμοποιούσαν την συγκεκριμένη διαδρομή όσο και στο κόστος της μεταφοράς του, το οποίο ήδη από τους πρώτους μήνες παρουσιάζει σημαντικές αυξήσεις. Η εταιρεία, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, καλείται εκ νέου να αντιμετωπίσει τα συγκεκριμένα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις παραδόσεις των εισαγωγών της από την Κίνα».

Ωστόσο, τελικά εξηγείται πως «παρόλο που έχει ήδη διαφανεί καθυστέρηση στις παραδόσεις των αγαθών εντός του 2024 καθώς και αύξηση στα κόστη των μεταφορικών, η εταιρεία είναι σε θέση να συνεχίσει απρόσκοπτα την εκτέλεση των δραστηριοτήτων της μέσω της διαχρονικά σωστής διαχείρισης των αποθεμάτων της, προσαρμόζοντας στον βαθμό που απαιτείται τις τιμές πώλησης των προϊόντων της και διατηρώντας και προσβλέποντας σε αύξηση των μεριδίων αγοράς της, εξυπηρετώντας στον μέγιστο βαθμό ποιότητας τις ανάγκες των πελατών της».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu