Επιχειρήσεις

Public: Επιμένει στα second hand προϊόντα, επενδύει στην κυβερνοασφάλεια και σχεδιάζει κατάστημα – όνειρο στο Ελληνικό

O CEO του ομίλου Public, Ρόμπι Μπουρλάς

Τo Public του Ελληνικού θα είναι το ομορφότερο και θα λειτουργήσει καλώς εχόντων των πραγμάτων το 2026

Να δώσει τη δυνατότητα και σε κοινό με χαμηλότερη αγοραστική δύναμη να αποκτήσει προϊόντα από τη μεγάλη γκάμα των καταστημάτων που το Public Group διαθέτει, διευρύνοντας τόσο το πεδίο του Second Go, δηλαδή προϊόντων που διατίθενται με έκπτωση έως 50%, όσο και αυτό των ελαφρά χτυπημένων προϊόντων, από βιβλία μέχρι και πλυντήρια μέσω των Public Outlet, τα οποία επίσης διατίθενται σε τιμές χαμηλότερες από ότι τα καινούργια. 

Αυτή είναι η πολιτική στην οποία στοχεύει η διοίκηση του ομίλου Public Group, θέλοντας έτσι να διευρύνει το μερίδιο αγοράς και να ενισχύσει την καταναλωτική συνείδηση των πελατών.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε εκδήλωση της εταιρείας ο επικεφαλής του Public Group, Ρόμπι Μπουρλάς, το υπάρχον outlet στην περιοχή του Ρέντη, εκ των μεγαλύτερων στην Ελλάδα, με εμβαδό 4.000 τμ, πηγαίνει πολύ καλά ενώ πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε άλλο ένα στο Μαρούσι,  στον α’ όροφο υφιστάμενου καταστήματος και σχεδιάζεται ένα ακόμα στη Θεσσαλονίκη.

Το μόνο πρόβλημα είναι, κατά τον κ. Μπουρλά, “ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα προϊόντα. Δεν γίνεται να…χαλάμε τα καινούρια για να προμηθεύουμε τα outlet” , δήλωσε χαρακτηριστικά.

Την ίδια στιγμή, ο CEO του ομίλου έκανε αναφορά και στην αλματώδη ανάπτυξη του Second Go, τα μεταχειρισμένα προϊόντα δηλαδή, το οποίο ξεκίνησε ως κλάδος στα Public τον χειμώνα του 2023.

Ο συγκεκριμένος κλάδος κατέγραψε αύξηση κατά 81% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με τον κ. Μπουρλά να τονίζει ότι το 90% των τεμαχίων που πωλούνται είναι κινητά και συγκεκριμένα I phone και παρότι υπάρχει ενδιαφέρον σε αυτή την αγορά ειδικά από τη νεολαία, δεν θα υπάρχει επέκταση σε άλλα είδη, πχ λευκές συσκευές.

Σε αυτό το πλαίσιο ικανοποίησης πελατών και ενθάρρυνσης τους για περισσότερες αγορές μέσω προνομίων εντάσσεται και η πολύ πρόσφατη δημιουργία του Public wallet, για το οποίο σύντομα θα υπάρξει και app, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η εταιρεία έχει στόχευση, τουλάχιστον προς το παρόν,  στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Δεν έχει, εξάλλου, ούτε άδεια ιδρύματος πληρωμών.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που τα Public εκτιμούν ότι για το 2024 ο κύκλος εργασιών θα κυμανθεί στο μισό δισ. ευρώ και η λειτουργική κερδοφορία στα  25 εκατ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2023 έκλεισε με τζίρο στα ίδια επίπεδα και συγκεκριμένα με 515 εκατ. ευρώ.

Ποντάρει στο δίκτυο

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Μπουρλάς στην ανάπτυξη του δικτύου των Public τα επόμενα τρία χρόνια,  ένα σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει 10 νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου και στην Κύπρο.

Συγκεκριμένα για την ανάπτυξή του δικτύου θα δαπανηθούν 30 εκατ. ευρώ στα επόμενα τρία χρόνια, στα οποία περιλαμβάνεται και το νέο Public στο Mall του Ελληνικού,  το οποίο πιθανόν να είναι “το ομορφότερο Public όλης της Ελλάδας”, όπως το χαρακτήρισε ο κ. Μπουρλάς, με την πλήρη σειρά του ομίλου, τεχνολογία, συσκευές πολιτισμός σε τρεις ορόφους. Το χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα που έχει δοθεί από τη Lamda είναι 2026, με τον ίδιο να διατηρεί τις επιφυλάξεις του.

Κατά τα άλλα, στην Ελλάδα αναζητούνται καταστήματα σε περιοχές όπως η Κρήτη,  η Πελοπόννησος και η Αττική, ενώ έρχονται το επόμενο χρονικό διάστημα νέα Public Home σε περιοχές όπως η Ρόδος και ο Βόλος.

Σε καθεστώς ανακαίνισης είναι τα Public στο Σύνταγμα, στο Metro Mall και τη Λάρισα. Στο Σύνταγμα συγκεκριμένα έρχεται σύντομα το μεγαλύτερο Apple Store στην Ελλάδα.

Σε ροή ανάπτυξης είναι η Κύπρος στην οποία τα Public επιχειρούν τα τελευταία χρόνια με έξι καταστήματα σε έξι εμπορικά κέντρα, κατ’ αποκλειστικότητα.

Για το επόμενο χρονικό διάστημα σχεδιάζονται αλλά δύο σημεία, σε Πάφο και Λεμεσό, την ώρα που η εταιρεία δεν σκέπτεται πιθανή επέκταση σε άλλες κοντινές χώρες των Βαλκανίων.

Κυβερνοασφάλεια και τεχνητή νοημοσύνη

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα  Public έχουν δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια, επενδύοντας σε συγκεκριμένες εταιρείες, ένα οικοσύστημα ολιστικής προσέγγισης retail και econmerce για την κάλυψη των αναγκών του.

Συνολικά τα περασμένα τρία χρόνια έχουν γίνει 14 τέτοιου τύπου επενδύσεις σε εταιρείες όπως Box Now, Klarna, Svuum, κλπ.

Τελευταία επένδυση σε αυτό το οικοσύστημα ήταν η εταιρεία ψηφιακού marketing Sleed. Κατά όσα τονίστηκαν από τη διοίκηση στο Financial Report σε αυτή τη φάση υπάρχει εντατικοποίηση της προσπάθειας για το τι μπορούν να παράγουν αυτές οι εταιρείες για το Public Group.

Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι δεν έχουν μπει στο στόχαστρο και άλλες εταιρείες για το προσεχές διάστημα.

Όπως μια πολύ γνωστή Ελληνική εταιρεία cybersecurity, που δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό, με την οποία, όμως, οι συζητήσεις είναι σε θετικό έδαφος, αλλά βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιο και δεν είναι σίγουρο αν τελικά θα ευοδωθούν τελικά.

Εξάλλου η κυβερνοασφάλεια, μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη είναι δυο τομείς στους οποίους η Public θέλει να επενδύσει, αρκεί να βρει κάποια εταιρεία που πρακτικά μπορεί να βοηθήσει το οικοσύστημα της.

Ειδικά η τεχνητή νοημοσύνη όπως τόνισε ο κ. Μπουρλάςέχει παραγίνει μόδα” και είναι σημαντικό να μπορείς να ξεχωρίσεις την πραγματική τεχνολογία, που μπορεί να κάνει πράγματα για σένα, από την θεωρητική. Οπότε στην παρούσα φάση, η εταιρεία χρησιμοποιεί το ΑΙ στο call center της, στο περιεχόμενο του Market place και στο εικαστικό κομμάτι των διάφορων πλατφορμών της, αναζητώντας, παράλληλα, νέες λειτουργίες. 

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu