Η τελευταία έρευνα μέτρησης πολιτικών τάσεων και εκλογικής επιρροής των κομμάτων από την Prorata δεν μεταβάλλει σημαντικά την εικόνα του σκηνικού που αποτυπώνεται τους δύο τελευταίους μήνες.
Στον δείκτη μέτρησης της πρόθεσης ψήφου, η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει 32%, ο ΣΥΡΙΖΑ 25%, το ΚΚΕ 5%, η Ελληνική Λύση 5% και το ΜέΡΑ25 2%. Μοναδική εξαίρεση η εκλογική επιρροή του Κινήματος Αλλαγής / ΠΑΣΟΚ, η οποία διευρύνεται σταθερά, φθάνοντας στην παρούσα έρευνα το 13%.
Ως προς τον δείκτη γνώμης απέναντι στους πολιτικούς αρχηγούς, ο πρωθυπουργός συγκεντρώνει τις περισσότερες ποσοστιαία θετικές κρίσεις. Αναλυτικά, το 36% διατηρεί θετική γνώμη για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και το 52% αρνητική, ενώ για τον Αλέξη Τσίπρα το 21% θετική γνώμη και το 66% αρνητική, με τον πρώτο να υπερτερεί και στο σχετικό ισοζύγιο θετικών – αρνητικών απόψεων.
Τρίτος στη σχετική κατάταξη αλλά με σημαντική δυναμική, λόγω του μεγάλου ποσοστού ουδέτερης γνώμης (49%), ανιχνεύεται ο Νίκος Ανδρουλάκης, για τον οποίο το 19% διατηρεί θετική άποψη, ενώ το 28% αρνητική. Ακολουθούν κατά σειρά, ο Δημήτρης Κουτσούμπας, ο Γιάνης Βαρουφάκης και τέλος, ο Κυριάκος Βελόπουλος, για τον οποίο θετική άποψη διατηρεί μόλις το 5%.
Ως προς τις στάσεις και τις αξιολογήσεις του πληθυσμού απέναντι στη διαχείριση της κακοκαιρίας «Ελπίδα» και τα διάφορα προβλήματα που αυτή δημιούργησε αποτυπώνεται σημαντική κοινωνική δυσαρέσκεια, με το βέλος της απόδοσης ευθυνών να έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, το 83% εκτιμάει ότι για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν ευθύνεται σε σημαντικό βαθμό η ελληνική κυβέρνηση, ενώ μικρή ή μηδενική ευθύνη τής αποδίδει μόλις το 16%.
Ενδεικτικό του οριζόντιου χαρακτήρα της κατεύθυνσης που έχει η ευθύνη για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν είναι το εύρημα, σύμφωνα με το οποίο και η πλειονότητα των σημερινών ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόμματος (περίπου 6 στους 10) αποδίδει το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης στην κυβέρνηση.
Εντούτοις, σε σχέση με τον εγκλωβισμό των οδηγών στην Αττική Οδό, η ευθύνη φαίνεται πως διαμοιράζεται. Η μεγαλύτερη μερίδα (36%) αποδίδει την κύρια ευθύνη στην ελλιπή προετοιμασία και χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης, το 32% στην ιδιωτική εταιρία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, ενώ το 26% αποδίδει την ευθύνη στις χρόνιες ανεπάρκειες του κρατικού μηχανισμού. Παράλληλα, σύμφωνα με τα ευρήματα που αφορούν τη διαχείριση της κακοκαιρίας «Ελπίδα», περίπου 3 στους 4 διατηρούν την άποψη ότι η προσωπική συγγνώμη του πρωθυπουργού «για τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν, μένοντας για πολλές ώρες εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό» δεν ήταν ικανοποιητική και θα έπρεπε να υπάρξουν και σχετικές παραιτήσεις.
Τέλος, και παρά τη σχετική συζήτηση που έχει ανοίξει στον δημόσιο διάλογο για την αναγκαιότητα ή μη της προκήρυξης πρόωρων εκλογών εντός του 2022, η πλειονότητα (56%) διατηρεί την άποψη ότι οι βουλευτικές εκλογές θα πρέπει να διεξαχθούν στο τέλος της τετραετίας, δηλαδή το 2023, με μια μικρότερη αλλά σημαντική μερίδα (41%) να επιθυμεί την διεξαγωγή πρόωρων εκλογών κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δημοσκόπηση Metron Analysis: Κατεβαίνει στις 8,2 μονάδες η διαφορά ΝΔ (27,3%) – ΠΑΣΟΚ (19,1%)
- ΣΥΡΙΖΑ για ναύαρχο Αποστολάκη: Και διαπλεκόμενος και αποστάτης
- Hellenic Cables: Πήρε πιστοποίηση για δυναμικό καλώδιο ισχύος
- Aenaon: Το έργο ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, παρουσία Πρωθυπουργού
- Μπάιντεν: Αντιπαραγωγικοί οι δασμοί Τραμπ – Ελπίζω να το ξανασκεφτεί
- Ευρωπαϊκές αγορές: Κέρδη μετά τη διήμερη πτώση
- Πολιτική κρίση στη Γαλλία: Η Λε Πεν ζητά νέες φοροελαφρύνσεις για να ψηφίσει τον προϋπολογισμό του 2025
- Εκτός ΣΥΡΙΖΑ και ο ναύαρχος Αποστολάκης αφήνοντας το κόμμα με 27 βουλευτές – Πήρε μαζί του την έδρα ως βουλευτής Επικρατείας!
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις