Το μεγάλο οδικό έργο της Αττικής των 352,3 εκατ. ευρώ με ανάδοχο σχήμα την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΑΚΤΩΡ - INTRAKAT, περιμένει την τρίτη εξ αναβολής συνεδρίαση του ΣτΕ στις 22 Φεβρουαρίου 2024 - Η ανακοίνωση του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών
Νέα τρίμηνη παράταση πήρε ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός – Α/Κ Κύμης έως τον Κόμβο της Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό» προϋπολογισμού 352,3 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (284,3 εκατ. χωρίς ΦΠΑ) και με ανάδοχο σχήμα την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – INTRAKAT προκειμένου να εκδικαστεί η προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ στις 22 Φεβρουαρίου 2024.
Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2022 με αναθέτουσα Αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα, μέσα στο ίδιο έτος .
Στη συνέχεια προέκυψε η προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου που αφορούσε διαφοροποίηση των περιβαλλοντικών όρων και αύξηση του μήκους της σήραγγας που προβλέπεται για λόγους αστικής όχλησης και οδικής διχοτόμησης της περιοχής. Αρχικά ήταν να εξεταστεί στις 13 Ιουνίου, μετά μετατέθηκε για τις 14 Νοεμβρίου και τώρα η τρίτη αναβολή για τις 22 Φεβρουαρίου 2024.
Το εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) τον Δεκέμβριο του 2021 με μηδενική πίστωση. Δηλαδή η υλοποίησή του δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει πριν εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, δηλαδή ευρωπαϊκά κονδύλια.
Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2023,το έργο εντάχθηκε στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) από τον νέο ΥΠΟΜΕ Χρήστο Σταϊκούρα, και διατηρήθηκε το ίδιο πλαίσιο, καθώς ακόμα βρίσκονταν σε εξέλιξη οι ενέργειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης όπως προέβλεπε και η αρχική απόφαση ένταξης.
Εν ολίγοις υπάρχει έργο, υπάρχουν ανάδοχοι, αλλά δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, συν του ότι τα πάντα ως προς τον σχεδιασμό και το τελικό κόστος του έργου μπορεί να ανατραπούν από την απόφαση του ΣτΕ.
Ανακοίνωση ΥΠΟΜΕ
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χθες προχώρησε σε διευκρινιστική ενημέρωση γύρω από την χρηματοδότηση του έργου στην οποία αναφέρει:
«Το έργο εντάχθηκε στο ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) τον Δεκέμβριο του 2021, προκειμένου να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία με προϋπόθεση ότι η Προϊσταμένη Αρχή δεν θα προβεί σε κοινοποίηση προς το ανάδοχο σχήμα πριν την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα συγχρηματοδότησης
Δηλαδή, να προκηρυχθεί το έργο με την προϋπόθεση ότι δεν μπορεί να εκκινήσει η υλοποίησή του πριν εξασφαλιστούν οι πόροι από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, δηλαδή από ευρωπαϊκά κονδύλια. Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2023, έγινε η μετάπτωση του έργου στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και διατηρήθηκε η ίδια δέσμευση, καθώς ακόμα σε εξέλιξη βρίσκονταν οι ενέργειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης όπως προέβλεπε και η αρχική απόφαση ένταξης.
Η διατύπωση αυτή επουδενί σημαίνει ότι έχει αποφασιστεί ή υπάρχει η παραμικρή πρόθεση κατάργησης του συγκεκριμένου έργου, η υλοποίηση του οποίου συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα της κυβερνησης».
Στην ουσία, δηλαδή, επιβεβαιώνει το τοπίο στην ομίχλη που βρίσκεται το συγκεκριμένο έργο, καθώς αν τελικά δεν υπάρξει άλλη αναβολή από το ΣτΕ.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν το φυσικό αντικείμενο του έργου παραμείνει ως έχει, αν αλλάξει σε μικρό βαθμό ή θα αποφασιστεί κάποια μεγάλη αλλαγή που θα αλλοιώσει σημαντικά το σημερινό του κόστος άρα και τις προσφορές που δόθηκαν βάσει των σημερινών δεδομένων.
Η διάρκεια των εργασιών της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον το έργο προχωρήσει και υπογραφεί μέσα στο 2024, τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει προς το τέλος του 2028.
Σημειώνεται ότι το έργο δημοπρατήθηκε ως δημόσιο, άρα δεν θα έχει διόδια, έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς θα πρόκειται για έναν οδικό άξονα εξαιρετικής σημασίας ο οποίος θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 35.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, βόρεια της Κηφισιάς. Κατά συνέπεια, από την αγορά και το υπουργείο έχει κριθεί ως αναγκαίο για το Λεκανοπέδιο.
Το αντικείμενο του έργου
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς. Αντικείμενο του είναι η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), και αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ. Η ολοκλήρωση με την σύνδεση ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της Σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2χλμ μαζί με την προαίρεση.
Η προαίρεση ύψους 32,53 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που περιλαμβάνεται στο συνολικό κόστος του έργου αφορά στη ολοκλήρωση του Α/Κ Καλυφτάκη. Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- Δυο γέφυρες μήκους περίπου 260 m εκάστη, με πλάτος φορέα ~10 m, όπου διέρχονται οι δυο κατευθυντήριοι κλάδοι του ΑΚ
- Οι προσβάσεις των γεφυρών με κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των απαιτούμενων επιχωμάτων
- Έργα κατασκευής νέων οδικών τμημάτων και κλάδων, που θα υποκαταστήσουν το οδικό δίκτυο του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου
Επίσης, περιλαμβάνονται και όλα τα επιμέρους έργα (οδοστρωσία, ασφαλτικά, αποχετευτικοί τάφροι και αγωγοί, οδοφωτισμός, σήμανση, ασφάλιση κλπ.)
Αναλυτικά τα προς μελέτη και κατασκευή έργα είναι:
(α) Ολοκλήρωση των έργων στον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ
(β) Έργο ανοικτής οδοποιίας από τον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ μέχρι την χ.θ. 0+360 περίπου ( νότιο στόμιο σήραγγας)
(γ) Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 km περίπου).
(δ) Σήραγγα διά της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) (ενδεικτικού μήκους 1,15 km περίπου.)
(ε) Έργο ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover μέχρι την Χ.Θ. 3+700 περίπου, όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του Α/Κ Καλυφτάκη.
(στ)Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή, συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (Σ.Α.Ο.), περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα (Άνω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, δικτύων άρδευσης πρασίνου, κλπ.) έργα περιβάλλοντος, κλπ.
(ζ) Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υπογείων τμημάτων (πυρασφάλειας, πυρόσβεσης, εξαερισμού, ενδεχόμενων φρεατίων αερισμού, οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων κλπ.)
(η) Εργασίες πρασίνου.
(θ) Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά την διάρκεια κατασκευής των έργων.
Επίσης προβλέπεται δικαίωμα Προαίρεσης όπως αναλυτικά περιγράφεται στο άρθρο 11 της διακήρυξης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
- Πιερρακάκης: Το θέμα χρηματοδότησης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας έχει δρομολογηθεί
- Northvolt: Παραιτήθηκε ο CEO Πίτερ Κάρλσον μετά την αίτηση πτώχευσης
- Εθνική Ελλάδας: Με αντίπαλο τη Σκωτία για την άνοδο στη League A του Nations League!
- De Telegraaf: Συνάντηση του επικεφαλής του NATO Μαρκ Ρούτε με τον Ντόναλντ Τραμπ
- Ισπανία: Πρόστιμο 179 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικά» τέλη αποσκευών καμπίνας
- COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της χρηματοδοτικής συμφωνίας για το Κλίμα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις