Επιχειρήσεις

Πως θα εφαρμοστεί το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Η εφαρμογή βρίσκεται σε τελικό στάδιο εγκατάστασης από την ανάδοχο κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή – Indigital και AMCO

Μαζί με το μετρό και τα νέα λεωφορεία πραγματικότητα γίνεται και το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες της συμπρωτεύουσας. Η εφαρμογή μετά τον σχεδιασμό και την παραμετροποίησή της, βρίσκεται σε στάδιο εγκατάστασης από την ανάδοχο κοινοπραξία που αποτελείται από τις εταιρείες Τέρνα ΕνεργειακήIndigital και AMCO.

Η εγκατάσταση του εξοπλισμού προχωρά στις μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης με στόχο να ενταχθεί και το μετρό της πόλης στην πλατφόρμα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ημερομηνία-ορόσημο για την έναρξη λειτουργίας του μετρό, που δόθηκε προ ημερών δια στόματος Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το ενιαίο εισιτήριο παρουσιάστηκε στη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωση του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε.) με θέμα «Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης» τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συγκοινωνιακών φορέων και αυτοδιοικητικών παραγόντων.

Το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα συλλογής κομίστρου περιλαμβάνει τόσο το ηλεκτρονικό εισιτήριο «ThessTicket» όσο και την κάρτα απεριορίστων διαδρομών «ThessCard». Με μπλε χρώμα θα είναι η πλαστική κάρτα, ενώ το χάρτινο εισιτήριο θα είναι λευκό και επαναφορτιζόμενο, δηλαδή θα μπορεί ο επιβάτης να το χρησιμοποιεί μέχρι και για έξι επαναφορτίσεις προϊόντων.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα που θα παρέχονται σχεδιάζονται:

• Το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων εντός 70′

• Το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής)

• Το εισιτήριο 10+1

• Το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης (Αεροδρομίου, Πολιτιστικής Γραμμής, Γραμμών Express)

• Το ημερήσιο εισιτήριο (εκτός των διαδρομών ειδικής χρήσης)

• Το τουριστικό εισιτήριο τριών ημερών (περιλαμβάνει και μία διαδρομή από και προς Αεροδρόμιο)

• Οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαίες, 3μηνιαίες, 6μηνιαίες, ετήσιες

• Λοιπές προσωποποιημένες κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές κλπ)

Γενικότερα τα μέσα μεταφοράς θα εφοδιαστούν με συστήματα τα οποία ενσωματώνουν ολιστική προσέγγιση ψηφιακού μετασχηματισμού στις μετακινήσεις. Στα πλεονεκτήματα της χρήσης του νέου συστήματος, περιλαμβάνονται η δυνατότητα προμήθειας, φόρτισης-επαναφόρτισης καρτών και έξυπνων εισιτηρίων από πολλαπλά δίκτυα, ολοκληρωμένη πλατφόρμα πληροφόρησης του επιβατικού κοινού για την άφιξη δρομολογίων, διαθέσιμα κόμιστρα, καθώς και οι διάφορες δράσεις που θα διοργανώνει ο φορέας λειτουργίας, η βελτίωση στην εκτέλεση των δρομολογίων και η ταχύτερη επιβίβαση των επιβατών με αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών εξόδων του φορέα λειτουργίας (ο φορέας θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τον αριθμό των επιβατών σε κάθε λεωφορείο και μπορεί με αυτόν τον τρόπο να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία των συγκοινωνιών και την αποτελεσματικότητα των δρομολογίων).

Επίσης, όπως ανέφερε η διευθύντρια λειτουργίας του ΟΣΕΘ, κυρία Αικατερίνη Τσαβάλα κατά την παρουσίαση της εφαρμογής, θα συμβάλει στη μείωση στην εισιτηριοδιαφυγής και της λαθρεπιβίβασης, ειδικά στο μετρό, όπου θα υπάρχουν πύλες ελέγχου.

Τα αυτόματα μηχανήματα συλλογής κομίστρου εντός των οχημάτων θα δέχονται μόνο ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω τραπεζικών καρτών ενώ στα υπόλοιπα σημεία πώλησης θα μπορούν να γίνονται επιπλέον και συναλλαγές με κέρματα και χαρτονομίσματα.

Αυτόματοι πωλητές θα υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και σε καίρια σημεία όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο και τερματικοί σταθμοί του μετρό. Επίσης, ετοιμάζεται εφαρμογή και για κινητά τηλέφωνα για την περαιτέρω διευκόλυνση του επιβατικού κοινού ως προς την προμήθεια εισιτηρίου.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu