Επιχειρήσεις

Πώς η Shein “έφαγε” τα Zara και τα H&M και πρωτοστάτησε στη γρήγορη μόδα

Κατάφερε να αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας το 2022

Η Inditex στην οποία ανήκουν τα καταστήματα Zara και τα H&M ανακοινώνουν αυτές τις ημέρες τα αποτελέσματα των πωλήσεών τους όμως δεν θα μπορέσουν να απαντήσουν στο σημαντικότερο ερώτημα των επενδυτών: Πώς δηλαδή, θα καταφέρουν να μην συνθλιβούν από την αναπάντεχη επιτυχία του σημερινού ηγέτη της αγοράς, τη Shein

Η Shein έχει μια τεράστια αποτίμηση και είναι έτοιμη για δημόσια εγγραφή καθώς κατάφερε να αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας το 2022, ξεπερνώντας τα Zara και τα H&M.

Με πωλήσεις σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω του διαδικτύου, ο λιανοπωλητής απέφερε περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια έσοδα το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Coresight.

“Η πραγματική δύναμη της Shein είναι ότι αναγνωρίζει ότι δεν έχει ιδέα τι θέλετε να φορέσετε”, δήλωσε ο Rui Ma, αναλυτής και ιδρυτής του ενημερωτικού δελτίου Tech Buzz China. “… και επιπρόσθετα έχει την ικανότητά να αυξάνει την παραγωγή πολύ γρήγορα”.

Στις 6 Δεκεμβρίου, ο αναλυτής της Deutsche Bank, Adam Cochrane, υποβάθμισε την Inditex και την H&M σε αξιολόγηση “sell”, επικαλούμενος προκλήσεις, όπως ο αποπληθωρισμός των τιμών στον τομέα της ένδυσης και η πίεση από τη Shein και τον ταχέως αναπτυσσόμενο ανταγωνιστή της, την Temu που ανήκει στην PDD.

Reuters Graphics

Σίγουρα, η Shein έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με Zara και H&M, οι οποίες συχνά πιστώνονται με την πρωτοπορία στην ιδέα της αναπαραγωγής των εμφανίσεων της πασαρέλας και της προώθησής τους στους αγοραστές με λιγότερα χρήματα, γνωστή και ως “γρήγορη μόδα”.

Και οι τρεις λιανοπωλητές έχουν αντιμετωπίσει επικρίσεις για υποτιθέμενη κλοπή σχεδίων από άλλες μάρκες. Μια μήνυση τον Ιούλιο για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας ισχυρίστηκε ότι η Shein χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και έναν ιδιόκτητο αλγόριθμο για να αναζητά ιδέες για σχέδια στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα μερικές φορές να υπάρχει άμεση λογοκλοπή.

Αλλά η βασική στρατηγική της Shein, σύμφωνα με τους αναλυτές και τους επενδυτές, είναι να αξιοποιήσει ένα δίκτυο προμηθευτών με έδρα κυρίως την Κίνα, οι οποίοι αντιστρατεύονται τις παραδοσιακές κατασκευαστικές τάσεις δεχόμενοι μικρές αρχικές παραγγελίες και αυξάνοντας την κλίμακα ανάλογα με τη ζήτηση.

Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη αλυσίδα εφοδιασμού επέτρεψε στη Shein να δημιουργήσει ένα θεμελιωδώς διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από τους καθιερωμένους παίκτες γρήγορης μόδας, όπως η Zara και η H&M, οι οποίοι πρωτοστάτησαν σε συντομότερα χρονοδιαγράμματα παραγωγής, αλλά εξακολουθούν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην πρόβλεψη των στυλ που θα αγοράσουν οι αγοραστές.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu