Ο τρόπος και ο βαθμός στον οποίο το μετρό επηρεάζει τις αξίες της τοπικής κτηματαγοράς διαφέρει ανά κλάδο ακινήτων
Πριν λίγες ημέρες παρουσιάστηκε από την εταιρεία μεσιτών Cerved Property Services μια έρευνα για το πως επηρεάστηκαν οι αξίες των ακινήτων της Θεσσαλονίκης από τη λειτουργία του Μετρό.
Στον κλάδο των γραφείων, όπου οι τάσεις είναι ανοδικές την τελευταία διετία για το σύνολο του Δήμου Θεσσαλονίκης, καταγράφηκε συγκριτικά μεγαλύτερη αύξηση στα μισθώματα γραφειακών χώρων του κέντρου και του Βαρδάρη που βρίσκονται σε απόσταση έως 350 μ. από σταθμούς μετρό. Συγκεκριμένα η ποσοστιαία μεταβολή των ακινήτων του δείγματος που πληρούν τα παραπάνω κριτήρια και βρίσκονται επί των οδών Βασιλέως Ηρακλείου, Ερμού, Ίωνος Δραγούμη και Εγνατία για την περίοδο 2020 – 2024 κυμάνθηκε μεταξύ 40% και 58%.
Αντιθέτως στα καταστήματα, η ζώνη επιρροής περιορίζεται στα 250 μ. από τους σταθμούς μετρό και οι αυξήσεις είναι μικρότερης κλίμακας. Παρότι οι ιδιοκτήτες αύξησαν τις ζητούμενες τιμές έως και 50% μόλις άρχισε η λειτουργία του μετρό, η αγορά δεν έχει ανταποκριθεί ακόμα, με αποτέλεσμα να καταγράφονται σήμερα παρά τη λειτουργία του μετρό αρκετά κενά καταστήματα εντός ζώνης επιρροής γύρω από τους σταθμούς Εγνατία, Φλέμινγκ, Ανάληψη και 25ης Μαρτίου. Πλήρης εμπορική ανάπτυξη υπάρχει μόνο στην περίμετρο των 250μ. από το σταθμό Αγίας Σοφίας, η οποία όμως υπήρχε και πριν από τη λειτουργία του μετρό καθότι πρόκειται για μία από τις πλέον εμπορικές περιοχές της πόλης. Σημειώνεται ότι οι βασικές εμπορικές αρτηρίες Τσιμισκή και Μητροπόλεως βρίσκονται σε απόσταση άνω των 500 μ. από τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό, οπότε σύμφωνα με την έρευνα βρίσκονται εκτός ζώνης επιρροής. Οι τάσεις των τιμών στους κεντρικούς αυτούς άξονες της πόλης είναι ανοδικές χωρίς όμως αυτό να οφείλεται στη λειτουργία του μετρό.
Αναφορικά με τα οικιστικά ακίνητα ο δείκτης της CPS, που παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών όλων των περιοχών της χώρας, καταγράφει στη Θεσσαλονίκη ανοδικές τάσεις από το 2018 έως σήμερα. Συγκεκριμένα η αύξηση για την εξεταζόμενη περίοδο 2020 – 2024 για το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ανέρχεται στο 50% ασχέτως αν η περιοχή εξυπηρετείται ή πρόκειται να εξυπηρετηθεί βραχυπρόθεσμα από το μετρό. Όμως η άνοδος αξιών που παρατηρήθηκε στις περιοχές γύρω από τους σταθμούς μετρό Παπάφη, Ευκλείδη, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου για ακίνητα κατασκευής των δεκαετιών 1970 και 1980, όπου εμπίπτει και η πλειονότητα των ακινήτων τους, αγγίζει το 60% ξεπερνώντας το μέσο όρο του πολεοδομικού συγκροτήματος για την ίδια περίοδο.
Αυτό που φαίνεται από την έρευνα είναι ότι ο δήμος Καλαμαριάς που βραχυπρόθεσμα θα εξυπηρετηθεί από το μετρό παρουσιάζει την τελευταία διετία άνοδο τιμών έως και 35%, προμηνύοντας ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις με την έλευση του μετρό στο δήμο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ξεκίνησαν στο Μόναχο οι εργασίες του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Βιοτεχνίας
- Κομισιόν: Εγκαινιάζει το 2ο γύρο αγορών φυσικού αερίου μέσω του AggregateEU
- Μύκονος: Πλούσια η «σοδειά» από τους ελέγχους για αυθαίρετα
- Reuters: Πάνω από 25 δισ. ευρώ θα δαπανήσει σε εξοπλισμούς η Ελλάδα μέχρι το 2036
- Ιατροτεχνολογικά προϊόντα: Έως 5% το rebate στα νοσοκομεία με νέα απόφαση
- Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος: Ο Παναγιώτης Γεροντόπουλος νέος πρόεδρος
- Χατζηδάκης: Αλλάζουν όλα σε δωρεές και ιδρύματα – Οι 5 ρυθμίσεις
- Αγροτικοί δρόμοι: Στις 1.039 οι αιτήσεις δήμων ύψους 575 εκατ. ευρώ, στα 65εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις