Η πρακτική των εταιρειών να αυξάνουν τις τιμές των διαφόρων υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο καταγγέλλεται από καταναλωτές και έχει τεθεί υπό έλεγχο απο τις αρχές ορισμένων χωρών της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τις τελευταίες ημέρες, έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον της διεθνούς επικαιρότητας, η πρακτική της αμερικανικής εταιρείας Ticketmaster (έχει θυγατρική και στην Ελλάδα), καθώς αυξάνει σε πραγματικό χρόνο, την τιμή των εισιτηρίων των συναυλιών με βάση τη ζήτηση, ακόμα κι αν ο χρήστης έχει επιλέξει το εισιτήριο στο καλάθι των αγορών του.
Η Ticketmaster είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης εισιτηρίων για εκδηλώσεις παγκοσμίως. Είναι ανταγωνίστρια της more.com και έχει κάνει πιο έντονη την παρουσία της στην Ελλάδα, υποσχόμενη αυξανόμενα έσοδα στους πελάτες της. Ηδη στη χώρα μας συνεργάζεται μεταξύ άλλων με αθλητικές ομάδες όπως ο Παναθηναϊκός, ο Ολυμπιακός και ο ΠΑΟΚ, καθώς και άλλους συλλόγους ποδοσφαίρου και μπάσκετ [ποδόσφαιρο: ΑΕΚ, Πανιώνιος, ΟΦΗ, Καλλιθέα, Λεβαδειακός, Καβάλα, Παναχαϊκή| Μπάσκετ: Ηρακλής, Πανσερραϊκός, Προμηθέας].
Η υπόθεση ξεκίνησε μετά από καταγγελίες που έγιναν για τις συναυλίες των Oasis στο Ηνωμένο Βασίλειο, με αφορμή την επανένωση του συγκροτήματος. Η Βρετανική Εποπτική Αρχή Ανταγωνισμού ξεκίνησε έρευνα σχετικά με την τιμολόγηση των εισιτηρίων αυτών, ενώ η υπόθεση εξετάζεται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Φαίνεται πως η αμερικανική εταιρεία ενδέχεται να παραβιάζει τους νόμους περί τιμολόγησης σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρώπη, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές των εισιτηρίων για τις συναυλίες των Oasis αυξήθηκαν από τα 160 ευρώ στα 415 ευρώ, χωρίς να προσφέρεται πρόσθετη αξία στους καταναλωτές.
Οι αγοραστές ανακάλυψαν ότι το κόστος εισιτηρίου για τους Oasis είχε αυξηθεί μόλις έφτασαν στο ηλεκτρονικό ταμείο, αφού πέρασαν αρκετές ώρες σε διαδικτυακές ουρές.
Η Ticketmaster υπερασπίστηκε την πρακτική της «δυναμικής τιμολόγησης», συγκρίνοντάς τη με αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία, όπου οι τιμές προσαρμόζονται ανάλογα με τη ζήτηση.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι τελικές τιμές καθορίζονται από τους καλλιτέχνες και τους μάνατζέρ τους. Ωστόσο, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) δήλωσε την Τρίτη (3/9) ότι «επανεξετάζει επειγόντως» τη χρήση της δυναμικής τιμολόγησης, αφού οι φανς των Oasis επέκριναν τον «σκανδαλώδη» πληθωρισμό του κόστους των εισιτηρίων.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαίωσε ότι εξετάζει τη χρήση δυναμικής τιμολόγησης για τα εισιτήρια συναυλιών εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών μεταξύ των ευρωβουλευτών στις Βρυξέλλες.
Ο εκπρόσωπος είπε ότι αν και η ίδια η πρακτική μπορεί να μην είναι παράνομη, αλλά ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε θα μπορούσε να παραβιάσει τις οδηγίες της ΕΕ – όπως π.χ. εάν η τιμή ενός προϊόντος αφού ο καταναλωτής έχει τοποθετήσει το εισιτήριο στο διαδικτυακό του καλάθι.
Η περίπτωση της αεροπορικής εταιρείας Aegean Air (Αεροπορία Αιγαίου)
Το screenshot παρουσιάζει ένα δείγμα μιας τεράστιας μεταβολής τιμής σε εισιτήριο μιας συγκεκριμένης πτήσης (ίδια πτήση, ίδια ώρα ίδιος προορισμός) της εταιρεία Aegean Air, δίχως κάτι τέτοιο να τεκμηριώνεται από την πλευρά της εταιρείας. Στην Ελλάδα, πολλοί από εμάς έχουμε παρατηρήσει ένα φαινόμενο που προκαλεί σύγχυση, όταν προσπαθούμε να κλείσουμε αεροπορικά εισιτήρια με την Aegean Airlines (Αεροπορία Αιγαίου), τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας αποκαλούμενη και ως «Εθνικό Αερομεταφορέα». Συγκεκριμένα, η τιμή ενός εισιτηρίου για μια συγκεκριμένη πτήση μπορεί να αλλάξει πολλές φορές μέσα σε λίγα λεπτά, χωρίς προφανή λόγο και χωρίς την παραμικρή εξήγηση από την εταιρεία.
Αυτές οι διακυμάνσεις φαίνονται να δικαιολογούνται ούτε από τη ζήτηση, ούτε από κάποιο εξωγενές γεγονός, όπως η απότομη αύξηση της διεθνούς τιμής των καυσίμων ή μια κρίση που επηρεάζει εκείνη την ώρα την αγορά την αγορά του εισιτηρίου.
Εκτός από τη ζήτηση, η τιμή επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την διαθεσιμότητα των θέσεων, η οποία παραδόξως και αυτή μεταβάλλεται αντιστρόφως ανάλογα με τη ζήτηση μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ένα παράδειγμα είναι όταν προσπαθείς να κλείσεις εισιτήριο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Aegean, και εμφανίζεται μήνυμα που αναφέρει ότι απομένει μόνο μία διαθέσιμη θέση. Ωστόσο, αν ανανεώσεις τη σελίδα ή εισέλθεις από διαφορετικό πρόγραμμα περιήγησης λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, συχνά οι περιορισμένες διαθέσιμες θέσεις εμφανίζονται αυξημένες, δημιουργώντας αμφιβολίες για την αξιοπιστία της αρχικής πληροφορίας.
Το επόμενο διάστημα, το Financial Report θα επικοινωνήσει με την Aegean Airlines και το Υπουργείο Ανάπτυξης προσκομίζοντας συγκεκριμένα στοιχεία από την ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρείας, που παρουσιάζουν τεράστιες διακυμάνσεις, για να διερευνήσει εάν αυτές οι πρακτικές είναι σύμφωνες με τους κανονισμούς ή αν υπάρχει παραβίαση των κανόνων τιμολόγησης εις βάρος του καταναλωτή.
Χρήστος Ιωάννου
[email protected]
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- MicroSmart ΑΕ – Μικροπιστώσεις: Πιστοποιημένη με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Δεοντολογίας
- ΜΕΤΚΑ: Ζήτησε και πήρε παράταση 18 μηνών για την «Παράκαμψη της Χαλκίδας» των 210 εκατ. ευρώ
- Μήνυση Λινού σε Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση
- Απεργούν οι εργαζόμενοι σε καζίνο στο …Las Vegas
- Βουλή: Και επίσημα αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές
- Βρετανία: Πτώση 0,7% στις λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο 2024
- Γερμανία: Οριακή ανάπτυξη 0,1% στο γ’ τρίμηνο 2024
- Σπαρτιάτες: Νέα διακοπή στην δίκη για εξαπάτηση των εκλογέων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις