Πρόσωπα

Πλάτων Μαρλαφέκας (λουξ): Οι εκτιμήσεις για τον τζίρο του 2024, τα νέα λανσαρίσματα του 2025 και η έκπληξη που ήρθε από το λεμόνι

O Αντιπρόεδρος της λουξ Μαρλαφέκας, Πλάτων Μαρλαφέκας

Η εταιρεία συμπληρώνει τα 75 χρόνια διαδρομής το 2025

Μια θετική, στο σύνολό της, χρονιά αναμένει η πατρινή εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών λουξ Μαρλαφέκας, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις που διατύπωσε ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας Πλάτων Μαρλαφέκας στο Financial Report, το 2024 αναμένεται να κλείσει με αύξηση κύκλου εργασιών κοντά στο 12% σε σχέση με το 2023, γεγονός το οποίο μεταφράζεται γύρω στα 40 εκατ. ευρώ.

Αυτό αποδίδεται τόσο στις καιρικές συνθήκες, όσο και σε μια στροφή του κοινού προς τα φυσικά αναψυκτικά, η οποία, κατά τον ίδιο, θα εξακολουθήσει και την επόμενη χρονιά.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Μαρλαφέκας εμφανίστηκε αισιόδοξος σε σχέση με τα έξοδα ενέργειας, μεταφορών κλπ, για τα οποία θεωρεί ότι, ήδη, από το 2024, έχει επέλθει μια σχετική διόρθωση.

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, επίσης η τρέχουσα χρονιά θα αγγίξει έναν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, ο οποίος έρχεται τόσο από χώρες όπου βρίσκονται ομογενείς όπως Καναδάς, Αυστραλία, Γερμανία, αλλά και από χώρες έκπληξη όπως η Σιγκαπούρη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η εταιρεία στην παρούσα φάση εξάγει σε πάνω από 25 χώρες, ανάμεσα στις οποίες οι ΗΠΑ, η Τσεχία, η Αλβανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νέα Ζηλανδία και αλλού.

Σε ερώτηση, δε, του Financial Report σχετικά με το προϊόν αυτό που ξεχώρισε το 2024, σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, ήταν η ‘’λεμονάδα’’, ένα αναψυκτικό, το οποίο τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά ανάμεσα σε αυτά που προτιμά το κοινό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, με διψήφια αύξηση θα κλείσει και η εταιρεία εμφιαλωμένου νερού Δίρφυς, στην οποία η λουξ έχει το 42,34% από το 2022, με τον ίδιο να τονίζει ότι αναμένονται επενδύσεις στον κλάδο αυτόν τα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρίας το 2023 ανήλθε σε 10,6 εκατ. € σημειώνοντας ανάπτυξη 19% σε σχέση με το 2022. Επιπλέον το EBITDA ανήλθε σε 1,1 εκατ. € παρουσιάζοντας οριακή κερδοφορία.

Χρονιά για νέα λανσαρίσματα η επόμενη

Λίγες ημέρες πριν την εκπνοή του 2024, και με την εταιρεία το 2025 να συμπληρώνει τα 75 χρόνια λειτουργίας, καθώς ξεκίνησε τη διαδρομή της στην Πάτρα το 1950, από τη λουξ Μαρλαφέκας υπάρχουν ήδη σχέδια για ανανέωση συσκευασιών και καινούργια λανσαρίσματα μέσα στη νέα χρονιά.

Κατά όσα τόνισε στο Financial Report ο κ. Μαρλαφέκας θα δοθεί έμφαση στα αναψυκτικά τύπου cola και μάλιστα στην υγιεινή τους εκδοχή. Αυτό σημαίνει ότι στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και στη Horeca, θα λανσαριστεί, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, νέα συσκευασία της Lux cola, ενώ παράλληλα θα κυκλοφορήσει και καινούργια γεύση, αυτή με μηδέν ζάχαρη (τύπου Zero).

Την ίδια στιγμή, θα υπάρξουν νέες συσκευασίες και, πιθανότατα καινούργιες γεύσεις και στα mixers που κυκλοφορεί η εταιρεία, κάτι που θα συμβεί μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2025.

Στην αναμονή για επενδύσεις το 2025

Aυτό που είναι ακόμα σε εκκρεμότητα είναι ο σχεδιασμός για νέες επενδύσεις, δεδομένου ότι τα τελευταία πενταετία η εταιρεία είχε προβεί σε τμηματικές επενδύσεις, τόσο στις μονάδες της, όσο και στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης για νέες κυκλοφορίες. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρλαφέκας «δεν υπάρχουν προγραμματισμένες επενδύσεις, όμως θα προχωρούμε σε μικρές επενδυτικές ενέργειες όπου θεωρήσουμε ότι χρειάζεται μέσα στη χρονιά».

Στην παρούσα φάση, η Λουξ διαθέτει τρεις ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής, στις οποίες κατά καιρούς προστίθεται νέος εξοπλισμός και βρίσκονται όλες στην Πελοπόννησο. Η πρώτη μονάδα της είναι το εργοστάσιο παραγωγής στο Κεφαλόβρυσο Αχαΐας, η οποία αποτελεί και το βασικό εργοστάσιο παραγωγής.

Η δεύτερη μονάδα είναι το κέντρο διανομής, που βρίσκεται στην δημοτική κοινότητα Σαραβαλίου Πατρέων, ενώ η τρίτη μονάδα είναι οι εγκαταστάσεις παραγωγής συσκευασιών, τύπου PET, η οποία βρίσκεται στο Αίγιο.

Σε αυτές θα πρέπει να προστεθεί και μια ακόμα μονάδα, ένα κέντρο logistics στο Κορωπί Αττικής. το οποίο είναι σε λειτουργία πάνω από 15 χρόνια και δημιουργήθηκε προκειμένου να μειωθούν τα κόστη μεταφοράς και παράδοσης, κυρίως για τη Horeca στην περιοχή της Αττικής.

Εξάλλου, εδώ και τέσσερα χρόνια, η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην Αθήνα, από την Πάτρα όπου βρίσκονταν τα προηγούμενα χρόνια.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu