Επιχειρήσεις

Πλαίσιο: Αύξηση τζίρου 7,8% αλλά μειωμένα κέρδη – Επενδύσεις στην ενέργεια και επιμονή στο πολυκαναλικό μοντέλο

Ο CEO της Πλαίσιο, Κωνσταντίνος Γεράρδος

Τί ρόλο έπαιξε την προηγούμενη χρονιά το πρόγραμμα ''Ανακυκλώνω-Αλλάζω συσκευή''

Με  αύξηση του κύκλου εργασιών 7,8% έκλεισε το 2023 για την Πλαίσιο Computers. Η αύξηση είναι πάνω από μέσο όρο του πληθωρισμού που το 2023 διαμορφώθηκε στο 3,5% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Τη συγκεκριμένη χρονιά η Πλαίσιο, στην οποία διευθύνων σύμβουλος είναι ο Κωνσταντίνος Γεράρδος, γιός του ιδρυτή Γιώργου Γεράρδου, αποχώρησε από Χρηματιστήριο Αθηνών, μετά από 24 έτη παρουσίας σε αυτό.

Σύμφωνα με τις οικονομικες καταστάσεις της εταιρείας ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 468,778 εκατ. ευρώ έναντι 434,681 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 7,8%. Τα κέρδη μετά τη φορολογία του ομίλου και της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 4,455 εκατ. ευρώ και 4,797 εκατ. ευρώ μειωμένα 12% και 10,3% αντίστοιχα.

Στην εταιρεία εργάζονται 1.531 άτομα, από 1.460 στο τέλος του 2022, από τα οποία πάνω από το 50% είναι κάτω των 30 ετών.

Στην παρούσα φάση, η μητρική εταιρεία διαθέτει 24 καταστήματα καταστήματα μόνο στην Ελλάδα. Η θυγατρική Plaisio Computers JSC διαθέτει κατάστημα στη Σόφια Βουλγαρίας.

Κατά όσα τονίζονται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας «σε μία δύσκολη για την οικονομία περίοδο, ο όμιλος πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων συνεχίζοντας την αδιάκοπη αναπτυξιακή του πορεία, καταγράφοντας σχεδόν 50% αύξηση πωλήσεων την τελευταία 5ετία».

Επίσης, από τη διοίκηση γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο πρόγραμμα ‘’Ανακυκλώνω-Αλλάζω συσκευή’’ και το πως αυτό συνετέλεσε στις πωλήσεις: «Οι πωλήσεις τόσο της χρήσης 2023 όσο και του 2022 έχουν επηρεαστεί από το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή». Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε κατά 8,2%, ποσοστό οριακά υψηλότερο από αυτό της αύξησης των πωλήσεων, με αποτέλεσμα, το μικτό κέρδος του ομίλου να ανέλθει σε 81,508 εκατ. ευρώ (αύξηση 6,2%) έναντι 76,739 εκατ. ευρώ το 2022».

Το νέο κατάστημα στο Ηράκλειο και το τέλος στο Athens Heart

Η Κρήτη εν γένει είναι μια αγορά που ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Πλαίσιο και μάλιστα η εταιρεία τον Μάϊο του 2023 προχώρησε σε άνοιγμα νέου τριώροφου καταστήματος στο Ηράκλειο Κρήτης συνολικής επιφάνειας 2.100 τετραγωνικών μέτρων, προσφέροντας την πλήρη προϊοντική γκάμα, από προϊόντα τεχνολογίας και ήδη χαρτοπωλείου μέχρι μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές. Είναι το δεύτερο κατάστημα στο Ηράκλειο και το τρίτο στην Κρήτη, καθώς από το 2018 διατηρεί σημείο πώλησης και στα Χανιά.

To κατάστημα Πλαίσιο στο Ηράκλειο

Σημαντική, εξάλλου, αλλαγή στο δίκτυο καταστημάτων ήταν το γεγονός ότι η εταιρεία προχώρησε κατά τη διάρκεια της χρήσης του 2023 στη παύση λειτουργίας του καταστήματος που διατηρούσε στο εμπορικό κέντρο Athens Heart ως συνέπεια της απόφασης της εταιρείας διαχείρισης του Athens Heart να διακόψει τη λειτουργία του.

Τρεις πυλώνες για να παραμείνει «αμιγώς ελληνική εταιρεία»

Κατά τη διοίκηση του Πλαίσιο είναι το «πρωτοποριακό επιχειρηματικό του μοντέλο του επέτρεψε να παραμείνει μία αμιγώς ελληνική εταιρεία με διεθνή παρουσία. Με επίκεντρο τον πελάτη και την εταιρική του κουλτούρα που χαρακτηρίζεται από το πάθος για την τεχνολογία, την ευελιξία, τις στρατηγικές επενδύσεις και την πρωτοποριακή σκέψη, δημιουργεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα, που εξασφαλίζει επιχειρηματική αριστεία και δημιουργεί αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη». Σε αυτό το πλαίσιο, από την εταιρεία τονίζεται ότι προκειμένου να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, δεν αρκείται στη λογική της απλής αλυσίδας λιανικών πωλήσεων, αλλά εξελίσσει συνεχώς το επιχειρηματικό του μοντέλο που διακρίνεται ως: Πολυκαναλικό (omni channel) γιατί αξιοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα επικοινωνίας με τους καταναλωτές, πολυ-πελατειακό γιατί απευθύνεται σε όλους τους καταναλωτές, καθώς πολυπροϊοντικό γιατί διαθέτει ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Η ανάπτυξη του B2B με πάνω από τις μισές πωλήσεις να γίνονται από επαγγελματίες

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι στην Πλαίσιο δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις πωλήσεις σε επαγγελματίες, έχοντας τα τελευταία χρόνια και ειδικό τμήμα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων Β2Β. Σύμφωνα με όσα τονίζονται από τη διοίκηση, οι Β2Β πωλήσεις αντιπροσωπεύουν το 52,3% επί των πωλήσεων του ομίλου. Οι εταιρικοί πελάτες απολαμβάνουν επιπλέον εξατομικευμένες υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται μέσω της εφαρμογής (plaisiopro.gr).

Κατά όσα αναφέρονται από την εταιρεία, το ειδικό τμήμα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων B2B στελεχώνεται από μία ομάδα 300 συνεργατών, η οποία καταγράφει και διερευνά τις ανάγκες τους και προτείνει τις κατάλληλες λύσεις.

Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι το 2022, η εταιρεία είχε προχωρήσει στη δημιουργία εργαλείου μέτρησης της ικανοποίησης των πελατών “e-satisfaction tool”, μέσω του οποίου αποστέλλεται στοχευμένη έρευνα, τόσο κατά το στάδιο αγοράς των προϊόντων, όσο κατά την παραλαβή του από τον πελάτη.

Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών

Κατά όσα τονίζονται στις οικονομικές καταστάσεις, η ενέργεια είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα καθώς ο όμιλος παρακολουθεί συστηματικά την κατανάλωση ενέργειας στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις και αναζητά ευκαιρίες βελτίωσης της ενεργειακής της αποδοτικότητας όπου αυτό είναι εφικτό. Η συνολική ενέργεια που καταναλώθηκε στον όμιλο το 2023 ήταν 42,530 TJ, αποτελούμενη από 6,4 % θερμική ενέργεια και 93,6 % ηλεκτρική ενέργεια. Μάλιστα, με στόχο να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα προχώρησε στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στην οροφή του κτιρίου της Μαγούλας, επένδυση ύψους 429 χιλ. €.

Επιπρόσθετα, μέσω προγράμματος συμψηφισμού (net metering), ο όμιλος καταναλώνει ενέργεια 1.040,50 MWh από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ η υπολειπόμενη ενέργεια διανέμεται στο Δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ. Μέσω της συγκεκριμένης ενέργειας, ο όμιλος συνέβαλε στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και στη μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία απαλλαγμένη από εκπομπές άνθρακα.
Επίσης, η Πλαίσιο διαθέτει συνολικά 22 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκ των οποίων οι δεκαπέντε βρίσκονται στην κεντρική της εγκατάσταση στη Μαγούλα, ενώ οι υπόλοιποι είναι κατανεμημένοι στα μεγαλύτερα καταστήματα της που έχουν πρόσβαση στους πιο κεντρικούς οδικούς άξονες του αστικού ιστού. Στους σταθμούς αυτούς, οι πελάτες μπορούν να φορτίζουν δωρεάν τα αυτοκίνητά τους κατά τις ώρες λειτουργίας αυτών, με την Πλαίσιο να αποτελεί τον πρώτο non-food retailer που υποδέχτηκε αυτή την τεχνολογία στα καταστήματά της.

Μ.Μπακ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu