Επιχειρήσεις

«Πικραίνουν» οι σοκολάτες: Σε υψηλά 46 ετών οι τιμές του κακάο

Ο κλάδος απολάμβανε μεγάλα κέρδη τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς η ζήτηση για σοκολάτα διατηρήθηκε παρά τις αυξήσεις των τιμών, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι οι όγκοι μειώνονται τώρα

Οι τιμές του κακάο έφθασαν στα υψηλά 46 ετών και οι τιμές της ζάχαρης πλησιάζουν προς το μέγιστο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας. Οι κορυφαίοι παραγωγοί κακάο όπως είναι η Ακτή Ελεφαντοστού και η Γκάνα αντιμετώπισαν ξηρασία, υπερβολικές βροχές και ασθένειες τα τελευταία δύο χρόνια. Παράγουν τα δύο τρίτα του παγκόσμιου κακάο και οι κυβερνήσεις τους αγωνίζονται να βοηθήσουν τους αγρότες να αντιμετωπίσουν τις κλιματικές συνθήκες.

Στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική οι καταναλωτές  έχουν ήδη δει αυξήσεις τιμών περίπου 20% τα τελευταία δύο χρόνια και αρχίζουν να μειώνουν την ποσότητα σοκολάτας που αγοράζουν, σύμφωνα με στοιχεία που αντλήθηκαν για το Reuters από τους ερευνητές αγοράς Nielsen.

Η εταιρεία Cadbury Mondelez αναμένει ότι ο πληθωρισμός στο κακάο και τη ζάχαρη θα συνεχιστεί.

«Η αύξηση της ζάχαρης και του κακάο συγκεκριμένα είναι σημαντική», δήλωσε τον Ιούλιο ο οικονομικός διευθυντής της Mondelez, Luca Zaramella. «Μιλάμε πιθανότατα για +30% αν κοιτάξετε τους τελευταίους 12 μήνες, ή ακόμη περισσότερο, ιδιαίτερα στο κακάο».

Οι εταιρείες που παρασκευάζουν σοκολατοειδή βασίζονται στην παραδοσιακή ανθεκτικότητα του προϊόντος τους στις αυξήσεις των τιμών. Η Mondelez αύξησε τις ετήσιες προβλέψεις για την αύξηση των εσόδων της τον περασμένο μήνα, ενώ η Hershey αύξησε την πρόβλεψη για τα κέρδη της.

«Τώρα που η τιμολόγηση είναι 100% εξασφαλισμένη, αναμένουμε αύξηση όγκου και εσόδων, καθώς και βελτίωση του περιθωρίου για την Ευρώπη», είπε ο Zaramella.

Ωστόσο, η αύξηση του όγκου πωλήσεων σοκολάτας της Mondelez έχει αποδυναμωθεί σημαντικά φέτος – από 14,8% τις 4 εβδομάδες έως τις 25 Φεβρουαρίου σε 3,2% τις 4 εβδομάδες έως τις 15 Ιουλίου σε ετήσια βάση – παρόλο που διατήρησε τις αυξήσεις των τιμών της σε χαμηλά διψήφια νούμερα, σύμφωνα με ανάλυση Bernstein των στοιχείων της Nielsen που είδε το Reuters.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι όγκοι πωλήσεων της Hershey μειώθηκαν ολοένα και περισσότερο κατά τη διάρκεια της περιόδου καθώς η εταιρεία αύξησε τις τιμές.

Ο όμιλος  Barry Callebaut, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σοκολάτας στον κόσμο που προμηθεύει τις περισσότερες μεγάλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της Nestle, δεν αναμένει αύξηση του όγκου των πωλήσεων εφέτος. Ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι οι όγκοι μειώθηκαν 2,7% το εννεάμηνο που έληξε στις 31 Μαΐου.

Στο μεταξύ, η σοκολάτα «ιδιωτικής ετικέτας» σε χαμηλότερη τιμή συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς.

Στις ΗΠΑ, οι όγκοι πωλήσεων ιδιωτικών ετικετών αυξήθηκαν σχεδόν κατά 9% το έτος έως τα μέσα Ιουνίου, παρά τις σχεδόν διψήφιες αυξήσεις των τιμών, δείχνουν τα στοιχεία της IRI.

Οι ήδη ανακοινωθείσες αυξήσεις τιμών της Hershey για το υπόλοιπο του 2023 είναι σε «υψηλά μονοψήφια ποσοστά», ενώ αυτές για το επόμενο έτος είναι «σε χαμηλά μονοψήφα», δήλωσε ο CEO Michele Buck τον Ιούλιο.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu