Δια Χειρός

Περί ψηφιακών δεξιοτήτων & διδασκαλίας ηλεκτρονικών υπολογιστών

Το  αντικείμενο της πληροφορικής πρέπει να διακριθεί σε δυο κατηγορίες :

α) Καλλιέργεια Ψηφιακών δεξιοτήτων (δηλαδή χρήση εφαρμογών και συνολικά των νέων ψηφιακών τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής)

β) Βασικές Γνώσεις σε σχέση με την Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Σήμερα η κατάσταση στο Γυμνάσιο έχει ως εξής ως προς τις ώρες και ύλη διδασκαλίας:

Α΄ Γυμνασίου 2 ώρες (αυξήθηκε η διδασκαλία κατά μια ώρα φέτος)

Β΄ Γυμνασίου 1 ώρα

Γ΄ Γυμνασίου 1 ώρα 

Εκκρεμεί η καθιέρωση του πιστοποιητικού πληροφορικής που θεωρητικά έπρεπε να δίνεται με το τέλος της Γ΄ Γυμνασίου και μετά από εξετάσεις(που όμως προϋποθέτει επιπλέον  ώρες διδασκαλίας, δηλαδή τουλάχιστον 2 ώρες σε κάθε τάξη στο Γυμνάσιο) https://kpp.cti.gr/kpp/to-ergo .  Με αυτό θα πιστοποιούνται ψηφιακές δεξιότητες.

Σαφέστατα το πρόγραμμα σπουδών αυτή την στιγμή γέρνει περισσότερο προς το σκέλος (α) δηλαδή στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επίσης το σχολικό βιβλίο είναι παλιό (έχει γραφτεί πριν από το 2010)


Στο Λύκειο έγιναν αλλαγές προς την σωστή κατεύθυνση 

2 ώρες στην Α΄ Λύκειο που όμως δεν προσανατολίζουν σε ένα πιο στιβαρό μάθημα πληροφορικής (πχ λείπουν τα μαθηματικά που σχετίζονται με την πληροφορική)

2 ώρες στην Β Λυκείου με ένα πιο καλά προσανατολισμένο μάθημα προς την Επιστήμη των Υπολογιστών

και στην Γ Λυκείου υπάρχει το βασικό πρόβλημα όπου στην Θετική Κατεύθυνση ΔΕΝ ΔΙΔΆΣΚΕΤΑΙ.Aπό την άλλη διδάσκεται στην Οικονομική Κατεύθυνση πράγμα που θεωρώ σωστό ειδικά με τους μετασχηματισμούς που συμβαίνουν στον Οικονομικό τομέα και στις Επιχειρήσεις.

Το να μην διδάσκεται στην Θετική Κατεύθυνση έχει σαν αποτέλεσμα κάποιος μαθητής που μπαίνει σε σχολές Πολυτεχνικές (πχ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών), Επιστήμης Η/Υ, Πληροφορικής κλπ ΝΑ ΜΗΝ έχει διδαχθεί το μάθημα. 

Υπήρχε μια πρόταση στην Θετική Κατεύθυνση οι μαθητές να μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα στην Πληροφορική ή την Χημεία ανάλογα με την σχολή που θέλουν να περάσουν που ήταν λογική αλλά δεν υιοθετήθηκε.

Το πρακτικό αποτέλεσμα της σημερινής κατάστασης είναι οι μαθητές να μην μπορούν να παρακολουθήσουν την υπερεντατική διδασκαλία του αντικειμένου ειδικά στο Πολυτεχνείο. Δηλαδή η ύλη που υπάρχει και διδάσκεται στην Οικονομική Κατεύθυνση σε ένα έτος  θεωρείται δεδομένη και καλύπτεται στο Πολυτεχνείο και στις Πανεπιστημιακές σχολές μέσα σε 3-4 εβδομάδες.

Δεν είναι τυχαίο ότι σπουδές πέντε (5) ετών στο ΕΜΠ στη πράξη καταλήγουν να χρειάζονται 7,5 χρόνια κατά μέσο όρο, ενώ έχουν κατά κανόνα  τους άριστους μαθητές  της Ελλάδος σε αυτό το έντονα επιθυμητό τμήμα με την υψηλότερη βαθμολογία χωρίς να λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα τόσα χρόνια, ούτε από τους καθηγητές ούτε προτάσεις από τους φοιτητές. Χωρίς να είναι η πληροφορική ο μόνος λόγος αυτής της απαράδεκτης καθυστέρησης περάτωσης των σπουδών, είναι ένας σημαντικός παράγοντας.

Το πιο περίεργο πάντως είναι ότι στη κατεξοχήν Σχολή που διδάσκεται και διακονείται η πληροφορική δηλαδή στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, δεν εξετάζεται το μάθημα πληροφορικής στις εισαγωγικές εξετάσεις ενώ εξετάζονται στο μάθημα πληροφορικής οι υποψήφιοι οικονομικών σχολών.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι σπουδές στη Ελλάδα σε αυτή τη Σχολή να διαρκούν 3 ½ χρόνια περισσότερο από την υπόλοιπη Ευρώπη και 2 ½ χρόνια από τις ΗΠΑ. Έτσι χάνονται άσκοπα και σπαταλούνται πολύτιμα χρόνια παραγωγικής εργασίας .

Το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ας διορθώσουν έγκαιρα αυτό το λάθος προκειμένου να συμβάλλουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Χώρας  με εγχώριους πόρους.

Σήμερα εάν ένας μαθητής διακριθεί σε ολυμπιάδα πληροφορικής δεν θα πάρει bonusγια την Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών , διότι δεν θα εξετασθεί στο μάθημα πληροφορικής κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις, ενώ θα γίνει δεκτός με ενθουσιασμό από το εξωτερικό.

 

Αλέξανδρος Μωραϊτάκης

Πρόεδρος NUNTIUS ΑΧΕΠΕΥ

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu