Επιχειρήσεις

PepsiCo Hellas: Ο μεγαλύτερος αγοραστής πατάτας στην Ελλάδα επαναφέρει και την παραγωγή μπουκαλιών Pet στη χώρα

Tο εργοστάσιο της NU Aqua στο Λουτράκι

Δεν την συμφέρει να εισάγει τα προϊόντα της από τη Ρουμανία λόγω υψηλού κόστους μεταφοράς

Ολική επαναφορά επί ελληνικού εδάφους θα κάνει η PepsiCo Hellas από τον ερχόμενο Δεκέμβριο, καθώς ξεκινά μέσω του εργοστασίου της NU Aqua, εκ νέου στην Ελλάδα την παραγωγή του 60% των μπουκαλιών της σε φιάλη, PET. Μέχρι τώρα η παραγωγή και μεταφορά των αναψυκτικών του brand γίνονταν από τη Ρουμανία, στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, κάτι που πλέον αποδεικνύεται καθόλου συμφέρον, καθώς τα κόστη των μεταφορών έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια ενώ είναι δύσκολο, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, να βρεθούν και οδηγοί για να κάνουν τόσο μεγάλες διαδρομές.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει επίσημα μέσα στον Δεκέμβριο και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δεν θα υπάρξει αύξηση προσωπικού, τουλάχιστον προς το παρόν, καθώς η εταιρεία θα στηριχθεί στο ήδη υπάρχον εργατικό δυναμικό.

Σύμφωνα με όsα ανέφερε σε δημοσιογραφική εκδήλωση η εδώ και ένα χρόνο Managing Director της εταιρείας Inka Dengel,πρόκειται για μια απόφαση που μας κάνει χαρούμενους, αυτή η επιστροφή, ακόμα και αν δεν γίνεται σε δικό μας εργοστάσιο” κάτι το οποίο απέκλεισε να συμβεί, τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια. ”Είναι μια συμφωνία η οποία θα ισχύσει καταρχάς μέχρι το 2026, με διάθεση ήδη και από τις δύο πλευρές για ανανέωση». Την ίδια στιγμή συνεχίζει και η συνεργασία με την εταιρεία αναψυκτικών ΕΨΑ για την παραγωγή αναψυκτικών ΗΒΗ με την παραγωγή των κουτιών αλουμινίου στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στο Βόλο, ήδη, από τον Μάρτιο του 2023.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η PepsiCo διαθέτει δύο κύριους κλάδους, των σνακ και των αναψυκτικών, οι οποίοι και οι δύο κατέγραψαν άνοδο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα πατάτας, υπήρξε ανάπτυξη το 2023 που άγγιξε το 23%, ενώ στα Doritos, η άνοδος ήταν 20%.

Την ίδια ώρα στην πολυεθνική επικρατεί ικανοποίηση σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2023 σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, καθώς υπήρξε, όπως τόνισε ο CFO Θανάσης Καρακάσης επιστροφή στην κερδοφορία, ενώ ο κύκλος εργασιών έκλεισε με 238 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 18% σε σχέση με το 2022, ενώ θετική εκτίμηση υπάρχει και για τα αποτελέσματα του 2024. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στην τρέχουσα χρονιά δεν έγιναν ανατιμήσεις προϊόντων κάτι το οποίο είχε γίνει το 2023, χωρίς να προσδιορίζεται το ποσοστό της αύξησης, ενώ κατά όσα τονίστηκαν από τα στελέχη της εταιρείας, δεν υπάρχει ακόμα πλάνο για το αν θα πραγματοποιηθούν κινήσεις αυξήσεων στις τιμές το 2025, κάτι το οποίο θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο μεγαλύτερος αγοραστής πατάτας στην Ελλάδα

Ενδιαφέρον, εξάλλου, στοιχείο είναι ότι η εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιήσει εμπορικά στοιχεία τα οποία την φέρνουν πιο κοντά στην ελληνική πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό ότι ετησίως για τα πατατάκια Lay’s, χρειάζονται 33.00ο τόνους πατάτας, τους οποίους σε σημαντικό βαθμό, γύρω στους 22.000, προμηθεύεται από Έλληνες παραγωγούς, με κύριο τον Χρηστίδη από την Πτολεμαΐδα, αλλά και από παραγωγούς στην Πελοπόννησο.

Πρόκειται για το 60% της ποσότητας πατάτας που χρησιμοποιείται ετησίως και δεν είναι εξ ολοκλήρου από την Ελλάδα, καθώς δεν επαρκούν οι ποσότητες που μπορούν να δώσουν οι εγχώριοι παραγωγοί. Το ίδιο γίνεται και σε άλλα προϊόντα όπως ταινίες, χάρτινα κουτιά κλπ, τα οποία γίνεται προσπάθεια για προμήθεια τους από Έλληνες κατασκευαστές και παραγωγούς.

Το σχέδιο για τη Horeca

Το υπόλοιπο του 2024 αλλά και η επόμενη διετία θα είναι αφιερωμένα στην ανάπτυξη της Horeca, καθώς η PepsiCo Hellas διαθέτει ένα χαμηλό ποσοστό, περίπου στο 5%,με τον βασικό της ανταγωνιστή της την Coca Cola να διαθέτει άνω του 70% της αγοράς αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με σχετική ερώτηση του Financial Report στην κ. Ντένκελ σχετικά με την εξέλιξη του κομματιού της εστίασης “για το λόγο αυτό θα αυξήσουμε άμεσα τον αριθμό των πωλητών μας σε όλη την Ελλάδα, πηγαίνοντας στοχευμένα σε τοπικούς πωλητές που επηρεάζουν τους εστιάτορες της περιοχής, αφού έχουμε αντιληφθεί ότι έτσι λειτουργεί η αγορά. Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα σε ό,τι αφορά το προσωπικό” υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι “βλέπουμε τα επόμενα χρόνια την ανάπτυξη της Horeca όχι μόνο σαν πρόκληση, καθώς θα είναι κάτι δύσκολο, αλλά σαν μια μεγάλη ευκαιρία“.

Μιλώντας για ευκαιρίες, πάντως, η MD της PepsiCo απέκλεισε τουλάχιστον για την παρούσα φάση, συνεργασία για διανομή άλλων ροφημάτων-ποτών εκτός από τα ήδη υπάρχοντα αναψυκτικά του portfolio της PepsiCo.  Αυτό σημαίνει ότι δεν προβλέπονται στο άμεσο μέλλον συνεργασίες με ζυθοποιίες, γαλακτοβιομηχανίες, κάτι που γίνεται ήδη στο εξωτερικό, ή εταιρείες καφέ, καθώς επί του παρόντος η βαρύτητα δίνεται στην ανάπτυξη των σνακ και των αναψυκτικών που ήδη παράγει η επιχείρηση.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu