Tι αναφέρει το flαsh report για την πλειοδοσίας της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό
Τη σύσταση Outperform για τη ΤΕΡΝΑ μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τιμή-στόχο τα 20,70 ευρώ ανά μετοχή, επαναλάμβάνει στο flash report της η Πειραιώς Χρηματιστηριακή.
Εκτός από τη στρατηγική σημασία της ανάληψης του έργου της Αττικής Οδού για τον όμιλο, οι αναλυτές του flash report θεωρούν «ότι θα έχει σημαντική επίπτωση στην αποτίμηση για τους εξής λόγους:
α) Χρηματοδότηση: Η πληρωμή αναμένεται στο 2ο εξάμηνο του 24 καθώς η νέα σύμβαση παραχώρησης θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024. Το ποσό των ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού των ταμειακών διαθεσίμων της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (σύμφωνα με το μοντέλο μας τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής, στο τέλος του 2024 θα είναι πάνω από 0,3 δισ. ευρώ παρά τα περίπου 0. 4 δισ. ευρώ εισφορές ιδίων κεφαλαίων το 2023-2024 για την Εγνατία Οδό και την IRC) και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της (π.χ. επαναχρησιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων με υψηλή δανειακή ικανότητα καθώς και διοχέτευση των διαθέσιμων σήμερα μετρητών από τις 100% θυγατρικές της στη μητρική)- Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να επιδιώξει να φέρει έναν εταίρο στο έργο (υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η First Sentier ήταν 50/50 στο διαγωνισμό, ενώ η First Sentier φαίνεται να εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο), μειώνοντας τη συνεισφορά της στα ίδια κεφάλαια-
β) Αποτίμηση: Θα περιμέναμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στοχεύσει σε υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από τον IRR της υφιστάμενης Ιονίας και της Κεντρίκης Οδού (περίπου 7,5%) αλλά κάτω από τον αναμενόμενο IRR της Εγνατίας Οδού (περίπου 13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Αττικός Αυτοκινητόδρομος έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό κίνδυνο και, ως εκ τούτου, χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου (για παράδειγμα, στην Εγνατία Οδό εφαρμόζουμε ένα CoE 9,5%, ενώ για τον Αττικό Αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 200 μονάδες βάσης χαμηλότερη)»
Το flash report
«Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) αποσφράγισε χθες τις οικονομικές προσφορές που υποβλήθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Αττικής για περίοδο 25 ετών. Μεταξύ των έξι προεπιλεγμένων επενδυτών που υπέβαλαν προσφορές, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά με ποσό 3,27 δισ. ευρώ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι προεπιλεγμένοι επενδυτές θα ενημερωθούν για την πορεία της διαδικασίας.
Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να ανακηρυχθεί προτιμητέος πλειοδότης, καθώς η προσφορά της είναι 5% πάνω από όλες τις άλλες προσφορές, που ήταν το όριο που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ για νέο γύρο βελτιωμένων προσφορών. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα γεγονός ορόσημο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η Αττική Οδός είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, ενισχύοντας σημαντικά τη θέση της ως η κορυφαία εταιρεία παραχώρησης στην Ελλάδα. Το 2022, ο Αυτοκινητόδρομος Αττικής κατέγραψε έσοδα σχεδόν €200 εκατ. που προήλθαν από κυκλοφορία περίπου 86 εκατ. οχημάτων και EBITDA €132 εκατ. με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης να προβλέπεται για το 2023 με βάση την αύξηση της κυκλοφορίας (ήταν αυξημένη κατά 13% περίπου το 1ο τρίμηνο του ’23).
Εκτός από τη στρατηγική σημασία του έργου για τον όμιλο, θεωρούμε ότι θα έχει σημαντική επίπτωση στην αποτίμηση για τους εξής λόγους: α) Χρηματοδότηση: Η πληρωμή αναμένεται στο 2ο εξάμηνο του 24 καθώς η νέα σύμβαση παραχώρησης θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024. Το ποσό των ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου €650 εκατ. μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού των ταμειακών διαθεσίμων της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (σύμφωνα με το μοντέλο μας τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής, τα οποία παρουσιάζονται στην επόμενη σελίδα, στο τέλος του 2024 θα είναι πάνω από €0,3 δισ. παρά τα περίπου €0. 4 δισ. ευρώ εισφορές ιδίων κεφαλαίων το 2023-2024 για την Εγνατία Οδό και την IRC) και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της (π.χ. επαναχρησιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων με υψηλή δανειακή ικανότητα καθώς και διοχέτευση των διαθέσιμων σήμερα μετρητών από τις 100% θυγατρικές της στη μητρική).
Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να επιδιώξει να φέρει έναν εταίρο στο έργο (υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η First Sentier ήταν 50/50 στο διαγωνισμό, ενώ η First Sentier φαίνεται να εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο), μειώνοντας τη συνεισφορά της στα ίδια κεφάλαια- β) Αποτίμηση: Θα περιμέναμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στοχεύσει σε υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από τον IRR της υφιστάμενης Ιονίας και της Κεντρίκης Οδού (περίπου 7,5%) αλλά κάτω από τον αναμενόμενο IRR της Εγνατίας Οδού (περίπου 13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Αττικός Αυτοκινητόδρομος έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό κίνδυνο και, ως εκ τούτου, χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου (για παράδειγμα, στην Εγνατία Οδό εφαρμόζουμε ένα CoE 9,5%, ενώ για τον Αττικό Αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 200 μονάδες βάσης χαμηλότερη).
Σύμφωνα με το newmoney, μετά από μια περίοδο 5 ετών ο παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να εφαρμόσει μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική σε διαφορετικές χρονικές ζώνες, υπό την προϋπόθεση ότι το μέσο ημερήσιο τέλος δεν θα υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο επίπεδο, το οποίο συνεπάγεται σημαντικό περιθώριο για υψηλότερο τέλος σε ώρες αιχμής, ενισχύοντας τα πραγματοποιηθέντα έσοδα. Θα επανέλθουμε μόλις έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία του αυτοκινητοδρόμου μοντέλο και τον ακριβή αντίκτυπο στην αποτίμηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Επαναλαμβάνουμε τη σύστασή μας Outperform για τη μετοχή με τιμή-στόχο τη 20,70 ευρώ ανά μετοχή».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πως θα δουλέψουν τα εμπορικά καταστήματα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
- Μητσοτάκης στο συνέδριο της νεολαίας του ΕΛΚ: «Η Ευρώπη πρέπει να γεφυρώσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ»
- Ο Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για τις επαφές με Φιντάν
- ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις – απαντήσεις για τον νέο Προϋπολογισμό
- ΠΟΥ: 226 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν σκοτωθεί από τις 7 Οκτωβρίου στο Λίβανο
- Επίδομα παιδιού: Πότε θα λάβουν χρήματα οι δικαιούχοι για την 5η και την 6η δόση
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις