Στη συμβασιοποίηση διαγωνισμών για μεγάλα οδικά έργα που προκηρύχθηκαν μόλις στις αρχές του 2022 προχωρά εντός των επόμενων ημερών το Υπουργείο Υποδομών ως αναθέτουσα αρχή. Πρόκειται για έργα προϋπολογισμού περίπου 850 εκατ. ευρώ.
_x000D_
Μετά την υπογραφή της σύμβασης για το οδικό έργο ΣΔΙΤ της ανατολικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, γνωστότερο ως Flyover, προϋπολογισμού 462 εκατ. ευρώ, με αναδόχους την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος στις 18 Δεκεμβρίου, εκτιμάται ότι τις επόμενες ημέρες, πιθανότατα πριν την εκπνοή του 2022, θα οριστικοποιηθούν ακόμη τρία συμβόλαια.
_x000D_
Αναλυτικότερα αναμένεται η συμβασιοποίηση του δημόσιου οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε τελικώς ο όμιλος Άβαξ τον περασμένο Ιούλιο. Το δημόσιο έργο είχε αρχικώς ανατεθεί στην κοινοπραξία «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA – ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε», ωστόσο, η Επιτροπή Διαγωνισμού έκρινε ότι οι Ιταλοί της κοινοπραξίας δεν είχαν τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου. Με βάση την αρχική στοχοθεσία από το ΥΠΟΜΕ η σύμβαση του έργου θα υπογραφόταν τον περασμένο Σεπτέμβριο, ωστόσο, η ανατροπή στην ανάδειξη αναδόχου καθυστέρησε ευλόγως τη διαδικασία. Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», θα χρηματοδοτηθεί από πόρους ΕΣΠΑ 2021-2027 και έχει χρονική διάρκεια εκτέλεσης 54 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής.
_x000D_
Πέραν του παραπάνω οδικού έργου, στον προθάλαμο των υπογραφών βρίσκεται επίσης η σύμβαση για το επίσης δημόσιο οδικό έργο Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι ο όμιλος Mυτιληναίος, μετά τη δημοπράτηση του στις αρχές του 2022. Το έργο περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
_x000D_
Παράλληλα, επισπεύδονται οι διαδικασίες ώστε να υπογραφεί το συντομότερο, το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Αττική μετά από μια 20ετία σχεδόν, που αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για την Λεωφ.Κύμης – Λυκόβρυση που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο ως δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος για το έργο έχει αναδειχθεί το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
_x000D_
Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από πόρους ΕΣΠΑ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα 2025-2028 στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας
- Οι Χούθι επιχείρησαν να σκοτώσουν τον Μπενιαμίν Νετανιάχου, αλλά χωρίς αποτέλεσμα
- Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τη Δευτέρα 30/9
- Super Cap μπάσκετ: Οι νεαροί του Περιστερίου πρωταγωνιστές στη νίκη επί του Άρη
- Αυστρία: Το ακροδεξιό Κόμμα της Ελευθερίας πρώτο στις εκλογές, σύμφωνα με τα exit polls
- ΕΚΤ: ΟΙ 5 τάσεις στην αγορά εργασίας
- WSJ: Παρεμβολές στα GPS προβληματίζουν τις αεροπορικές
- Κέλεχερ (UBS): Οι αυξημένες κεφαλαιακές απαιτήσεις θα πλήξουν την Ελβετία
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις