Ανάπτυξη πάνω και από τον κλάδο των αναψυκτικών το 2024
Η στροφή του καταναλωτικού κοινού στην πιο υγιεινή διατροφή, η αύξηση του τουρισμού και η ανάγκη για κάτι πιο δροσερό τους καλοκαιρινούς μήνες οδηγεί την ανάπτυξη της κατηγορίας παγωμένου τσαγιού στη χώρα μας, η οποία τρέχει με υψηλότερο ρυθμό μεγέθυνσης από τον καθιερωμένο εδώ και πολλά χρόνια κλάδο των αναψυκτικών. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον περασμένο Αύγουστο η κατηγορία ‘’Παγωμένο τσάι’’ κατέγραψε ανάπτυξη πάνω από 10%, μεγαλύτερη από αυτή που καταγράφει η κατηγορία των αναψυκτικών. Ενδεικτικό είναι ότι η κατηγορία «Μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων σημείωσε ετήσια αύξηση 6,9% κι ενώ ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3% από 2,7% τον Ιούλιο.
Πλέον τα παγωμένα ροφήματα θεωρούνται ‘’must’’ τους καλοκαιρινούς μήνες, οι τιμές τους είναι σχετικά χαμηλές και μπορεί κάποιος να τα βρει σχεδόν παντού στα ράφια των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής (περίπτερα).
Σε αυτό το πλαίσιο, εγχώριες και μη βιομηχανίες του κλάδου των τροφίμων και ποτών προσπαθούν να εμπλουτίσουν το πορτφόλιό τους, είτε μέσω μηχανολογικής αναβάθμισης, είτε μέσω νέων λανσαρισμάτων που θα προσελκύσουν μεγαλύτερο κοινό.
Βίκος: Ετοιμάζει καμπάνια μετά το νέο λανσάρισμα
Το μαζικό επικοινωνιακό της άνοιγμα εν όψει καλοκαιριού ετοιμάζει αυτό το χρονικό διάστημα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος), λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα τριών κωδικών (πράσινο τσάι με λεμόνι, black teas λεμόνι-ροδάκινο) υπό το brand Cool Tea, τα οποία σταδιακά τοποθετούνται στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ξεκινώντας από ΑΒ Βασιλόπουλος και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Tα αδέλφια Σεπετά
Αξίζει να σημειωθεί ότι για προϊόν που όπως και τα αναψυκτικά Βίκος της εταιρείας βασίζεται στο φυσικό μεταλλικό νερό, ενώ θα πρέπει να αναφερθεί πως ήδη υπήρχε σχετικός κωδικός στο portfolio της εταιρείας σε φιάλη PET, αλλά πλέον η Βίκος λανσάρει τους νέους κωδικούς σε αλουμινένιο κουτάκι. Για τους σκοπούς αυτούς, η εταιρεία μάλιστα επενδύει περαιτέρω στη λιανική, όπου ήδη έχει τοποθετήσει 10.000 ψυγεία και το πλάνο της περιλαμβάνει 2000 ακόμη, με στόχο να κάνει γρήγορα την κατηγορία να αυξηθεί.
Σύμφωνα με όσα είχαν δηλώσει τα αδέλφια Σεπετά στο Financial Report: «Είναι ένας κλάδος τον οποίο πιστεύουμε και θα δώσουμε περισσότερη έμφαση μέσα στο 2025, κυρίως μέσω της παρουσίας, αρχικά, στη λιανική».
Pepsico Hellas (Lipton): Αναβάθμιση μετά την ολική επαναφορά επί ελληνικού εδάφους
Το Lipton Ice Tea έχει πλέον ελληνικό ”χρώμα”, καθώς έκανε ολική επαναφορά επί ελληνικού εδάφους ελέω της επιστροφής της PepsiCo Hellas στη χώρα μας από τον ερχόμενο Δεκέμβριο, οπότε και ξεκίνησε μέσω του εργοστασίου της NU Aqua, εκ νέου στην Ελλάδα την παραγωγή του 60% των μπουκαλιών της σε φιάλη, PET. Μέχρι τώρα η παραγωγή και μεταφορά των αναψυκτικών του brand γίνονταν από τη Ρουμανία, στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, κάτι που πλέον αποδεικνύεται καθόλου συμφέρον, καθώς τα κόστη των μεταφορών έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια ενώ είναι δύσκολο, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, να βρεθούν και οδηγοί για να κάνουν τόσο μεγάλες διαδρομές.
Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει σε δημοσιογραφική εκδήλωση η εδώ και ένα χρόνο Managing Director της εταιρείας Inka Dengel, “πρόκειται για μια απόφαση που μας κάνει χαρούμενους, αυτή η επιστροφή, ακόμα και αν δεν γίνεται σε δικό μας εργοστάσιο” κάτι το οποίο απέκλεισε να συμβεί, τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια. ”Είναι μια συμφωνία η οποία θα ισχύσει καταρχάς μέχρι το 2026, με διάθεση ήδη και από τις δύο πλευρές για ανανέωση».
Ενδεικτικό είναι ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την προώθηση των νέων προϊόντων τσαγιού με ανθρακικό, τα οποία λάνσαρε μέσα στο 2024. Μάλιστα, ήδη, έχουν επενδυθεί χρήματα στην επικοινωνία του προϊόντος, καθώς η PepsiCo Hellas συνεργάστηκε με τους σεφ Σωτήρη Κοντιζά και Πάνο Ιωαννίδη, δημιουργώντας δύο ταινίες για το παγωμένο ρόφημα.
Εψα: Προώθηση στη HoreCa
Η περαιτέρω προώθηση της κατηγορίας ”παγωμένο τσάι” είναι ανάμεσα στα σχέδια της βολιώτικης εταιρείας, σημαντικό ποσοστό της οποίας κατέχει το fund SmeRc του πρώην τραπεζίτη Νίκου Καραμούζη, κυρίως στον κλάδο HoreCa.
Όπως είχε επισημάνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της βολιώτικης εταιρείας, Τάκης Πέρκιζας, με αφετηρία το 2023, η διοίκηση της εταιρείας υλοποιεί ένα πενταετές επενδυτικό πλάνο το οποίο στηρίζεται σε πέντε βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για τα αναψυκτικά και το παγωμένο τσάι. Πρόκειται για πυλώνες, οι οποίοι συνδέονται με την καλύτερη απόδοση σε επίπεδο παραγωγής και αλυσίδας τροφοδοσίας, μέσω επενδύσεων στις γραμμές παραγωγής, νέων συστημάτων, νέας αποθήκης και νέων συνεργασιών τροφοδοσίας, αλλά και στην αναγέννηση του brand ΕΨΑ μέσω νέων συσκευασιών και νέων γεύσεων των προϊόντων.

Ο Νίκος Καραμούζης
Ανάμεσα στις κινήσεις της εταιρείας τους τελευταίους μήνες είναι, επίσης, η πανελλαδική επέκταση και αναβάθμιση της παρουσίας της στα σημεία πώλησης, με περισσότερες από 30 σημαντικές νέες συνεργασίες χονδρεμπορίου και οργανωμένου λιανεμπορίου πανελλαδικά, στην περαιτέρω ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας της εταιρείας, όπου διαθέτει ήδη παρουσία σε 35 χώρες του πλανήτη και τέλος, στην εκπαίδευση στο ανθρώπινο δυναμικό και στα συστήματα, μέσω εκπαιδεύσεων, νέων προσλήψεων και αναβάθμισης όλων των διαδικασιών.
Λουξ: Συντηρητικά, αλλά με νέα λανσαρίσματα
Τρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που η πατρινή εταιρεία Λουξ προχώρησε στο επαναλανσάρισμα της σειράς παγωμένου τσαγιού.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Αντιπρόεδρο της εταιρείας Π. Μαρλαφέκα το 2025 θα προχωρήσει συντηρητικά σε σχέση με το παγωμένο ρόφημα, από το οποίο θα λανσαριστεί μια γεύση χωρίς ζάχαρη, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα αναψυκτικά τύπου cola και μάλιστα στην υγιεινή τους εκδοχή. Αυτό σημαίνει ότι στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και στη Horeca, θα λανσαριστεί νέα συσκευασία της Lux cola, ενώ παράλληλα θα κυκλοφορήσει και καινούργια γεύση, αυτή με μηδέν ζάχαρη (τύπου Zero). Την ίδια στιγμή, θα υπάρξουν νέες συσκευασίες και, πιθανότατα καινούργιες γεύσεις και στα mixers που κυκλοφορεί η εταιρεία, κάτι που θα συμβεί μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2025.

Ο Πλάτων Μαρλαφέκας
Και τα πιο εναλλακτικά στοχεύουν εξωτερικό
Ο συγκεκριμένος κλάδος, εξάλλου, είναι και πλούσιος σε πιο ιδιαίτερες γεύσεις που προέρχονται από πιο μικρές εταιρείες. Σε αυτό το πλαίσιο, σε ακόμα περισσότερες αγορές στοχεύει για το 2025 η νέα εταιρεία παραγωγής ροφημάτων ελληνικών βοτάνων Teapsule, η οποία βάζει τα αφεψήματα σε… κάψουλες, όπως ο καφές μηχανής, μια σχεδόν παγκόσμια πρωτοπορία, καθώς είναι ελάχιστες αντίστοιχες τέτοιες προσπάθειες, τουλάχιστον μέχρι τώρα. Η ιστορία της εταιρείας πάει τέσσερα χρόνια πίσω, εν μέσω πανδημίας. Η έρευνα για τα βότανα ξεκίνησε το 2021 από τον Νικήτα Κεφαλογιάννη και την Ίλια Ιωαννίδου, στη συνέχεια ήρθε η τεχνογνωσία για την κάψουλα και το μικρό εργοστάσιο στα Χανιά της Κρήτης, και μέσα στο 2024 ξεκίνησε και επίσημα η λειτουργία της εταιρείας, μέσω της έναρξης του e-shop της και των λανσαρισμάτων στα Social media. Εν έτει 2025, το Teapsule βρίσκεται σε εστιατόρια, deli, ξενοδοχεία, ενώ άρχισε και την πορεία του στο εξωτερικό.
Την ίδια στιγμή, σε ό,τι αφορά το παγωμένο τσάι ‘’Tuvunu’’ της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης, η προώθηση έχει ξεκινήσει ήδη από το προηγούμενο φθινόπωρο με επικεφαλής στην προσπάθεια τον Γιώργο Κανάκη, ο οποίος ανέλαβε τη θέση Marketing & Trade Marketing Manager με στόχο να αναπτύξει τις πρακτικές marketing & trade marketing της εταιρείας, καθώς και των σημάτων της Vergina Μπύρα, TUVUNU Τσάι & Ανθρακούχο νερό. Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης στοχεύει να αναδείξει την omnichannel επικοινωνιακή στρατηγικής της εταιρείας, αναδεικνύοντας την ιστορία και τις αξίες της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης. Στόχος για το 2025 είναι η επέκτασή της στη μικρή λιανική και σε ακόμα περισσότερες χώρες εξαγωγής, καθώς το πορτφόλιο ακόμα είναι μικρό, αγγίζοντας τις 10 χώρες.
Σε παρόμοιο μοτίβο κινείται και το Υamas Ice Tea, μια ελληνική εταιρεία, η οποία από το 2012 βρίσκεται στα ράφια μεγάλων καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το 2024 η εταιρεία είχε σταθερή παρουσία σε πάνω από 10 χώρες, με έμφαση στην Ευρωπαϊκή αγορά, ενώ για την ερχόμενη τριετία ο στόχος είναι να εξάγει σε 20 χώρες. Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν πέντε γεύσεις στην ελληνική αγορά, στοχεύοντας και στην κατηγορία της Horeca.
Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, για το 2025 προγραμματίζονται εξαγωγές σε 20 χώρες, με τις κυριότερες να γίνονται στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ μακροπρόθεσμα υπάρχει η επιθυμία το 50% να προέρχεται από εξαγωγές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Διάπορο, πολεοδομία, επενδύσεις: Ποιους αφορούν οι ανακλήσεις αδειών – Τί αναφέρει ο Αναστ. Ανδρέαδης της ΣΤΑΝΤΑ Α.Ε.
- ΙΕΑ: Η ζήτηση πετρελαίου για καύσιμα στην Κίνα μειώνεται οριακά
- Δήλωση Ζελένσκι μετά την Τζέντα: Είμαι ευγνώμων στον πρόεδρο Τραμπ!
- Ερώτηση στη Βουλή για λειτουργία εταιρείας πετρελαιοειδών στο Κερατσίνι
- Η Ουκρανία αποδέχεται κατάπαυση του πυρός 30 ημερών
- ΔΥΠΑ: Πώς θα λαμβάνονται οι παροχές από 15 Μαρτίου
- Γερμανία: Το αριστερό κόμμα BSW αμφισβητεί το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών
- Συνάντηση Μητσοτάκη με τον διευθυντή εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις