Οικονομία

Πάτρα – Πύργος: Επιπλέον 115,336 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στην Ολυμπία Οδό για καθυστερήσεις λόγω «ανωτέρας βίας»

Financialreport.gr

Από την αυτοψία στο έργο του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα, στις 31 Μαρτίου 2025

Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό τα 65 χλμ. (από Πύργο έως Αλισσό) θα παραδοθούν έως το τέλος Ιουλίου 2025

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε χθες Μεγάλη Τρίτη 15 Απριλίου, επιπλέον 115,336 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στην Ολυμπία Οδό για καθυστερήσεις στην υλοποίηση του νέου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος λόγω «ανωτέρας βίας», όπως αναφέρει στην απόφασή του που αναρτήθηκε στη Διαύγεια.

Συγκεκριμένα πρόκειται για την ένταξη της πράξης «Αποζημιώσεις Παραχωρησιούχου της σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», εξαιτίας Γεγονότων Καθυστέρησης και Γεγονότος Ανωτέρας Βίας» με Κωδικό ΟΠΣ 5226049 στο «ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές».

Το ποσό των 115.336.764 ευρώ έρχεται να προστεθεί στα πάνω από 260 εκατ. ευρώ του εν λόγω έργου καθώς η δεύτερη φάση, με προϋπολογισμό 152.281.732,49 ευρώ, υλοποιείται στην τρέχουσα Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027, ενώ η πρώτη, με προϋπολογισμό 99.828.465,86 ευρώ, υλοποιήθηκε εντός της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

Το έργο προχωρά και σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό τα 65 χλμ. (από Πύργο έως Αλισσό) θα παραδοθούν έως το τέλος Ιουλίου 2025, ενώ τα υπόλοιπα 10 χλμ. έως το τέλος του έτους.

Μάλιστα, τέλος Μαρτίου η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕ (Δήμας – Ταχιάος) επισκέφθηκε τα εργοτάξια κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, στις θέσεις: Γέφυρα Πείρου, Άνω Διάβαση Α818 και Α/Κ Πύργου, καθώς και το ΚΕΣ Ολυμπίας Οδού, όπου ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. Παναγιώτη Παπανικόλα και τους εκπροσώπους των κατασκευαστικών εταιρειών, «ΑΒΑΞ», «ΑΚΤΩΡ» και «ΤΕΡΝΑ», για την πορεία εκτέλεσης των εργασιών, η πρόοδος των οποίων προσεγγίζει το 75%.

Όπως είχε δηλώσει ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, «τέλος Ιουλίου, μέσα στο καλοκαίρι, θα έχουμε την παράδοση σε κυκλοφορία των 65 χλμ. από τον Αλισσό ως τον Πύργο και έως το τέλος του έτους, τέλος Νοεμβρίου, θα έχουμε τα υπόλοιπα 10 χλμ. Πλέον, η Ολυμπία Οδός θα είναι ένας από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στη χώρα, προσεγγίζοντας τα 300 χλμ.».

Το έργο αφορά την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χλμ., που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου, στα πρώτα 13 χλμ. κατασκευάζεται με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. κατασκευάζεται σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες έκτακτης ανάγκης με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης, λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.

Με την ολοκλήρωση του έργου η διάρκεια ταξιδιού για την απόσταση Αθήνα – Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια των ταξιδιωτών, ενώ παράλληλα, ο Νομός Ηλείας θα αποκτήσει για πρώτη φορά κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα διασχίζει κάθετα το μεγαλύτερο τμήμα του.

Η δημοσίευση στη Διαύγεια της απόφασης του ΥΠΟΜΕ

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu