Ζητά να καλυφθούν από το μέτρο και όσοι απασχολούνται με το καθεστώς έκδοσης παραστατικού
Κοινοβουλευτική πρωτοβουλία ανέλαβε σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, καταθέτοντας τροπολογία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη.
Στόχος σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, να διορθωθεί η άδικη φορολογική διάκριση που επέφερε η κυβέρνηση εις βάρος χιλιάδων συμπολιτών μας, οι οποίοι απασχολούνται με το καθεστώς έκδοσης παραστατικού (με “μπλοκάκι”) και δεν είχαν συμπεριληφθεί στη μείωση του τέλους επιτηδεύματος.
Η τροπολογία
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την προτεινόμενη ρύθμιση διορθώνεται η άδικη φορολογική διάκριση που επέφερε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. εις βάρος των χιλιάδων συμπολιτών μας που απασχολούνται με το καθεστώς έκδοσης παραστατικού (με “μπλοκάκι”), οι οποίοι δεν συμπεριλήφθηκαν στη μείωση του τέλους επιτηδεύματος που ψηφίστηκε το Δεκέμβριο του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι με το άρθρο 12 του ν. 5073/2023 (Φ.Ε.Κ. Α’ 204/11.12.2023) αντικαταστάθηκε η παρ.1 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 (Φ.Ε.Κ. Α’ 152) και μειώθηκε το τέλος επιτηδεύματος για τους επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα στα 325 ευρώ ετησίως. Όπως αναγραφόταν τότε στην Έκθεση Ανάλυσης Συνεπειών Ρύθμισης επί του άρθρου 12, «θεσπίζεται η μείωση του τέλους επιτηδεύματος ανά κατηγορία στους επιτηδευματίες και τους ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα και στα παραρτήματα των φυσικών προσώπων άμεσα από το φορολογικό έτος 2024 κατά πενήντα τοις εκατό (50%)». Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με το άρθρο 12 επερχόταν «ετήσια απώλεια εσόδων από τη μείωση του επιβαλλόμενου τέλους επιτηδεύματος σε επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα και στα υποκαταστήματα που αυτοί συστήνουν. Σύμφωνα με τον αρμόδιο φορέα εκτιμάται μείωση της βεβαίωσης του τέλους επιτηδεύματος κατά 164 εκατ. ευρώ περίπου, για τα έτη 2024 και εντεύθεν».
Παρά ταύτα, κατά την αντικατάσταση της παρ.1 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, διατηρήθηκε σε ισχύ εξαίρεση που εξακολουθεί να ορίζει πως «(…) για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα (1) φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, εξακολουθούν να ισχύουν όπως επιβλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2012.»
Αποτέλεσμα αυτής της κυβερνητικής επιλογής ήταν να μην μειωθεί το τέλος επιτηδεύματος για όσους απασχολούνται με το καθεστώς έκδοσης παραστατικού (με “μπλοκάκι”), δηλαδή κατά την περ. στ’ της παρ.2 του άρθρου 12 του ν. 4172/2013. Ως εκ τούτου, αναδεικνύεται ο επείγων και επιτακτικός χαρακτήρας της προτεινόμενης ρύθμισης, προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία, με διαγραφή από την παρ.1 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 της επίμαχης εξαίρεσης εις βάρος τους.
Η άρση άλλωστε της άνισης και αδικαιολόγητης φορολογικής μεταχείρισης των συμπολιτών μας “με μπλοκάκι” είναι σημαντικό να πραγματοποιηθεί άμεσα, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα και να μην συσσωρεύονται εκκρεμότητες επί του θέματος, δεδομένου ότι «καταργείται το 2025 πλήρως το τέλος επιτηδεύματος για κάθε αυτοαπασχολούμενο ή ατομική επιχείρηση» όπως επισήμως ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό της Χώρας στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
ΑΡΘΡΟ
Αποκατάσταση της φορολογικής αδικίας εις βάρος των εργαζομένων με “μπλοκάκι”, που εξαιρέθηκαν από τη μείωση του τέλους επιτηδεύματος
1) Στην παρ.1 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 (Φ.Ε.Κ. Α’ 152) ως ισχύει, η φράση «καθώς και για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα (1) φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο»: Α) προστίθεται στην περίπτωση γ’ μετά τη φράση «ελευθέριο επάγγελμα» και Β) διαγράφεται από το προτελευταίο εδάφιο, και η παρ.1 διαμορφώνεται ως εξής:
« 1. Οι επιτηδευματίες και οι ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον τηρούν βιβλία Β’ ή Γ’ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., υποχρεούνται σε καταβολή ετήσιου τέλους επιτηδεύματος, το οποίο ορίζεται ως εξής:
α) Για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως διακόσιες χιλιάδες (200.000) κατοίκους, σε οκτακόσια (800) ευρώ ετησίως.
β) Για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από διακόσιες χιλιάδες (200.000) κατοίκους, σε χίλια (1.000) ευρώ ετησίως.
γ) Για τους επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, καθώς και για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα (1) φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο, σε τριακόσια είκοσι πέντε ευρώ (325 €) ετησίως.
δ) Για κάθε υποκατάστημα σε τριακόσια ευρώ (300 €) ετησίως, αν συστήνεται από επιτηδευματία και ασκούντα ελευθέριο επάγγελμα, και εξακόσια ευρώ (600 €) ετησίως, αν συστήνεται από νομικό πρόσωπο που ασκεί εμπορική επιχείρηση.
Ως υποκατάστημα, για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, νοείται κάθε επαγγελματική εγκατάσταση του επιτηδευματία στην ημεδαπή, εκτός της έδρας της επιχείρησης, στην οποία ενεργείται παραγωγική ή συναλλακτική δραστηριότητα. Δεν λογίζονται ως υποκαταστήματα, για την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, οι προσωρινοί εκθεσιακοί χώροι και οι πρόσκαιρες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, που λειτουργούν για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα (30) ημέρες, οι επαγγελματικές εγκαταστάσεις που στεγάζονται σε διαφορετικούς ορόφους, συνεχόμενους ή μη, του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος, οι εγκαταστάσεις τουριστικών καταλυμάτων εντός παραδοσιακών κτισμάτων, σύμφωνα με το π.δ. 33/1979 (Α’ 10), που λειτουργούν σε ξεχωριστά κτίρια, αλλά με ενιαία άδεια λειτουργίας, η οποία εντάσσεται ως ενιαία εγκατάσταση στην ίδια τουριστική μονάδα, καθώς και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις της περίπτωσης δ) της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3874/2010 (Α’ 151), όπως ισχύει.
Ειδικά για τις Αστικές μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε., τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, εξακολουθούν να ισχύουν όπως επιβλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2012.
Από το οικονομικό έτος 2013 και εφεξής, εξαιρούνται από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος τα πρόσωπα που ασκούν ατομική εμπορική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του ογδόντα τοις εκατό (80%). »
2) Η ισχύς του παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου ξεκινά από την έναρξη ισχύος του άρθρου 12 του ν. 5073/2023 (Φ.Ε.Κ. Α’ 204).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μικτές τάσεις στα ασιατικά χρηματιστήρια
- ΕΛΓΑ: Καταβολές 2,6 εκατ. ευρώ για τις ενστάσεις της τετραετίας
- Northvolt: Στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα η σουηδική εταιρεία μπαταριών
- Ένωση Σούπερ μάρκετ: Τί τιμές περιμένουμε το 2025, η έλλειψη προσωπικού και η άμεση δράση σε περίπτωση μείωσης του ΦΠΑ
- Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών: Η Νορβηγία χρηματοδοτεί με 14,3 εκατ. ευρώ την Ελλάδα
- Aegean Airlines: Συνεχίζει την κερδοσκοπία με τις τιμές των εισιτηρίων εις βάρος ταξιδιωτών, προκαλώντας αντιδράσεις
- Βρετανία: Οι σιδηρόδρομοι επανέρχονται στα χέρια του κράτους
- Γ. Μπιλιράκης: Από τις λίγες χώρες που καταβάλλουν το 2% του ΑΕΠ τους στην άμυνα η Ελλάδα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις