Πάλι οι μηχανοδηγοί διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος
Νέα τραγωδία με σύγκρουση συρμών, που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση, αποφεύχθηκε στο «παρά πέντε» προχθές (Δευτέρα) το απόγευμα, λίγο πριν από τις 6 μ.μ., έξω από την πόλη της Κατερίνης, στον σταθμό του Κορινού Πιερίας.
Ο συρμός 2591 που εκτελούσε δρομολόγιο προαστιακού (Θεσσαλονίκη – Λάρισα) είχε σταματήσει από βλάβη μέσα στον σταθμό του Κορινού. Λίγο πίσω του ακολουθούσε η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 57 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) η οποία, μάλιστα, στο σημείο αυτό του δικτύου αναπτύσσει και αρκετά υψηλή ταχύτητα που φτάνει έως και τα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα καθώς υποτίθεται ότι λειτουργούν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.
Έτσι, όταν λειτουργούν αυτά τα συστήματα και ένα τρένο ακινητοποιείται, όλα τα φανάρια που βρίσκονται πίσω του ανάβουν κόκκινα. Δυστυχώς, όμως, το συγκεκριμένο φανάρι που κάνει τον αποκλεισμό της κατειλημμένης γραμμής πριν από τον Κορινό συνέχιζε να δείχνει πράσινο! Αυτό σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός της Ιντερσίτι 57 είχε εντολή να προχωρήσει κανονικά την πορεία του, περνώντας μέσα από τον σταθμό σαν να μην υπήρχε κανένα εμπόδιο μπροστά του.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.
Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Εννοείται πως, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, οι συνέπειες θα ήταν παραπάνω από τραγικές. Τα δύο τρένα μετέφεραν εκατοντάδες επιβάτες και μια σύγκρουση θα προκαλούσε τεράστια καταστροφή, θυμίζοντας το ατύχημα στο Δερβένι Κορινθίας τον Σεπτέμβριο του 1970, που ήταν και το πλέον πολύνεκρο (34 νεκροί) πριν συμβούν τα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Την είδηση μάλιστα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου (ΑΝΤ1) τονίζοντας ότι ο ΟΣΕ ερευνά το γεγονός και έχουν παρθεί όλα τα μέτρα.
«Έχουν γίνει κινήσεις τεχνικά», είπε ο αρμόδιος υφυπουργός τονίζοντας πως από τη Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά. «Πλέον ανταποκρίνεται ο σηματοδότης. Λειτουργεί και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση» υπογράμμισε ο κ. Οικονόμου, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι από την στιγμή που έχει γίνει αναφορά από τον μηχανοδηγό το θέμα θα ερευνηθεί. «Θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι» πρόσθεσε.
«Η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, τα “επόμενα Τέμπη” είναι εδώ και θα συνεχίσουν να είναι εδώ, όσο είναι εδώ η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους», τονίζει η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή της για το νέο σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε χθες.
Τι λένε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Ενέκρινε το νέο Κολλέγιο των Επιτρόπων με 370 ψήφους «υπέρ» και 282 «κατά»
- Κυβερνητική Επιτροπή: Ιδρύεται το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας
- ΤτΕ: Αυξήθηκε κατά 1,9% η αξία του ενεργητικού των ασφαλιστικών εταιρειών το γ’ τρίμηνο
- Intrakom Defence: Επίσκεψη της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος
- Deutsche Bank: Αυξάνει τις τιμές στόχους σε Πειραιώς και Alpha Bank
- Μητσοτάκης: Στρατηγικής σημασίας το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου
- Υποχώρησε στο 2,46% η απόδοση των εντόκων εξαμήνου, αντλήθηκαν €500 εκατ.
- Πλημμύρες στην Ισπανία: Η κυβέρνηση έχει “από την αρχή” αναλάβει τις ευθύνες της, δήλωσε ο Σάντσεθ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις